Noslēdzies "SportHack 2020 Latvija" virtuālais hakatons, pulcējot vairāk nekā 300 dalībniekus no visas pasaules
2020. gada 3. jūnijs
No 21. - 23. maijam norisinājās virtuālais sporta inovāciju hakatons “SportHack 2020 Latvija”, kurā piedalījās vairāk nekā 300 dalībnieki no 50 pasaules valstīm. Komandām labākos rezultātus palīdzēja sasniegt 66 pieredzējuši biznesa, tehnoloģiju un sporta jomas mentori. Komandas cīnījās par balvām divās kategorijās - “Jauna ideja” un “Projekts attīstībā”, kā arī tika noteikts vispārējais hakatona uzvarētājs. Kopumā hakatonam pieteicās 35 komandas.
Atzinīgus vārdus dalībniekiem savā Twitter kontā teica arī Latvijas Valsts prezidents Egils Levits: “Sveicu visus talantīgos prātus, kas šodien noslēguši hakatonu, kurā meklējāt radošas idejas jauniem sporta atbalsta un veicināšanas risinājumiem! Tas palīdzēs gan pārvarēt krīzi, gan veicināt veselīgu dzīvesveidu, gan sasniegt labākus rezultātus sportā! Aicinu sporta jomas pārstāvjus aktīvi iesaistīties jaunrades atbalstīšanā! #SportHack2020”.
Starp hakatona dalībniekiem bija gan profesionālā un amatiersporta atlēti, gan treneri un sporta organizācijas, kā arī dizaineri, programmētāji, mārketinga un citu jomu pārstāvji. Hakatona dalībniekiem tika definētas četras pamata tēmas jeb izaicinājumi - “Uzveicam krīzi kopā”, “Sports un inovācijas”, “Sporta infrastruktūra un aprīkojums” un “Sporta dati”. Papildus Latvijas sporta jomas organizācijas izvirzīja 20 izaicinājumus, aicinot komandas piedāvāt jaunus un drosmīgus risinājums konkrētām vajadzībām.
Hakatonu organizēja biedrība “WindHackers” sadarbībā ar RTU Dizaina fabrika, Rīgas Tehniskā Universitāte (RTU) un “Kurzemes inovāciju granti studentiem” (KInGS) partneriem - Ventspils Augstskola (VeA), Liepājas Universitāte (LiepU), “Kurzemes biznesa inkubators” (KBI), nodibinājumu “Ventspils augsto tehnoloģiju parks” (VATP) un nodibinājumu “Ventspils Augstskolas attīstības fonds” (VAAF).
Uzvarētāji
Par vispārējo “SportHack 2020 Latvija” hakatona uzvarētāju tika atzīta “Riga Kayaking” komanda, kas izstrādāja platformu, kurā laivu īpašnieki sniedz iespēju Rīgas iedzīvotājiem un viesiem iepazīt Rīgu, izmantojot kajakus.
Kategorijā “Projekts attīstībā” pirmo vietu un EUR 1000,- naudas balvu ieguva komanda “FitShark”, kas izstrādā inovatīvu sporta apģērbu ar iebūvētiem sensoriem, lai samazinātu traumu gūšanas risku sportojot. Kategorijā “Jauna ideja” pirmo vietu un EUR 1000,- naudas balvu ieguva komanda “Vindere”, kas izstrādāja risinājumu sporta treneriem treniņu procesa plānošanai un uzskatei, ņemot vērā katra sportista individuālās vajadzības. Otrās vietas ieguvēji katrā kategorijā ieguva EUR 600,- naudas balvu. Savukārt, trešās vietas ieguvēji saņēma EUR 400,-. Ar plašāku informāciju par sporta inovāciju hakatona uzvarētajiem var iepazīties mājas lapā: https://windhackers.com/sporthack2020.
“Hakatons sportā ir iespēja pārvarēt gan šobrīdējos šķēršļus sporta pieejamībai, gan rast iespējas gudrāk un daudzpusīgāk izmantot sporta datus, infrastruktūru un ekipējumu. Projekta “Kurzemes inovāciju granti studentiem” (KInGS) mērķis ir veicināt jaunu ideju rašanos un jauniešu iesaisti uzņēmējdarbībā. “SportHack 2020 Latvija” ir lielisks veids, kā jaunieši īsā laika posmā spēja izveidot komandas un notestēt savas idejas. Savukārt KInGS projekta ietvaros ir iespēja saņemt finansiālu atbalstu un pieredzējušu ekspertu padomus, kas palīdzēs komandām virzīties uz priekšu ātrāk un gudrāk,” atzīst “KInGS” projekta vadītājs Vitālijs Petkevičs.
