VID uzsāks pieteikumu pieņemšanu dīkstāves atbalstam un atbalstam algu subsīdijai
2020. gada 2. decembris
Lai palīdzētu tautsaimniecībā aktīvajiem iedzīvotājiem Covid-19 dēļ noteikto ierobežojumu laikā, Ministru kabinets ir pieņēmis noteikumus, paredzot atbalsta pasākumus darbinieku atlīdzību, kā arī pašnodarbināto un patentmaksātāju ienākumu kompensēšanai. Atbalsta izmaksu nodrošinās Valsts ieņēmumu dienests (VID) un pieteikumus Elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS) varēs iesniegt, sākot no 1. decembra.
Laikā no ārkārtējās situācijas pirmās dienas, 9. novembra, līdz nākamā gada 9. janvārim uzņēmējiem būs pieejams atbalsts to dīkstāvē esošajiem darbiniekiem, kā arī algas subsīdija tiem darbiniekiem, kas valstī noteikto ierobežojumu dēļ strādā nepilnu darba laiku. Savukārt pašnodarbinātajiem un patentmaksas maksātājiem būs pieejams atbalsts par dīkstāvi.
Atbalstu par dīkstāvi var saņemt, darbojoties jebkurā nozarē, ja ienākumu kritums mēnesī, par kuru tiek lūgts atbalsts, salīdzinot ar vidējiem ienākumiem 2020. gada augustā, septembrī un oktobrī (mēnešos, kuros ir notikusi darbība), ir vismaz par 50 %. Savukārt, lai saņemtu atbalstu algu subsīdijai, ieņēmumu kritumam jābūt vismaz 20 % apmērā.
Dīkstāves atbalsts uzņēmumiem un to darbiniekiem
Darbinieki, kas ir dīkstāvē un nestrādā, varēs saņemt atbalstu 70 % apmērā no mēneša vidējās bruto darba samaksas par laiku no šī gada 1. augusta līdz 31. oktobrim. Ja kādā no šiem mēnešiem darbinieks pie konkrētā darba devēja nav strādājis, to vidējā darba samaksas aprēķinā neiekļaus. Savukārt mikrouzņēmuma darbinieki varēs saņemt atbalstu 50 % apmērā no mēneša vidējās bruto darba algas par šī gada 3. ceturksni atbilstoši ceturkšņa deklarācijā norādītājam. Ja darbinieks darbu uzsācis oktobrī, aprēķinam izmantos mikrouzņēmuma papildus sniegto informāciju. Neatkarīgi no līdzšinējās algas, dīkstāves atbalsts nebūs mazāks par 330 eiro un lielāks par 1000 eiro par pilnu mēnesi.
Papildus dīkstāves atbalstam Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra (VSAA) piešķirs arī piemaksu 50 eiro apmērā par katru apgādībā esošu bērnu vecumā līdz 24 gadiem, par kuru darbiniekam tiek piemērots iedzīvotāju ienākuma nodokļa atvieglojums. Darba devējs drīkst saviem darbiniekiem piemaksāt starpību starp dīkstāves atbalstu un līdz šim saņemto pilno darba samaksu.
Atbalsts algu subsīdijai nepilna laika darbiniekiem
Algu subsīdija veidota, lai darbinieki, kas ārkārtējas situācijas ierobežojumu dēļ strādā nepilnu darba laiku, varētu turpināt saņemt tādu atalgojumu, kā saņēma pirms tam. Atbalsta pasākuma ietvaros darbinieks saņems atbalstu 50 % apmērā no mēneša vidējās bruto darba samaksas par laiku no šī gada 1. augusta līdz 31. oktobrim, bet ne vairāk par 500 eiro. Savukārt darba devējam būs pienākums piemaksāt starpību starp algas subsīdiju un līdz šim saņemto pilno darba samaksu.
Atbalsts pašnodarbinātajiem un patentmaksas maksātājiem
Saimnieciskajai darbībai samazinoties par vismaz 50 %, atbalstu var saņemt arī pašnodarbinātie un patentmaksas maksātāji. Pašnodarbinātai personai vispārējā nodokļu maksāšanas režīmā un autoratlīdzības saņēmējam, kas nav reģistrējies kā saimnieciskās darbības veicējs, atbalsts paredzēts 70 % apmērā no vidējiem ienākumiem no saimnieciskās darbības vai autoratlīdzības šī gada 3. ceturksnī, bet ne mazāk kā 330 eiro un ne vairāk kā 1000 eiro par pilnu mēnesi. Vidējo ienākumu aprēķinā neieskaita autoru un izpildītāju saņemto autoratlīdzību un ienākumus, kas saņemti no autortiesību un blakustiesību kolektīvā pārvaldījuma organizācijām
Pašnodarbinātā persona - mikrouzņēmumu nodokļa maksātājs var saņemt atbalstu 50 % apmērā no mēneša vidējiem ienākumiem no saimnieciskās darbības par šī gada trešo ceturksni, bet ne mazāk kā 330 eiro un ne vairāk kā 1000 eiro par pilnu mēnesi. Savukārt patentmaksas maksātājam pieejams fiksēts atbalsts par dīkstāvi 330 eiro apmērā par pilnu mēnesi. Tas pieejams, ja atbalsta periodā ir spēkā esošs patents.
