Pagarināta pieteikšanās 2. uzsaukumam "Ražošanas automatizācija/ robotizācija DIH² projekta ietvaros"
2021. gada 22. jūnijs
VATP un Robotikas digitālo inovāciju centru tīkls Eiropā (DIH²) aicina IKT un ražošanas mazos un vidējos uzņēmumus pieteikties 2. uzsaukumam par dinamiskās ražošanas procesu veicināšanu ražošanas uzņēmumos!

Konkursa mērķis:
Piesaistīt 10 konsorcijus piedalīties tehnoloģiju nodošanas programmā (Technology Transfer experiment - TTE). Uzvarētāji saņems finansiālu atbalstu, apmācības un citus tehniskos un uzņēmējdarbības pakalpojumus, lai nodrošinātu ātru viņu digitalizācijas risinājuma komercializāciju.
Kas var pieteikties?
Konsorciji, kas sastāv no vismaz viena ražošanas uzņēmuma (MVU) un viena IKT uzņēmuma (tehnoloģiju nodrošinātāja).
Maksimālais finansējums vienam konsorcijam: līdz EUR 248 000
Pieteikumu iesniegšanas termiņš:
2021. gada 15. jūlijs
Konsorciji var pieteikties, aizpildot īsu pieteikumu, kurā aprakstīs piedāvāto tehnoloģiju nodošanas eksperimentu (TTE), kuru IKT uzņēmums plāno izstādāt un ieviest izvēlētajā MVU ražošanas procesa optimizācijai (robotizācijas/automatizācija risinājuma īstenošanā). Konsorciji saņems VATP atbalstu īsā pieteikuma sagatavošanai un iesniegšanai.
Tehnoloģiju nodošanas eksperimenta (TTE) ietvaros 10 mēnešu laikā jāizstrādā pilnībā funkcionāls, uz automatizācijas un robotikas balstīts risinājums, kas spētu novērts MVU aprakstīto ražošanas problēmu.
Sagatavojot īso pieteikumu, konsorcija dalībniekiem ir jānorāda TTE tehniskie aspekti, aprakstīt eksperimenta procesu, demonstrēt tā ilgtspēju un atbilstību DIH² projekta mērķiem.
Katrā valstī tiks atlasīti pieci pieteikumi, kuri pāries uz nākamo kārtu, lai iesniegtu pilnu pieteikumu.
Ar īsā un pilnā pieteikuma vērtēšanas kritērijiem var iepazīties Konkursa nolikuma sadaļās 4.1. un 4.2.
Visiem piedāvātajiem IKT risinājumiem (programmatūrai), kas tiks īstenoti šī uzsaukuma ietvaros, jābūt saderīgiem ar FIWARE Smart Industry platformu.
Maksimālais piešķiramā finansiālā atbalsta apjoms EUR 248 000
tiek sadalīts šādi:
1. posms: EUR 3500 vienam konsorcijam pēc īsā pieteikuma apstiprināšanas.
2. posms: EUR 200 000 kā vienreizējs maksājums katram konsorcijam definētā TTE īstenošanai, pēc pilna pieteikuma apstiprināšanas. EUR 6000 – IP un ELS pakalpojumi – katram konsorcijam.
3. posms: EUR 38500 vienreizējā maksājumā katra konsorcija tehnoloģiju nodrošinātājam(-iem).
Kontaktpersona 2.uzsaukuma jautājumos
Eduards Pērkons, tel.:
20391998, e-pasts:
eduards.perkons@vatp.lv
Par DIH² projektu:
DIH² tīkla dalībnieki tic robotizācijas spēkam pārveidot ražošanas procesu dinamiku mazajos un vidējos uzņēmumos (MVU), veicinot ekonomikas izaugsmi visā Eiropas Savienībā. Iniciatīvas, ko finansē programma “Horizon 2020” (Eiropas Savienības pētniecības un inovāciju programma), mērķis ir atvieglot savienojumus, kas ļauj ieviest dinamisku ražošanu rūpnīcās, kur klientu pieprasījumu apmierināšanai svarīgs ātrums un iespēja pielāgoties. Šīs ieceres realizēšanai DIH² ir apvienojis 25 digitālo inovāciju centrus (DIC), lai radītu inovatīvus automatizācijas risinājumus, kas palielina produktivitāti un optimizē ražošanu vairāk nekā 300 000 ražošanas MVU visā Eiropas Savienībā. Projekta mērķis ir līdz 2022. gadam paplašināt tīklu līdz vairāk nekā 170 DIC. Vairāk informācijas: dih-squared.eu
Citas ziņas