“Koronavīrusa pandēmija turpina ietekmēt sporta nozari visā pasaulē. Tiek ietekmēti visi sporta aspekti, sākot no pašiem sportistiem un beidzot ar sporta līdzjutējiem! Mēs aicinājām dalībniekus no visas pasaules piedalīties sporta inovāciju hakatonā “SportHack 2020 Latvija” palīdzēt sportistiem, treneriem un sporta faniem pārvarēt šos sarežģītos laikus, kā arī piedāvāt jaunus risinājumus. Tagad ir īstais laiks, lai mainītos un uzlabotu sporta pieredzi ikvienam! Vēlos pateikt paldies gan dalībniekiem, gan partneriem, bet īpašs paldies mentoriem, kas palīdzēja komandām sasniegt labākus rezultātus. Aicinu komandas turpināt darbu pie iesāktā un izmantot partneru piedāvātās atbalsta programmas. Ceru, ka pēc kāda laika dzirdēsim par jūsu panākumiem gan Latvijā, gan starptautiski”, saka “SportHack 2020 Latvija” hakatona organizators un biedrības “WindHackers” vadītājs Kārlis Skuja.
Pasākums tika līdzfinansēts no Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) projektu nr. 1.1.1.3/18/A/004 «Kurzemes inovāciju granti studentiem» līdzekļiem.
Kurzemes reģiona studējošiem, ka arī citu valsts reģionu studentiem ir iespēja pieteikties “KInGS” projektam. Projekta mērķis ir veicināt to, ka jaunieši pēc iespējas agrāk apzinās savas spējas un prasmes iesaistīties reālas dzīves problēmu risināšana, radot inovācijas gan procesu optimizācijā (Studentu Laboratorija), gan jaunu produktu veidošanā (Start-up Skola), lai absolvējot, studenti veidotu maksimāli daudz veiksmes stāstu balstoties uz jau uzkrāto praktisko pieredzi.
Projekts jau jūlijā paredz izsludināt pieteikšanos 3.ciklam, kuram pieteikties tiek aicināti visu līmeņu un programmu studenti, profesionālās izglītības kompetenču centru, profesionālo vidusskolu un parasto vidusskolu pēdējo klašu audzēkņi no visas Latvijas. Vairāk par “KInGS” projektu un tā nosacījumiem jūs varat uzzināt projekta mājaslapā www.inovacijugranti.lv
Projekta kopējais ilgums ir trīs gaidi, t.i. līdz 2022.gada rudenim. Kopējās projekta attiecināmās izmaksas ir 3 318 318.00 EUR.75% no projekta finansējuma nodrošina ERAF. Tā mērķis ir veicināt, lai jaunieši pēc iespējas agrāk apzina savas spējas un prasmes iesaistīties reālas dzīves problēmu risināšanā, radot jaunas inovācijas.
Citas ziņas

Atklāts projekts “Nākamās paaudzes mikroražotnes”! 14. augustā Ventspils Augsto tehnoloģiju parks kopā ar partneriem svinīgi atklāja IPCEI “NextGen Micro Factories” projektu, kas vērsts uz nākamās paaudzes viedo, automatizēto un digitalizēto mikroražotņu attīstību. Pasākuma laikā: Projekta atklāšanu vadīja Ivars Eglājs , SIA Aspired valdes priekšsēdētājs. Par projekta mērķiem un rezultātiem stāstīja Toms Vācietis , projekta pētniecības un eksperimentālo izstrāžu vadītājs. Partneru prezentācijās savu redzējumu un plānotās aktivitātes iepazīstināja SIA Aspired, SIA Asya, SIA Natrix, VATP, SIA TechGym, SIA DATI Group un SIA TestDevLab . Dienas noslēgumā notika arī zinātniskās padomes sēde , diskusijas par publicitātes pasākumiem un tehnoloģiju demonstrācijas. Šis atklāšanas pasākums apliecina, ka Latvijā tiek sperti nozīmīgi soļi uz modernas rūpniecības digitalizāciju un starptautiskas konkurētspējas stiprināšanu .

