Guntis Čoders: IT nozare lauž etniskās barjeras

2022. gada 28. novembris

Accenture ir starptautisks vadības konsultāciju, tehnoloģisko pakalpojumu un ārpakalpojumu uzņēmums ar vairāk nekā 720 tūkstošiem darbinieku visā pasaulē, ģeogrāfiski uzņēmuma darbinieki aptver 49 valstis, klienti – pat vairāk nekā 120 valstis. Pēc darbinieku skaita Accenture ir lielākais IT uzņēmums Latvijā. Accenture Baltics darbinieku loks aptver 39 tautības. Jau šie skaitļi un plašais ģeogrāfiskais aptvērums vien parāda, ka uzņēmums ir atvērts dažādām kultūrām un kas vēl svarīgāk – mērķtiecīgi strādā, lai vienlīdzīgu attieksmi sajustu katrs darbinieks.


Ikdienas darba pieredze starpkulturālā vidē


Cilvēki, ar kuriem ikdienā strādāju – gan kolēģi, gan sadarbības partneri, gan klienti, ir atvērti pasaulei, līdz ar to arī ar vēlmi komunicēt ar dažādām kultūrām. Tas pat nav jautājums par to, vai varam pieņemt citu kultūru, atšķirīgu tautību vai mentalitāti. Ja ir abpusēja vēlme sadarboties, sastrādāties, virzīties uz rezultātu, tad šāds jautājums – kā es vērtēju, ka man jāstrādā ar citas tautības pārstāvi, patiesībā pat nav dienas kārtībā. Tas ir kā pluss – strādāt kopā ar cilvēkiem no visas pasaules un strādāt uzņēmumā, kur pret visiem ir vienlīdzīga attieksme.


Uzskatu, ka šāda tendence ir visu uzņēmumu nākotne. Laikā, kad mūsu dzīvē tehnoloģijas un līdz ar to arī komunikācija ar visu pasauli kļūst par ikdienu, pat nevajadzētu ienākt prātā domai, ka varētu pret kādu izturēties atšķirīgi viņa etniskās piederības dēļ. Accenture darbības specifika nodrošina, ka dienu no dienas strādājam ar starptautiskiem projektiem, un tas sniedz iespēju regulāri un brīvi komunicēt ar dažādu kultūru pārstāvjiem, kas šādu situāciju padara par ierastu. Pastāvīgi esot šādā vidē, etniskās barjeras tiek lauztas.


Ir situācijas, kad jāpielāgojas kolēģu, sadarbības partneru komunikācijas veidam vai mentalitātei, bet es to uztveru kā savas empātijas un emocionālās inteliģences treniņu. Līdz ar to - internacionālu vidi, komunikāciju ar cilvēkiem no dažādām valstīm un kultūrām saredzu kā milzīgu ieguvumu arī savai personiskajai izaugsmei. Lepojos ne tikai ar to, ka man ir iespēja sevi attīstīt, strādājot starptautiskā vidē, bet arī to, cik veiksmīgi Accenture šos jautājumus risina, kā šai lietai pieiet.


Uzņēmuma vadība iedrošina darbiniekus


Viena no Accenture galvenajām vērtībām ir cilvēku vienlīdzība, radot vidi, kur ikvienam ir iespēja sasniegt labākos rezultātus personiski un līdz ar to arī uzņēmuma mērķus. Lai uzņēmumā jebkādas vērtības eksistētu ne tikai kā ieraksts mājas lapā, bet reāli darbotos arī dzīvē - pārliecībai par izvēlēto virzienu ir jābūt vadības līmenī. Manuprāt, tas arī ir Accenture kā uzņēmuma veiksmes faktors etniskās iekļaušanas jautājumā. Mēs kopā kā komanda uzņēmuma vērtības iedzīvinām un ieviešam darba ikdienā. Spilgts piemērs tam ir taisnīga un vienlīdzīga atalgojuma politika. Šogad uzņēmums Fontes Vispārējā atalgojuma pētījuma datos Latvijā ieņēma 1.vietu, pērn – 5.vietu, bet vēl gadu iepriekš – 1.vietu.


