BGI GameDev Incubation pilot Recap

2020. gada 26. jūnijs

From 2018 to 2020 Ventspils High Technology Park (VHTP) had been part of a game development incubation pilot programme carried out within the Baltic Game Industry (BGI) project.

Though the thought of an incubator had not been a completely new experience for VHTP it came with a lot of challenges and necessary insights into the current state of the game development industry in Latvia. Along with other project partners VHTP has contributed to a series of Guidelines, depicting the findings of each incubation pilot during this period, taking into account their previous experience and operating environment, dealing with policymakers, mentoring and/or coaching staff, attraction of funding and start-ups to the incubator, and the like. The Guidelines are available in English in the links below:

The model scheme illustrates ‘how to’ run an incubation programme for game companies, drafted in form of a manual for business support providers and intermediaries working with game business. It contains:
  • a modular-type game incubation programme with focus on the business dimension;
  • a checklist for defining requirements towards participation in the incubation programme and suggestions for attraction and selection of participants, methods for performing monitoring and measurements of learning outcomes/competence development;
  • models for the financing of incubation services;
  • requirements to further framework development.
The findings, lessons learnt and solutions for game mentoring deriving from the pilot are incorporated in a guideline for the set-up and maintenance of a mentoring system for the game sector. The guideline provides hands-on support regarding the whole process of set-up and maintenance of a mentor system (search for mentors, get in contact, motivate them to get engaged, integrate them in the programme, monitor their work and give feedback, promote their engagement, keep them on board, support further development etc.).

The manual summarises all the findings, lessons learnt and conclusions from the work on internationalisation, ideas for cooperation and recommendations to the different actors in game business. It comprises in particular:
  • intended effects of internationalisation for BSR game business development;
  • a concept for promoting the BSR as game hotspot, joint representation of game business and intermediaries from the BSR region, branding and corporate identity of the BSR game business;
  • approaches for set-up and maintaining international cooperation of game business intermediaries, as well as for fostering international exchange, mobility and cooperation of game developers / game companies;
  • recommendations to policy decision-makers, business networks and (potential) investors for supporting internationalisation in the BSR game business.
The project Baltic Game Industry is financed by the European Union from the European Regional Development Fund, within the programme Interreg Baltic Sea Region.