Ikvienam uzņēmuma pārstāvim ir iespēja pieteikt savu dalību kursos - Digitālā mārketinga stratēģija vadītājiem! Datums: 20.,21.,24. Novembris 2025 Laiks: no plkst. 9:00-17:00 Norises vieta: Ventspils Augsto Tehnoloģiju parks 1 (telpās) Kursa apraksts 1. Tēma Kā iesaistīt komandu lēmumu pieņemšanas procesā, lai visi tās dalībnieki atbalstītu pieņemto risinājumu ar pārliecību un entuziasmu Kā identificēt, kuri cilvēki jāiesaista problēmu risināšanas komandā, lai nodrošinātu efektīvu un sekmīgu ieviešanu 2. Tēma Kā atšķirt problēmas cēloņus, simptomus un redzamās izpausmes, un izstrādāt stratēģiju, kas ļauj risināt problēmu visaptveroši Kā noteikt, kuri lēmumi jāpieņem individuāli un kuri – kopīgi komandā 3. Tēma Kā atpazīt un pārvaldīt konfliktu avotus problēmu risināšanas procesā, padarot konfliktu par radošu stimulu labākiem rezultātiem Kā veicināt līdzdalības vadību, vienlaikus saglabājot vadītāja autoritāti un lēmumu virzību Kursa mērķi Pilnveidot dalībnieku spēju veidot un vadīt augsti efektīvas komandas, kas spēj risināt sarežģītas problēmsituācijas. Stiprināt inovāciju kultūru un veicināt ātrāku lēmumu ieviešanu praksē. Pielietot apgūtās metodes reālās darba situācijās, lai uzlabotu komandas sadarbību un rezultātus. Pasniedzējs - Greg Mathers Ilggadējs Rīgas Biznesa skolas pasniedzējs, kurš specializējas vadības, līderības un organizatoriskās transformācijas jomās. Viņa semināri ir studentu vidū ļoti iecienīti. Viņš ir arī Adizes institūta Latvijas biroja dibinātājs, un aktīvi sadarbojas ar uzņēmumiem visā pasaulē, palīdzot veidot veselīgas, augsti funkcionējošas organizācijas. 1200.00 € Cena (bez PVN) Lai kursos piedalītos ar 100% de minimis atbalsta intesitāti mācību maksai, nepieciešams aizpildīt dokumentāciju. Pateicoties ES Atveseļošanās fonda atbalstam, uzņēmumi var saņemt simtprocentīgu atbalstu (maksā tikai PVN) 1) Reģistrē savu uzņēmumu lift.rbs.lv mājaslapā 2) Aizpildi Digitālā Brieduma testu un piesaki Digitālo prasmju Ceļa karti ( www.tests.edic.lv ) 3) Iesniedz dokumentus - Atbalsta pieteikumu un De minimis vaidlapu no EDS VID mājaslapas 4) Sagaidi Līdzmaksājuma apstiprinājumu 5) Paraksti līgumu 6) Izvēlies kursus 7) Veic avansa maksājuma PVN daļas apmaksu un dodies apmeklēt kursus! Lai izmantotu līdzfinansējuma iespējas, sazinies ar mums, palīdzēsim! Pasākums notiek projekta “EDIC uzņēmumu digitālo prasmju attīstība” Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/1/24/I/CFLA/001 ietvaros.