Uzņēmuma vadība ikdienā iedrošina darbiniekus būt atvērtiem un iekļaujošiem - ieviesti arī dažādi atbalsta mehānismi un ziņošanas kanāli - palīdzības tālrunis, kur ziņot par pārkāpumiem vai arī vienkārši pārrunāt nevienlīdzīgas attieksmes un citus jautājumus. Arī lokālā līmenī ir dažādi kanāli, kā sazināties, piemēram, ar personāla speciālistiem. Iespējas pārrunāt un ziņot ieviestas gan lai uzlabotu darba vidi, gan arī lai katrs darbinieks zinātu, ka uzņēmuma vadībai ir svarīgi, kā viņš jūtas un zinātu, kur un kā saņemt atbalstu problēmsituācijās. Turklāt tas attiecas gan uz etnisko un reliģisko piederību, gan dzimumu līdztiesību, gan personām ar invaliditāti. Uzņēmumā radīta vide, kur ikviens jūt, ka viņam ir vienlīdzīgas iespējas.


Accenture tiek īstenota nulles tolerance pret jebkāda veida diskrimināciju. Jau uzsākot strādāt uzņēmumā, darbinieki tiek izglītoti šajā jomā, arī pārējiem darbiniekiem regulāri tiek nodrošinātas apmācības. Padziļinātas apmācības jeb treniņi par ētiskajiem aspektiem darba vidē notiek 3-4 reizes gadā, kas ietver gadījumu analīzi, konfliktsituāciju piemērus un iespējamos risinājumus, testus, video apmācības. Tēmu loks ir plašs - par vienlīdzību, par to, kā nepieļaut nevienlīdzīgas attieksmes izpausmes pret sevi. Darbinieki tiek iedrošināti runāt, izteikt viedokli. Loģiski, ka cilvēkiem, kuri nav pieraduši strādāt starptautiskā un iekļaujošā vidē, apziņa un izpratne par šiem jautājumiem nav tūlītēja, tomēr Accenture saviem darbiniekiem palīdz to attīstīt - iedrošinot, izglītojot un nodrošinot dažādus komunikācijas formātus.


Ne vienmēr uzņēmuma vadībai ir tiešā tekstā jāpasaka - “mēs esam vienlīdzīgi”, tā gluži vienkārši ir mūsu uzņēmuma kultūra - to jūt un redz. No vadības nekad neredzam atšķirīgu rīcību, uzvedību vai izteikumus pret kādu, līdz ar to - šī uzņēmuma kultūra arī dabiskā veidā tiek pārnesta arī uz darbiniekiem.


Uzņēmums var kļūt par piemēru pārējai sabiedrībai


Ikdienā esam novērojuši, ka uzņēmuma nostāja un iekļaujoša, uz rezultātu orientēta darba vide motivē esošos darbiniekus un piesaista jaunus. Jo vairāk uzņēmumu ar šādu redzējumu un mērķi strādātu, jo mazāk neiecietības pret atšķirīgām kultūrām mēs redzētu gan ikdienas situācijās, gan arī tādās darbavietās, kur cilvēki atšķirīgu etnisko izcelsmi ir retums. Esmu pārliecināts, ka katrs uzņēmums, kurš īsteno šādu vienlīdzības politiku, dod pozitīvu signālu un iedrošinājumu arī pārējai sabiedrībai.


Raksts tapis Sabiedrības integrācijas fonda kampaņas “Izstāstīt saliedētību” ietvaros.


Par kampaņu:


Sabiedrības integrācijas fonds īsteno kampaņu Izstāstīt saliedētību, kuras mērķis ir, organizējot mērķtiecīgus atbalsta un tematiskos pasākumus, paaugstināt sabiedrības izpratni un informētību par rasu diskriminācijas pamatu, veicināt sabiedrības integrāciju un dažādību, mazināt diskrimināciju un vairot sabiedrības toleranci.

 