Citas ziņas

Autors Kristīne Macate 2025. gada 26. septembris
The body content of your post goes here. To edit this text, click on it and delete this default text and start typing your own or paste your own from a different source.
Autors Signe Kraule 2025. gada 25. septembris
Didža Grāvīša vadībā uzņēmējiem būs iespēja gūt praktiskus un niansētus padomus savas operatīvās darbības un komunikācijas uzlabošanā
Autors Līna Damberga 2025. gada 24. septembris
2025. gada 8. oktobrī klātienē Tallinā un tiešsaistē notiks projekta "BSI_4Women" noslēguma pasākums, kā laikā dzirdēsim programmas dalībnieču pieredzes stāstus, ekspertu atziņas, kā arī paneļdiskusiju. Pasākums notiks angļu valodā. Pieteikšanās dalībai tiešsaistē šeit . BSI_4Women projekts, kuru atbalsta Interreg Baltijas jūras reģiona programma, devusi drosmīgām sievietēm vadītām komandām iespēju attīstīt savas biznesa idejas – no dabīgiem saldumiem un ekoloģiskām rokdarbiem līdz inovatīvai mediju platformai ukraiņu sievietēm ārvalstīs. Sešu mēnešu laikā dalībnieces piedalījās praktiskās darbnīcās, tiešsaistes mācību moduļos un individuālajās mentoringa sesijās, iegūstot rīkus un pārliecību, lai spertu pirmos soļus uzņēmējdarbībā. Nodibinājuma "Ventspils Augsto tehnoloģiju parks" īstenotajā programmā piedalījās 4 sievietes, kuras uz dzīvi Ventspilī pārcēlušās no Ukrainas. Pasākums ir paredzēts ikvienam, kas interesējas par uzņēmējdarbību, bēgļu un imigrantu integrāciju un atbalstu jaunajiem ienācējiem ilgtspējīgu biznesu veidošanā. Programma 13.00-13.05 Ievadvārdi 13.05-13.45 Programmas rezultāti un galvenās mācības – Beata Hulinka, Ržešovas Reģionālās attīstības aģentūra (Polija) 13.45-14.20 Dalībnieku pieredzes stāsti – Jūlija Kurkina un Dariia Osiik 14.20-14.35 Pauze 14.35-14.55 Iespēju atbloķēšana: Kā jauni biznesa idejas veicina integrāciju – Živilē Paužaitē, Kaunas Zinātnes un tehnoloģiju parks (Lietuva) 14.55-15.20 Finansējuma iespējas mikrouzņēmumiem 15.20-15.50 Paneļdiskusija: Finansējums, integrācija un ceļš uz priekšu. Dalībnieki – Živilē Paužaitē, investoru pārstāvis, integrācijas fonda pārstāvis. Moderatore – Triin Ilves 15.50-17.00 Tīklošanās sesija Datums: 2025. gada 8. oktobris, 13:00–17:00 (EET) Tiešsaistē: Tiešraide Tehnopol YouTube kanālā Valoda: Angļu valodā ar Ukrainas valodas tulkojumu, izmantojot tilde.ai Dalība ir bezmaksas, taču nepieciešama reģistrācija. Pieteikšanās dalībai tiešsaistē šeit . Aktivitātes tiek īstenotas Eiropas Savienības INTERREG Baltijas jūras reģiona programmas projekta “The Baltic Sea Initiative for the Development of Business Activity of Refugee Women” (projekta Nr. #C003) ietvaros. Vairāk informācijas: www.vatp.lv/projekti/bsi4women .
Autors Līna Damberga 2025. gada 22. septembris
Sabiedrības integrācijas fonds (SIF) sadarbībā ar nodibinājumu “Ventspils Augsto tehnoloģiju parks” (VATP) turpina īstenot šī gada pavasarī uzsākto izglītojošo pasākumu ciklu jauniešiem un pedagogiem “Solis pretī”. Aktivitāšu mērķis ir rosināt jauniešus aizdomāties par neiecietību savstarpējās attiecībās un pret dažādām sabiedrības grupām, izprast neiecietības sekas un apzināties iespējamos rīcības modeļus. Aicinām pieteikties pasākumiem līdz šī gada 26. septembrim un to var izdarīt šeit . Līdz šim SIF atbalstītajos pasākumos jau piedalījušies 52 jaunieši. Pasākumu ciklā tiek īstenotas izglītojošas un interaktīvas aktivitātes, kas jauniešiem un pedagogiem sniedz zināšanas par neiecietības izpausmēm skolas vidē un ārpus tās, neiecietības ietekmi uz cilvēku un sabiedrību, kā arī rīcības modeļiem, atbildību un atbalsta formām. “Jaunieši ikdienā - gan skolas vidē, gan ārpus tās - saskaras ar dažādām neiecietības izpausmēm, tostarp vārdisku aizskaršanu (apsaukāšanu, pazemošanu) un fizisku vardarbību. Lai gan par to tiek runās aizvien atklātāk un skaļāk, joprojām jauniešiem ir bail vērsties pēc atbalsta. Mācot viņus atpazīt neiecietību, iedrošinot aktīvi vērsties pret to un mudinot kļūt par atbalstu citiem jauniešiem, mēs rosinām pārmaiņas ne tikai viena konkrēta cilvēka dzīvē, bet arī skolas vidē un sabiedrībā kopumā,” norāda Sigita Zankovska-Odiņa, SIF vecākā eksperte dažādības vadības jautājumos. Pasākumu mērķauditorija ir jaunieši, kuri mācās vispārizglītojošo izglītības iestāžu 10.-12. klasē un profesionālo skolu 1.-4. kursā, un izglītības speciālisti un skolotāji. Katra pasākuma ilgums jauniešiem ir divas dienas, starp kurām paredzēts laiks individuālo iniciatīvu īstenošanai. Izglītojošie pasākumi šī gada oktobrī notiks Rēzeknē, Valmierā un Rīgā un tos vadīs eksperte diskriminācijas novēršanas jautājumos Ilze Bērziņa un eksperts neformālās izglītības jautājumos darbā ar jauniešiem Emīls Anškens. Izglītojošus pasākumus jauniešiem iecietības veicināšanai “Solis pretī” organizē Sabiedrības integrācijas fonds sadarbībā ar nodibinājumu “Ventspils Augsto tehnoloģiju parks” programmas “Nacionāli saliedētas un pilsoniski aktīvas sabiedrības attīstība” ietvaros. Papildus informācijai: Līna Damberga Nodibinājums “Ventspils Augsto tehnoloģiju parks” Projekta koordinatore lina.damberga@vatp.lv
Atvērt vairāk ziņu