Ikvienam uzņēmuma pārstāvim ir iespēja pieteikt savu dalību kursos - Digitālā mārketinga stratēģija vadītājiem! Datums: 3-4. Novembris Laiks: no plkst. 9:00-17:00 Norises vieta: Ventspils Galvenā Biblioteka (Akmeņu iela 2) Kursa apraksts Ievads projektu vadībā Projekta definēšana: raksturojums un nozīme Projekta vadītāja loma un galvenie pienākumi Pārskats par projekta vadības dzīves ciklu Galvenās projektu vadības metodoloģijas Tradicionālās, Agile pieejas, Scaled Agile Hibrīdās metodoloģijas Projekta darbības joma un mērķi Projekta apjoma noteikšanas un kontroles metodes Izvairīšanās no tvēruma nobīdes Ieinteresēto pušu iesaistīšana Ieinteresēto pušu identificēšana un to vajadzību izpratne Rīki, ieinteresēto personu analīze un iesaistīšanās matricas Projektu plānošanas pamati Darba sadalījuma struktūra: radīt un efektīvi izmantot Projekta plāna izstrāde, laika grafiki Resursu plānošana: resursu piešķiršana panākumiem Budžeta plānošana un izmaksu vadība Projekta izmaksu aplēses Budžeta izsekošanas un kontroles rīki Ievads riska pārvaldībā Savlaicīga iespējamo risku identificēšana Kvalitatīvā vs kvantitatīvā riska analīze Projekta plāna izpilde Komandu un resursu vadīšana izpildes laikā Komunikācijas plāni: informācijas plūsmas nodrošināšana starp ieinteresētajām personām Ievads komandas vadībā Produktīvu komandu veidošana Komandas dinamikas vadīšana un konfliktu risināšana Projektu uzraudzība un kontrole Galvenie darbības rādītāji progresa izsekošanai Ievads veiklās praksēs Agile projektu vadības galvenie principi Pārskats par lomām, notikumiem un artefaktiem Vadības pamatprasmes projektu vadītājiem Emocionālās inteliģences nozīme Lēmumu pieņemšana projektu vadībā Projekta slēgšana un gūtās atziņas Projekta veiksmīgas slēgšanas soļi Kursa mērķi Veidot pamatzināšanas par būtiskākajiem projektu vadības principiem, metodoloģijām un labāko praksi. Attīstīt prasmes efektīvi plānot, īstenot un kontrolēt projektus, lai sasniegtu mērķus noteiktajā laikā, budžetā un darbības jomas ietvaros. Nostiprināt pamata vadības un komandas vadības prasmes, lai veicinātu sadarbību un nodrošinātu produktīvu komandas dinamiku. Iemācīties saskaņot projektus ar organizācijas biznesa mērķiem un efektīvi komunicēt ar ieinteresētajām personām, lai nodrošinātu projekta panākumus. Iepazīties ar Agile principiem un praksi, lai uzlabotu elastību un pielāgošanos projektu īstenošanā. Izveidot stabilu pamatu risku identificēšanai, resursu pārvaldībai un kvalitātes nodrošināšanai visa projekta dzīves cikla garumā. Pasniedzējs - Jānis Paksis Jānis Paksis ir pieredzējis biznesa tehnoloģiju eksperts ar vairāk nekā divdesmit gadu pieredzi vadības, uzņēmējdarbības un tehnoloģiju jomā. Pieredze izaugsmes un inovāciju veicināšanā dažādās nozarēs, tostarp finanšu, telekomunikāciju un IT jomās. Jānis ir Latvijas Nacionālās Projektu Vadības Asociācijas valdes loceklis un ir sertificēts projektu vadības speciālists ar plašu pieredzi un atzītiem sertifikātiem no nozares vadošajām institūcijām. Pralktskā pieredze vadot lielus starptautiskus IT un Tehnoloģiju Projektu portfeļus vadošās globālās tehnoloģiju pakalpojumu kompānijās. 900.00 € Cena (bez PVN) Lai kursos piedalītos ar 100% de minimis atbalsta intesitāti mācību maksai, nepieciešams aizpildīt dokumentāciju. Pateicoties ES Atveseļošanās fonda atbalstam, uzņēmumi var saņemt simtprocentīgu atbalstu (maksā tikai PVN) 1) Reģistrē savu uzņēmumu lift.rbs.lv mājaslapā 2) Aizpildi Digitālā Brieduma testu un piesaki Digitālo prasmju Ceļa karti ( www.tests.edic.lv ) 3) Iesniedz dokumentus - Atbalsta pieteikumu un De minimis vaidlapu no EDS VID mājaslapas 4) Sagaidi Līdzmaksājuma apstiprinājumu 5) Paraksti līgumu 6) Izvēlies kursus 7) Veic avansa maksājuma PVN daļas apmaksu un dodies apmeklēt kursus! Lai izmantotu līdzfinansējuma iespējas, sazinies ar mums, palīdzēsim! Pasākums notiek projekta “EDIC uzņēmumu digitālo prasmju attīstība” Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/1/24/I/CFLA/001 ietvaros.