Papildus dīkstāves atbalstam VSAA piešķirs arī piemaksu 50 eiro apmērā par katru apgādībā esošu bērnu vecumā līdz 24 gadiem, par kuru cilvēkam tiek piemērots iedzīvotāju ienākuma nodokļa atvieglojums.
Kā pieteikties atbalstam?
Pieteikumu iesniedz, aizpildot iesnieguma formu VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS). Iesnieguma forma EDS būs pieejama no šī gada 1. decembra. Par uzņēmuma darbiniekiem pieteikumu gan dīkstāves atbalstam, gan algas subsīdijai iesniedz darba devējs, bet atbalstu uz savu kontu saņem darbinieks.
Darba devējs līdztekus iesniegumam iesniedz arī darba devēja ziņojumu par VSAOI no darba ņēmēju darba ienākumiem, IIN un uzņēmējdarbības riska valsts nodevu pārskata mēnesī, kā arī PVN mēneša deklarāciju, ja tāda vēl nav iesniegta un ir jāiesniedz. Atbalstam par novembri var pieteikties līdz 15. decembrim, par decembri – līdz 15. janvārim, bet par janvāri – līdz 15. februārim.
Ierobežojumi atbalstu saņemšanai
Ministru kabinets paredzējis arī vairākus nosacījumus, kad dīkstāves atbalstu un algas subsīdiju saņemt nevarēs. Tā, piemēram, atbalstu atteiks darba devējam, ja tas nav iesniedzis VID visas nodokļu deklarācijas un gada pārskatus par pēdējiem 12 mēnešiem pirms ārkārtējās situācijas vai ne pēc savas iniciatīvas ir izslēgts vai pēdējo divu gadu laikā ir bijis izslēgts no VID pievienotās vērtības nodokļa maksātāju reģistra, vai tam ir vai ir bijusi apturēta saimnieciskā darbība. Atbalsts nav paredzēts darba devēja padomes locekļiem.
Savukārt pašnodarbinātie nesaņems atbalstu, piemēram, ja to nodokļu parāds ir lielāks nekā 1000 eiro un tam nav piešķirts samaksas termiņa pagarinājums vai nav vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu. Tāpat atbalstu nevarēs saņemt cilvēki, kas jau saņem atbalstu Valsts kultūrkapitāla fonda radošo personu atbalsta, mūža stipendiju, radošās jaunrades vai radošo personu nodarbinātības programmu ietvaros.
Citi nodokļu jomas atbalsta pasākumi COVID-19 krīzes pārvarēšanai
Joprojām ir spēkā virkne atbalsta pasākumu nodokļu jomā, kas stājās spēkā šī gada martā, pirmās ārkārtējās situācijas laikā, piemēram, nodokļu samaksas termiņa pagarināšana līdz trim gadiem, ātrāka PVN pārmaksas atmaksa, iespēja nemaksāt iedzīvotāju ienākuma nodokļa avansa maksājumus u.c. Informācija par tiem pieejama VID tīmekļvietnē www.vid.gov.lv sadaļā “COVID-19”.
Jautājumu un neskaidrību gadījumā aicinām zvanīt uz VID Konsultatīvo tālruni 67120000, kā arī uzdot savus jautājumus rakstiski VID Elektroniskajā deklarēšanas sistēmā (EDS) sadaļā “Sarakste ar VID”. Svarīgi, ka, zvanot uz VID Konsultatīvo tālruni 67120000, ikviens var saņemt arī personificētu konsultāciju, ja zvana laikā pieslēdzas VID EDS un nosauc tur redzamo kodu.
Citas ziņas

Aicinām Saldus novada uzņēmējus pievienoties iedvesmojošam rītam kopā ar citiem uzņēmējiem un ekspertiem, lai kopīgi ielūkotos uzņēmumiem aktuālajos izaicinājumos, atklātu praktiskus risinājumus un iepazītu digitālās iespējas, kas palīdzēs Tavam biznesam augt un attīstīties digitālā ātrumā! Pasākuma norises datums: 15. augusts Norises laiks: 10:00-13:00 Norises vieta: Saldus, Striķu iela 2, "Koptelpa" Pasākuma formāts: Neformālas uzņēmēju brokastis ar kafiju un gardām uzkodām. Pasākuma laikā dalībniekiem būs iespēja: Dzirdēt iedvesmojošu stāstu, kā digitalizācija ir automatizējusi uzņēmuma procesus, Piedalīties diskusijās par uzņēmumiem aktuāliem izaicinājumiem, Saņemt pārskatāmu un praktiski orientētu ieskatu digitālās transformācijas stratēģijā ar fokusu uz NIS2 direktīvas prasībām. Dzirdēt par 2 digitālajiem projektiem, kuros šobrīd uzņēmumiem pieejams 100% ES Atveseļošanas fonda līdzfinansējums. " Tīkloties" / veidot kontaktus un iespējamās sadarbības Baudīt gardu kafiju un uzkodas Pasākuma programma 10:00 Ierašanās (Kafija, uzkodas) 10:20 Pasākuma atklāšanas uzruna 10:30 Iedvesmas stāsts 11:00 Izaicinājumu panelis (ieskats) 11:10 Kafijas pauze 11:30 Eksperta uzruna par NIS 2 regulu 12:15 Digitālās iespējas uzņēmumiem (EDIC projekti) 12:30 Izaicinājumu panelis (diskusijas, jautājumi) 13:00 Noslēgums Pasākums notiek projekta “EDIC uzņēmumu digitālo prasmju attīstība” Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/1/24/I/CFLA/001 ietvaros.