Viedokļa autors: Guntis Čoders, Accenture Baltics Kurzemes reģiona vadītājs

Citas ziņas

Autors Līna Damberga 2025. gada 11. jūnijs
Sabiedrības integrācijas fonds sadarbībā ar nodibinājumu “Ventspils Augsto tehnoloģiju parks” īstenoja izglītojošus pasākumus jauniešiem iecietības veicināšanai “Solis pretī”. Tajos piedalījās 52 jaunieši un 16 pedagogi no Ventspils, Liepājas, Kandavas, Ugāles, Jelgavas, Dobeles, Iecavas, Ozolniekiem un Saldus. Pasākumi notika šī gada aprīlī un maijā Ventspilī un Jelgavā un tajos piedalījās 16 līdz 19 gadus veci jaunieši no 9 Kurzemes un Zemgales pilsētām. Aktivitāšu laikā dalībnieki ieguva zināšanas par neiecietības izpausmēm savstarpējās attiecībās un pret dažādām sabiedrības grupām, izprata neiecietības sekas un apguva rīcības modeļus šādu situāciju risināšanai. “Šādas mācības jauniešiem ir ļoti nozīmīgas, jo tās dod iespēju paskatīties no malas uz situāciju savā skolā un dzīvē, iegūt un papildināt zināšanas. Jaunieši īpaši novērtēja interaktīvās metodes, kas ļāva izspēlēt ikdienā ieraudzītas vai pašu piedzīvotas neiecietības situācijas. Īpaši vērtīgi ir tas, ka iniciatīvu īsteno valsts iestāde, sniedzot atbalstu un veidojot iekļaujošu sabiedrību. Daudziem jauniešiem programma bija arī kā sava veida terapija – viņi aktīvi dalījās pieredzē, pārdomāja notikumus, vērtēja sekas un mācījās uzlabot saskarsmes iemaņas,” secina eksperte diskriminācijas novēršanas jautājumos Ilze Bērziņa. Vērtējot pasākumus, jaunieši atzīst: “tagad daudz vairāk domāšu, ko es runāju, lai neaizvainotu citus sev apkārt esošos cilvēkus” , tie “atvēra acis par to, cik daudz neiecietības mēs redzam ikdienā” un deva „noderīgas, jaunas zināšanas; stiprināja spēju strādāt komandā ar „svešiem” cilvēkiem, kuri nav mani draugi ikdienā”. Pasākumu laikā tika izmantotas interaktīvas metodes, kas palīdzēja jauniešiem izprast stereotipus veidošanos un neiecietību, ar ko ikdienā saskaras dažādas sabiedrības grupas. Īpašs uzsvars tika likts uz kibervidi, kur neiecietības izpausmes vērojamas īpaši bieži un to ietekme, t.sk., pāraugot no verbālas aizskaršanas līdz fiziskai vardarbībai reālajā dzīvē, var skart ikvienu. Pasākumus vadīja eksperte diskriminācijas novēršanas jautājumos Ilze Bērziņa un eksperts neformālās izglītības darbā ar jauniešiem Emīls Anškens. Šī gada rudenī izglītojošie pasākumi tiks īstenoti Vidzemes, Latgales un Rīgas reģionos. Pieteikšanās ir iespējama šeit – informācija par konkrētām norises vietām un datumiem tiks nosūtīta uz pieteikumā norādīto e-pasta adresi. Pasākumu mērķauditorija ir jaunieši, kuri mācās vispārizglītojošo skolu 10.–12. klasē vai profesionālo skolu 1.–4. kursā, kā arī izglītības speciālisti. Katru pasākumu veido divas savstarpēji saistītas mācību dienas, starp kurām ir mēneša starplaiks, kas paredzēts individuālo aktivitāšu īstenošanai. Izglītojošus pasākumus jauniešiem iecietības veicināšanai “Solis pretī” organizē Sabiedrības integrācijas fonds sadarbībā ar nodibinājumu “Ventspils Augsto tehnoloģiju parks” programmas “Nacionāli saliedētas un pilsoniski aktīvas sabiedrības attīstība” ietvaros. Papildus informācijai: Līna Damberga Nodibinājums “Ventspils Augsto tehnoloģiju parks” Projekta koordinatore lina.damberga@vatp.lv
Autors Kristīne Macate 2025. gada 26. maijs
This is a subtitle for your new post
Autors Kristīne Macate 2025. gada 26. maijs