Ikvienam uzņēmuma pārstāvim ir iespēja pieteikt savu dalību kursos - Digitālā mārketinga stratēģija vadītājiem! Datums: 6. Oktobris Laiks: no plkst. 9:00-14:00 Norises vieta: Ventspils Galvenā Biblioteka (Akmeņu iela 2) Kursa apraksts 1. Digitālā mārketinga nozīme uzņēmuma stratēģijā Digitālā mārketinga integrācija kopējā uzņēmuma stratēģijā Digitālā transformācija un tās ietekme uz uzņēmējdarbību Vadītāja loma digitālajā mārketingā: stratēģijas virzība un komandas vadība Jaunākās digitālā mārketinga tendences: mākslīgais intelekts un digitālais mārketings; jaunākie kanāli un mārketinga komunikācijas veidi 2. Mērķauditorijas analīze, patērētāja ceļojums un daudzkanālu stratēģija Mērķauditorijas izpētes metodes un instrumenti Pircēju personu (Buyer Personas) veidošana Segmentēšanas stratēģijas: kā efektīvi sasniegt savu auditoriju Patērētāja ceļojuma kartēšana (Customer Journey Mapping) Daudzkanālu pieeja: saskaņota komunikācija visos kanālos 3. Digitālā mārketinga budžeta plānošana un ROI analīze Budžeta sadale starp dažādiem digitālajiem kanāliem Kā novērtēt un uzlabot digitālā mārketinga ieguldījumu atdevi (ROI)? Investīciju atdeves analīze un kampaņu optimizācija Resursu plānošana un komandas efektivitātes novērtēšana 4. Vadītāja loma digitālā mārketinga komandas vadībā Efektīva digitālā mārketinga komandas veidošana un vadība Kritisko digitālo prasmju attīstība komandā Stratēģiskā plānošana un digitālās mārketinga stratēģijas izstrāde 5. Diskusija un gadījumu izpēte Digitālā mārketinga stratēģijas plānošanas process Kā pielāgot stratēģiju mainīgām tirgus tendencēm? Globālās tendences un to ietekme uz vietējiem tirgiem Reālu uzņēmumu piemēru analīze Diskusija: vadītāju izaicinājumi un stratēģijas digitālajā laikmetā Kursa mērķi Izstrādāt digitālā mārketinga stratēģiju, kas atbilst uzņēmuma mērķiem un mērķauditorijai. Izprast vadītāja lomu efektīvai digitālās stratēģijas integrācijai uzņēmuma mērķos un attīstībā. Izvēlēties un efektīvi izmantot digitālā mārketinga kanālus, veiktu efektīvu budžeta analīzi. Analizēt digitālā mārketinga kampaņu rezultātus, izmantojot atbilstošus mērīšanas rīkus un rādītājus. Pasniedzēja - Linda Saulīte Linda Saulīte, zinātņu doktore un RTU docente, ir augstākā līmeņa vadītāja ar vairāk kā 20 gadu pieredzi biznesa vadībā. Linda ir profesionāle mārketinga, komunikāciju stratēģiju un mediju vadībā. Šobrīd Linda ir valdes locekle un vada komunikāciju un mediju aģentūru grupu Dentsu Latvija, kure nodrošina pilna spektra mediju, tai skaitā e-komerciju, stratēģiju izstrādi un realizāciju globāliem, reģionāliem lokāliem uzņēmumiem. 300.00 € Cena (bez PVN) Lai kursos piedalītos ar 100% de minimis atbalsta intesitāti mācību maksai, nepieciešams aizpildīt dokumentāciju. Pateicoties ES Atveseļošanās fonda atbalstam, uzņēmumi var saņemt simtprocentīgu atbalstu (maksā tikai PVN) 1) Reģistrē savu uzņēmumu lift.rbs.lv mājaslapā 2) Aizpildi Digitālā Brieduma testu un piesaki Digitālo prasmju Ceļa karti ( www.tests.edic.lv ) 3) Iesniedz dokumentus - Atbalsta pieteikumu un De minimis vaidlapu no EDS VID mājaslapas 4) Sagaidi Līdzmaksājuma apstiprinājumu 5) Paraksti līgumu 6) Izvēlies kursus 7) Veic avansa maksājuma PVN daļas apmaksu un dodies apmeklēt kursus! Lai izmantotu līdzfinansējuma iespējas, sazinies ar mums, palīdzēsim! Pasākums notiek projekta “EDIC uzņēmumu digitālo prasmju attīstība” Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/1/24/I/CFLA/001 ietvaros.