Noslēdzies KInGS pirmais cikls

2020. gada 4. jūnijs
2020. gada 14. maijā noslēdzās ES līdzfinansētā projekta (Nr.1.1.1.3/18/A/004) “Kurzemes inovāciju granti studentiem” jeb “KInGS” 1.cikls, kurā piedalījās divpadsmit “Start-up skolas” un septiņas “Studentu laboratorijas” komandas.

“KInGS” projekta 1. cikla piedalījās 56 studenti no Ventspils Augstskolas, Liepājas Universitātes un arī no citām Kurzemes reģiona un Latvijas valsts mācību iestādēm, izveidojot 7 “Studentu laboratorijas” un 12 “Start-up skolas” komandas, kuras 6 mēnešu laikā īstenoja iesniegtus inovāciju pieteikumus. 
Noslēguma pasākumā studentu komandas prezentēja “KInGS” atlases komisijai sasniegtos rezultātus un tika noskaidrots katra virziena labākās komandas, kuras saņēma naudas balvas turpmākajai idejas attīstībai. Balvu kopējais fonds ir 10 tūkstoši eiro. Atlases komisijas sastāvā bija vairāki nozares eksperti, t.sk. LIAA pārstāvji, VeA un LiepU zinātnisko institūciju pārstāvji.

Starp “Start-up skolas” komandām, “KInGS” atlases komisija lēma 1. vietu piešķirt divām komandām – studentu komandai “Dronu pakalpojumi”, kas piedāvā foto un video pakalpojumus ar dronu, un studentu komandai “CRE ATE”, kas piedāvā potenciāliem klientiem visu nepieciešamo reklāmas kampaņas izveidei. Abas studentu komandas saņēma 2000 EUR balvu savas idejas turpmākai attīstībai. Toties 3.vietu un naudas balvu 1000 EUR apmērā saņēma studentu komanda “Kurstudet.lv”, kura palīdz topošajam studentam izvēlēties studiju programmu un augstskolu.

Arī “Studentu laboratorijas” virzienā “KInGS” atlases komisija lēma piešķirt divas 1. vietas un 2000 EUR naudas balvas katrai. Par labākajām atzītas studentu komandas “KK Original Design” jeb “Step by Step Care”, kura palīdz bērniem ar kustību traucējumiem un to vecākiem uzlabot ikdienas dzīves kvalitāti, un “Rare power”, kura novērtē un pilnveido ražošanas telpu energoefektivitātes un iekārtu efektivitāti. 3. vietu un 1000 EUR naudas balvu ieguva komanda “Skillsportfoli.io”, kuri radījuši rīku, kas palīdzētu darba ņēmējiem novērtēt potenciālo darbinieku prasmju un kvalitāšu atbilstību veicamajam darbam. Minētos izaicinājumus, kurus attīstīja studentu komandas, iesniedza komersanti SIA “StepByStep Care” (iepriekš SIA “KK Original Design”), SIA “Rare Power” un valsts dibināta atvasināta publiska persona Ventspils Augstskola.
“KInGS” projekta mērķis ir veicināt to, ka jaunieši pēc iespējas agrāk apzinās savas spējas un prasmes iesaistīties reālas dzīves problēmu risināšana, radot inovācijas gan procesu optimizācijā (Studentu Laboratorija), gan jaunu produktu veidošanā (Start-up Skola), lai absolvējot, studenti veidotu maksimāli daudz veiksmes stāstu balstoties uz jau uzkrāto praktisko pieredzi.

Projekts jau jūlijā paredz izsludināt pieteikšanos 3.ciklam, kuram pieteikties tiek aicināti visu līmeņu un programmu studenti, profesionālās izglītības kompetenču centru, profesionālo vidusskolu un parasto vidusskolu pēdējo klašu audzēkņi no visas Latvijas. Vairāk par “KInGS” projektu un tā nosacījumiem jūs varat uzzināt projekta mājaslapā www.inovacijugranti.lv

Projekta kopējais ilgums ir trīs gaidi, t.i. līdz 2022.gada rudenim. Kopējās projekta attiecināmās izmaksas ir 3 318 318.00 EUR.75% no projekta finansējuma nodrošina ERAF. Tā mērķis ir veicināt, lai jaunieši pēc iespējas agrāk apzina savas spējas un prasmes iesaistīties reālas dzīves problēmu risināšanā, radot jaunas inovācijas.