Aicinām uzņēmējus pievienoties iedvesmojošam rītam kopā ar citiem uzņēmējiem un ekspertiem, lai kopīgi ielūkotos uzņēmumiem aktuālajos izaicinājumos, atklātu praktiskus risinājumus un iepazītu digitālās iespējas, kas palīdzēs Tavam biznesam augt un attīstīties digitālā ātrumā! Pasākuma norises datums: 13. jūnijs Norises laiks: 9:00–12:00 Norises vieta: Ventspils Augsto tehnoloģiju parks, 1 Pasākuma formāts: Neformālas uzņēmēju brokastis ar kafiju un gardām uzkodām. Pasākuma laikā dalībniekiem būs iespēja: Dzirdēt iedvesmojošu stāstu, kā digitalizācija ir automatizējusi uzņēmuma procesus, Piedalīties diskusijās par uzņēmumiem aktuāliem izaicinājumiem, Saņemt pārskatāmu un praktiski orientētu ieskatu digitālās transformācijas stratēģijā ar fokusu uz NIS2 direktīvas prasībām. Dzirdēt par 3 digitālajiem projektiem, kuros šobrīd uzņēmumiem pieejams 100% ES Atveseļošanas fonda līdzfinansējums. " Tīkloties" / veidot kontaktus un iespējamās sadarbības Baudīt gardu kafiju un uzkodas Pasākuma programma 9:00 Ierašanās (Kafija, uzkodas) 9:20 Pasākuma atklāšanas uzruna 9:30 Iedvesmas stāsts 10:00 Izaicinājumu panelis (ieskats) 10:10 Kafijas pauze 10:30 Eksperta uzruna 11:15 Digitālās iespējas uzņēmumiem (EDIC projekti) 11:30 Izaicinājumu panelis (diskusijas, jautājumi) 12:00 Noslēgums Pasākums notiek projekta “EDIC uzņēmumu digitālo prasmju attīstība” Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/1/24/I/CFLA/001 ietvaros.
Autors Līna Damberga 2025. gada 7. maijs
Nodibinājums "Ventspils Augsto tehnoloģiju parks" (VATP), reģ. Nr. 40008088258, aicina pievienoties komandai enerģisku un mērķtiecīgu kolēģi – Klientu attiecību vadītāju. Ja Tevi aizrauj darbs ar B2B klientiem, piemīt lieliskas pārdošanas prasmes un Tev patīk sasniegt rezultātus, pievienojies mūsu komandai! Tavi pienākumi: Aktīvi meklēt un piesaistīt jaunus apmācību kursu dalībniekus un klientus Kurzemē Uzturēt ilgtermiņa sadarbību ar esošajiem klientiem, nodrošinot augstāko apkalpošanas kvalitāti Informēt klientus par apmācību kursiem, izzināt viņu vajadzības un piedāvāt piemērotākos risinājumus Piedalīties apmācību kursu organizēšanas procesā un sekot līdzi klientu pieredzei Analizēt tirgus tendences un konkurentu piedāvājumus, lai nodrošinātu efektīvu klientu piesaisti Sagatavot atskaites par piesaistes aktivitātēm un sasniegtajiem rezultātiem. No Tevis sagaidām: Iepriekšēja darba pieredze klientu apkalpošanas, pārdošanas vai attiecību vadības jomā, vēlams apmācību vai izglītības sektorā Teicamas komunikācijas un saskarsmes prasmes Spēja patstāvīgi organizēt darbu un pieņemt lēmumus Analītiskā domāšana un spēja risināt problēmas Labas datorprasmes (MS Office, CRM sistēmas) B kategorijas autovadītāja apliecība Vēlama pieredze darbā ar tiešsaistes grafiskā dizaina rīkiem (Canva u.c.). Vēlama augstākā izglītība (priekšroka tiks dota ar komercdarbību, mārketingu vai klientu apkalpošanu saistītā jomā) Mēs piedāvājam: Bruto atalgojumu no 1600 EUR Stabilu un dinamisku darbu uzņēmumā, kas aktīvi aug un attīstās Iespēju pilnveidot savas profesionālās prasmes un augt kopā ar mums Apmaksātas telefonsarunas un mobilo internetu Draudzīgu un atsaucīgu kolektīvu Veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika. Ja šis piedāvājums raksturo Tevi, līdz 2025. gada 13. maijam gaidīsim Tavu pieteikumu uz e-pastu cv@vatp.lv ar norādi "Klientu attiecību vadītājs". Pateicamies ikvienam pretendentam tomēr lūdzam ņemt vērā, ka sazināsimies ar tiem pretendentiem, kas tiks virzīti nākamajai atlases kārtai. Ja nesazināmies ar Jums 3 nedēļu laikā kopš dienas, kad esat mums nosūtījis/-usi savu CV, lūdzam uzskatīt, ka nākamajai kārtai neesat izvirzīts/-a.
Atvērt vairāk ziņu