Ikvienam uzņēmuma pārstāvim ir iespēja pieteikt savu dalību kursos - ievads mākslīgajā intelektā! Datums: 8. septembris Laiks: no plkst. 9:00-13:00 Norises vieta: Ventspils augsto tehnoloģiju parkā 1 (VATP telpās) Kursa apraksts Pamatizpratne par MI • Kā darbojas MI? Kāda MI ir nozīme šobrīd un nākotnē? • Kā orientēties MI kā nozarē? • Kādas iespējas MI sniedz biznesam? • Kādas ir lielākās problēmas MI ieviešanā? Efektīva MI asistentu lietošana vadībā • Kādi ir MI asistentu veidi? • Kā izvēlēties piemērotāko? • Kā MI asistenti strādā? • Kādi ir MI asistentu pielietojumi? • Kā efektīvi strādāt ar MI asistentiem? MI rīki un to pielietojumi biznesā • Kādas iespējas MI sniedz dažādos medijos? • Attēli un balss – apstrāde un radīšana • Mūzika un video – radīšana • Kā orientēties plašajā rīku klāstā? • Kādi ir vērtīgākie, zināmākie piemēri MI rīkiem biznesā? Darba automatizācija un datu apstrāde ar MI • Kā ar MI var apstrādāt datus izklājlapās? • Kā izveidot uz savu informāciju trenētu sarunbotu? • Kādi ir šādu sarunbotu potenciālie pielietojumi biznesā? • Kā izveidot savas darbplūsmu automatizācijas, kurās iekļauts MI? MI stratēģiskā pārvaldība • MI ieviešanas stratēģija un politika uzņēmumā • MI projektu izmaksu un atdeves (ROI) novērtēšana • Datu pārvaldība un drošības politika MI kontekstā • Risku identificēšana un pārvaldība MI projektos • MI ētika un atbildīgas izmantošanas vadlīnijas • MI ieviešanas ietekme uz organizācijas struktūru un procesiem Komersantu ieguvums pēc kursa pabeigšanas • Izpratne par MI pamatprincipiem un lomu uzņēmējdarbības vadībā • Spēja izvēlēties atbilstošus MI rīkus konkrētiem vadības uzdevumiem • Prasme identificēt un izmantot MI rīkus dažādos uzņēmējdarbības procesos • Stratēģijas un politikas izstrādes iemaņas MI ieviešanai organizācijā • Prasme novērtēt MI projektu izmaksas, atdevi un riskus • Izpratne par ētiskas un atbildīgas MI izmantošanas principiem • Spēja analizēt MI ietekmi uz organizācijas struktūru un procesiem Pasniedzējs: Roberts Tomme Roberts Tomme ir mākslīgā intelekta uzņēmumu Hyperscan un AI Academy līdzdibinātājs un vadītājs. 300.00 € Cena (bez PVN) Lai kursos piedalītos ar 100% de minimis atbalsta intesitāti mācību maksai, nepieciešams aizpildīt dokumentāciju. Pateicoties ES Atveseļošanās fonda atbalstam, uzņēmumi var saņemt simtprocentīgu atbalstu (maksā tikai PVN) Piesakies! Aizpildi Digitālā Brieduma testu un piesaki Digitālo prasmju Ceļa karti ( www.tests.edic.lv ) Iesniedz dokumentus - Atbalsta pieteikumu un De minimis vaidlapu no EDS VID mājaslapas Sagaidi Līdzmaksājuma apstiprinājumu Paraksti līgumu! Lai izmantotu līdzfinansējuma iespējas, sazinies ar mums, palīdzēsim! Pasākums notiek projekta “EDIC uzņēmumu digitālo prasmju attīstība” Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/1/24/I/CFLA/001 ietvaros.

Būvniecības nozare kļūst digitāla – vai Jūsu uzņēmums jau izmanto modernās tehnoloģijas? Aicinām būvniecības nozares profesionāļus uz praktisku un iedvesmojošu pasākumu par jaunākajām digitālajām iespējām nozarē: BIM digitālais modelis RIXBuild programmatūra būvniecībai Risinājumi būvtehnikas digitalizācijai Digitālās apmācības Tikšanās ar nozares ekspertiem, praktiski piemēri un tīklošanās pie gardas kafijas un uzkodām. Vietu skaits ierobežots! Info: 22382236; Kristine.macate@vatp.lv PIETEIKŠANĀS → skatīt QR kodu attēlā vai https://forms.gle/uPnVEGBiYifykm3j6 Dalība pasākumā - BEZMAKSAS