Citas ziņas

Autors Kristīne Macate 2025. gada 30. septembris
Atklāts projekts “Nākamās paaudzes mikroražotnes”! 14. augustā Ventspils Augsto tehnoloģiju parks kopā ar partneriem svinīgi atklāja IPCEI “NextGen Micro Factories” projektu, kas vērsts uz nākamās paaudzes viedo, automatizēto un digitalizēto mikroražotņu attīstību. Pasākuma laikā: Projekta atklāšanu vadīja Ivars Eglājs , SIA Aspired valdes priekšsēdētājs. Par projekta mērķiem un rezultātiem stāstīja Toms Vācietis , projekta pētniecības un eksperimentālo izstrāžu vadītājs. Partneru prezentācijās savu redzējumu un plānotās aktivitātes iepazīstināja SIA Aspired, SIA Asya, SIA Natrix, VATP, SIA TechGym, SIA DATI Group un SIA TestDevLab . Dienas noslēgumā notika arī zinātniskās padomes sēde , diskusijas par publicitātes pasākumiem un tehnoloģiju demonstrācijas. Šis atklāšanas pasākums apliecina, ka Latvijā tiek sperti nozīmīgi soļi uz modernas rūpniecības digitalizāciju un starptautiskas konkurētspējas stiprināšanu .
Autors Kristīne Macate 2025. gada 30. septembris
Ikvienam uzņēmuma pārstāvim ir iespēja pieteikt savu dalību kursos - Digitālā mārketinga stratēģija vadītājiem! Datums: 20.,21.,24. Novembris 2025 Laiks: no plkst. 9:00-17:00 Norises vieta: Ventspils Augsto Tehnoloģiju parks 1 (telpās) Kursa apraksts 1. Tēma Kā iesaistīt komandu lēmumu pieņemšanas procesā, lai visi tās dalībnieki atbalstītu pieņemto risinājumu ar pārliecību un entuziasmu Kā identificēt, kuri cilvēki jāiesaista problēmu risināšanas komandā, lai nodrošinātu efektīvu un sekmīgu ieviešanu 2. Tēma Kā atšķirt problēmas cēloņus, simptomus un redzamās izpausmes, un izstrādāt stratēģiju, kas ļauj risināt problēmu visaptveroši Kā noteikt, kuri lēmumi jāpieņem individuāli un kuri – kopīgi komandā 3. Tēma Kā atpazīt un pārvaldīt konfliktu avotus problēmu risināšanas procesā, padarot konfliktu par radošu stimulu labākiem rezultātiem Kā veicināt līdzdalības vadību, vienlaikus saglabājot vadītāja autoritāti un lēmumu virzību Kursa mērķi Pilnveidot dalībnieku spēju veidot un vadīt augsti efektīvas komandas, kas spēj risināt sarežģītas problēmsituācijas. Stiprināt inovāciju kultūru un veicināt ātrāku lēmumu ieviešanu praksē. Pielietot apgūtās metodes reālās darba situācijās, lai uzlabotu komandas sadarbību un rezultātus. Pasniedzējs - Greg Mathers Ilggadējs Rīgas Biznesa skolas pasniedzējs, kurš specializējas vadības, līderības un organizatoriskās transformācijas jomās. Viņa semināri ir studentu vidū ļoti iecienīti. Viņš ir arī Adizes institūta Latvijas biroja dibinātājs, un aktīvi sadarbojas ar uzņēmumiem visā pasaulē, palīdzot veidot veselīgas, augsti funkcionējošas organizācijas. 1200.00 € Cena (bez PVN) Lai kursos piedalītos ar 100% de minimis atbalsta intesitāti mācību maksai, nepieciešams aizpildīt dokumentāciju. Pateicoties ES Atveseļošanās fonda atbalstam, uzņēmumi var saņemt simtprocentīgu atbalstu (maksā tikai PVN) 1) Reģistrē savu uzņēmumu lift.rbs.lv mājaslapā 2) Aizpildi Digitālā Brieduma testu un piesaki Digitālo prasmju Ceļa karti ( www.tests.edic.lv ) 3) Iesniedz dokumentus - Atbalsta pieteikumu un De minimis vaidlapu no EDS VID mājaslapas 4) Sagaidi Līdzmaksājuma apstiprinājumu 5) Paraksti līgumu 6) Izvēlies kursus 7) Veic avansa maksājuma PVN daļas apmaksu un dodies apmeklēt kursus! Lai izmantotu līdzfinansējuma iespējas, sazinies ar mums, palīdzēsim! Pasākums notiek projekta “EDIC uzņēmumu digitālo prasmju attīstība” Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/1/24/I/CFLA/001 ietvaros.
Autors Kristīne Macate 2025. gada 30. septembris
Ikvienam uzņēmuma pārstāvim ir iespēja pieteikt savu dalību kursos - Digitālā mārketinga stratēģija vadītājiem! Datums: 3-4. Novembris Laiks: no plkst. 9:00-17:00 Norises vieta: Ventspils Galvenā Biblioteka (Akmeņu iela 2) Kursa apraksts Ievads projektu vadībā Projekta definēšana: raksturojums un nozīme Projekta vadītāja loma un galvenie pienākumi Pārskats par projekta vadības dzīves ciklu Galvenās projektu vadības metodoloģijas Tradicionālās, Agile pieejas, Scaled Agile Hibrīdās metodoloģijas Projekta darbības joma un mērķi Projekta apjoma noteikšanas un kontroles metodes Izvairīšanās no tvēruma nobīdes Ieinteresēto pušu iesaistīšana Ieinteresēto pušu identificēšana un to vajadzību izpratne Rīki, ieinteresēto personu analīze un iesaistīšanās matricas Projektu plānošanas pamati Darba sadalījuma struktūra: radīt un efektīvi izmantot Projekta plāna izstrāde, laika grafiki Resursu plānošana: resursu piešķiršana panākumiem Budžeta plānošana un izmaksu vadība Projekta izmaksu aplēses Budžeta izsekošanas un kontroles rīki Ievads riska pārvaldībā Savlaicīga iespējamo risku identificēšana Kvalitatīvā vs kvantitatīvā riska analīze Projekta plāna izpilde Komandu un resursu vadīšana izpildes laikā Komunikācijas plāni: informācijas plūsmas nodrošināšana starp ieinteresētajām personām Ievads komandas vadībā Produktīvu komandu veidošana Komandas dinamikas vadīšana un konfliktu risināšana Projektu uzraudzība un kontrole Galvenie darbības rādītāji progresa izsekošanai Ievads veiklās praksēs Agile projektu vadības galvenie principi Pārskats par lomām, notikumiem un artefaktiem Vadības pamatprasmes projektu vadītājiem Emocionālās inteliģences nozīme Lēmumu pieņemšana projektu vadībā  Projekta slēgšana un gūtās atziņas Projekta veiksmīgas slēgšanas soļi Kursa mērķi Veidot pamatzināšanas par būtiskākajiem projektu vadības principiem, metodoloģijām un labāko praksi. Attīstīt prasmes efektīvi plānot, īstenot un kontrolēt projektus, lai sasniegtu mērķus noteiktajā laikā, budžetā un darbības jomas ietvaros. Nostiprināt pamata vadības un komandas vadības prasmes, lai veicinātu sadarbību un nodrošinātu produktīvu komandas dinamiku. Iemācīties saskaņot projektus ar organizācijas biznesa mērķiem un efektīvi komunicēt ar ieinteresētajām personām, lai nodrošinātu projekta panākumus. Iepazīties ar Agile principiem un praksi, lai uzlabotu elastību un pielāgošanos projektu īstenošanā. Izveidot stabilu pamatu risku identificēšanai, resursu pārvaldībai un kvalitātes nodrošināšanai visa projekta dzīves cikla garumā. Pasniedzējs - Jānis Paksis Jānis Paksis ir pieredzējis biznesa tehnoloģiju eksperts ar vairāk nekā divdesmit gadu pieredzi vadības, uzņēmējdarbības un tehnoloģiju jomā. Pieredze izaugsmes un inovāciju veicināšanā dažādās nozarēs, tostarp finanšu, telekomunikāciju un IT jomās. Jānis ir Latvijas Nacionālās Projektu Vadības Asociācijas valdes loceklis un ir sertificēts projektu vadības speciālists ar plašu pieredzi un atzītiem sertifikātiem no nozares vadošajām institūcijām. Pralktskā pieredze vadot lielus starptautiskus IT un Tehnoloģiju Projektu portfeļus vadošās globālās tehnoloģiju pakalpojumu kompānijās. 900.00 € Cena (bez PVN) Lai kursos piedalītos ar 100% de minimis atbalsta intesitāti mācību maksai, nepieciešams aizpildīt dokumentāciju. Pateicoties ES Atveseļošanās fonda atbalstam, uzņēmumi var saņemt simtprocentīgu atbalstu (maksā tikai PVN) 1) Reģistrē savu uzņēmumu lift.rbs.lv mājaslapā 2) Aizpildi Digitālā Brieduma testu un piesaki Digitālo prasmju Ceļa karti ( www.tests.edic.lv ) 3) Iesniedz dokumentus - Atbalsta pieteikumu un De minimis vaidlapu no EDS VID mājaslapas 4) Sagaidi Līdzmaksājuma apstiprinājumu 5) Paraksti līgumu 6) Izvēlies kursus 7) Veic avansa maksājuma PVN daļas apmaksu un dodies apmeklēt kursus! Lai izmantotu līdzfinansējuma iespējas, sazinies ar mums, palīdzēsim! Pasākums notiek projekta “EDIC uzņēmumu digitālo prasmju attīstība” Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/1/24/I/CFLA/001 ietvaros.
Autors Kristīne Macate 2025. gada 26. septembris
Ikvienam uzņēmuma pārstāvim ir iespēja pieteikt savu dalību kursos - Digitālā mārketinga stratēģija vadītājiem! Datums: 6. Oktobris Laiks: no plkst. 9:00-14:00 Norises vieta: Ventspils Galvenā Biblioteka (Akmeņu iela 2) Kursa apraksts 1. Digitālā mārketinga nozīme uzņēmuma stratēģijā Digitālā mārketinga integrācija kopējā uzņēmuma stratēģijā Digitālā transformācija un tās ietekme uz uzņēmējdarbību Vadītāja loma digitālajā mārketingā: stratēģijas virzība un komandas vadība Jaunākās digitālā mārketinga tendences: mākslīgais intelekts un digitālais mārketings; jaunākie kanāli un mārketinga komunikācijas veidi 2. Mērķauditorijas analīze, patērētāja ceļojums un daudzkanālu stratēģija Mērķauditorijas izpētes metodes un instrumenti Pircēju personu (Buyer Personas) veidošana Segmentēšanas stratēģijas: kā efektīvi sasniegt savu auditoriju Patērētāja ceļojuma kartēšana (Customer Journey Mapping) Daudzkanālu pieeja: saskaņota komunikācija visos kanālos 3. Digitālā mārketinga budžeta plānošana un ROI analīze Budžeta sadale starp dažādiem digitālajiem kanāliem Kā novērtēt un uzlabot digitālā mārketinga ieguldījumu atdevi (ROI)? Investīciju atdeves analīze un kampaņu optimizācija Resursu plānošana un komandas efektivitātes novērtēšana 4. Vadītāja loma digitālā mārketinga komandas vadībā Efektīva digitālā mārketinga komandas veidošana un vadība Kritisko digitālo prasmju attīstība komandā Stratēģiskā plānošana un digitālās mārketinga stratēģijas izstrāde 5. Diskusija un gadījumu izpēte Digitālā mārketinga stratēģijas plānošanas process Kā pielāgot stratēģiju mainīgām tirgus tendencēm? Globālās tendences un to ietekme uz vietējiem tirgiem Reālu uzņēmumu piemēru analīze Diskusija: vadītāju izaicinājumi un stratēģijas digitālajā laikmetā Kursa mērķi Izstrādāt digitālā mārketinga stratēģiju, kas atbilst uzņēmuma mērķiem un mērķauditorijai. Izprast vadītāja lomu efektīvai digitālās stratēģijas integrācijai uzņēmuma mērķos un attīstībā. Izvēlēties un efektīvi izmantot digitālā mārketinga kanālus, veiktu efektīvu budžeta analīzi. Analizēt digitālā mārketinga kampaņu rezultātus, izmantojot atbilstošus mērīšanas rīkus un rādītājus. Pasniedzēja - Linda Saulīte Linda Saulīte, zinātņu doktore un RTU docente, ir augstākā līmeņa vadītāja ar vairāk kā 20 gadu pieredzi biznesa vadībā. Linda ir profesionāle mārketinga, komunikāciju stratēģiju un mediju vadībā. Šobrīd Linda ir valdes locekle un vada komunikāciju un mediju aģentūru grupu Dentsu Latvija, kure nodrošina pilna spektra mediju, tai skaitā e-komerciju, stratēģiju izstrādi un realizāciju globāliem, reģionāliem lokāliem uzņēmumiem. 300.00 € Cena (bez PVN) Lai kursos piedalītos ar 100% de minimis atbalsta intesitāti mācību maksai, nepieciešams aizpildīt dokumentāciju. Pateicoties ES Atveseļošanās fonda atbalstam, uzņēmumi var saņemt simtprocentīgu atbalstu (maksā tikai PVN) 1) Reģistrē savu uzņēmumu lift.rbs.lv mājaslapā 2) Aizpildi Digitālā Brieduma testu un piesaki Digitālo prasmju Ceļa karti ( www.tests.edic.lv ) 3) Iesniedz dokumentus - Atbalsta pieteikumu un De minimis vaidlapu no EDS VID mājaslapas 4) Sagaidi Līdzmaksājuma apstiprinājumu 5) Paraksti līgumu 6) Izvēlies kursus 7) Veic avansa maksājuma PVN daļas apmaksu un dodies apmeklēt kursus! Lai izmantotu līdzfinansējuma iespējas, sazinies ar mums, palīdzēsim! Pasākums notiek projekta “EDIC uzņēmumu digitālo prasmju attīstība” Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/1/24/I/CFLA/001 ietvaros.
Atvērt vairāk ziņu