Ikvienam uzņēmuma pārstāvim ir iespēja pieteikt savu dalību kursos - Microsoft Excel datu apstrāde vizualizācija un analīze ikdienas darbā! Datums: 22. septembris Laiks: no plkst. 9:00-17:30 Norises vieta: Ventspils augsto tehnoloģiju parkā 1 (VATP telpās) Kursa apraksts 1.daļa Pamata Excel funkcionalitāte datu apstrādei • Relatīvās un absolūtās atsauces, formulu izveides principi un kopēšana • Teksta apstrādes funkcijas: TEXT, CONCAT, TEXTJOIN, un to pielietošana • Datumu un laika funkcijas: TODAY, NOW, YEAR, MONTH, un aprēķinu piemēri • Loģiskās funkcijas: IF, AND, OR un nosacījumu veidošana Datu uzmeklēšana un apvienošana • Uzmeklēšanas funkcijas: VLOOKUP, XLOOKUP, HLOOKUP, to atšķirības un pielietojums • Uzmeklēšanas funkciju dinamika apvienojumā ar MATCH funkciju Datu analīzes funkcijas un rīki • Nosacījumu atlases funkcijas: SUMIFS, COUNTIFS, AVERAGEIFS • Datu atlase, izmantojot filtrēšanas funkcionalitāti un uzlaboti filtra rīki • Datu validācija: ierobežojumi, nolaižamās izvēlnes un dinamiska atlase • Darbgrāmatu un darblapu aizsardzība, datu drošības uzstādījumi Dinamiskie apgabali un efektīva datu struktūra • Excel tabulas (Excel Table): priekšrocības, automātiskā formatēšana un datu pārvaldība • Dinamisko apgabalu funkcionalitāte • Automātiska datu paplašināšana tabulās • Kombinēšana ar dinamisko apgabalu formulām, piemēram, FILTER, UNIQUE, SORT • Praktiski piemēri dinamisku pārskatu izveidē 2.daļa Datu vizualizācija un nosacījumu formatēšana • Datu attēlošana diagrammās: stabiņi, līniju diagrammas, kombinētās diagrammas • Nosacījumu formatēšana: krāsu joslas, ikonas, noteikumu izveide sarežģītiem nosacījumiem • Efektīvas diagrammas atbilstoši datu specifikai un auditorijas vajadzībām Datu analīze un vizualizācija ar PivotTable un PivotChart • PivotTable izveide un pielāgošana datu analīzei • PivotChart: interaktīvas diagrammas, datu filtrēšana un pielāgošana • Slicers un timeline rīku izmantošana interaktīviem paneļiem • Padziļinātās PivotTable funkcijas: aprēķinu lauki, grupēšana un datu kopsavilkumi E fektivitātes uzlabošana un īsceļi • Vērtīgākie Excel īsceļi un triki, kas uzlabo darba ātrumu • Automātiskās darbības un procesu optimizācija ikdienas uzdevumiem • Noderīgas pielāgotas formatēšanas un darbgrāmatas pārvaldības metodes Komersantu ieguvums pēc kursa pabeigšanas • Izpratne par MI pamatprincipiem un lomu uzņēmējdarbības vadībā • Spēja izvēlēties atbilstošus MI rīkus konkrētiem vadības uzdevumiem • Prasme identificēt un izmantot MI rīkus dažādos uzņēmējdarbības procesos • Stratēģijas un politikas izstrādes iemaņas MI ieviešanai organizācijā • Prasme novērtēt MI projektu izmaksas, atdevi un riskus • Izpratne par ētiskas un atbildīgas MI izmantošanas principiem • Spēja analizēt MI ietekmi uz organizācijas struktūru un procesiem Pasniedzējs: Ivars Krampis-Vanags Ivars Krampis-Vanags ir datu analīzes eksperts ar vairāk nekā 20 gadu pieredzi darbā ar Microsoft Excel un Power BI. Viņš ir Excel Know How dibinātājs un AI Master Lab partneris, pasniedzis Estonian Business School un Latvijas Universitātes Vadības un uzņēmējdarbības mācību centrs (VUMC), un apmācījis vairāk nekā 3000 studentu. Power BI apmācības Ivars vada kopš 2018. gada, sniedzot praktiskas zināšanas, kas palīdz uzņēmumiem pieņemt efektīvus lēmumus. 300.00 € Cena (bez PVN) Lai kursos piedalītos ar 100% de minimis atbalsta intesitāti mācību maksai, nepieciešams aizpildīt dokumentāciju. Pateicoties ES Atveseļošanās fonda atbalstam, uzņēmumi var saņemt simtprocentīgu atbalstu (maksā tikai PVN) 1) Reģistrē savu uzņēmumu lift.rbs.lv mājaslapā 2) Aizpildi Digitālā Brieduma testu un piesaki Digitālo prasmju Ceļa karti ( www.tests.edic.lv ) 3) Iesniedz dokumentus - Atbalsta pieteikumu un De minimis vaidlapu no EDS VID mājaslapas 4) Sagaidi Līdzmaksājuma apstiprinājumu 5) Paraksti līgumu 6) Izvēlies kursus 7) Veic avansa maksājuma PVN daļas apmaksu un dodies apmeklēt kursus! Lai izmantotu līdzfinansējuma iespējas, sazinies ar mums, palīdzēsim! Pasākums notiek projekta “EDIC uzņēmumu digitālo prasmju attīstība” Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/1/24/I/CFLA/001 ietvaros.

Ikvienam uzņēmuma pārstāvim ir iespēja pieteikt savu dalību kursos - ChatGPT, Claude, Copilot uc. no nulles līdz rezultātam! Datums: 8. septembris Laiks: no plkst. 14:00-17:00 Norises vieta: Ventspils augsto tehnoloģiju parkā 1 (VATP telpās) Trīs stundu intensīva darbnīca ar praktiskiem uzdevumiem, demonstrācijām un diskusijām (70% no laika) Kursa apraksts MI asistentu pamati un efektīva lietošana • MI asistentu būtība un darbības principi • Praktiski padomi darbam ar dažādiem MI asistentiem • Pay-per-use asistentu (Msty) apguve un parametru konfigurācija Uzvedņu (promptu) veidošana un strukturēšana • RACEF ietvara izmantošana • Konteksta nozīme un tā efektīva nodošana • Biežākās kļūdas un to novēršana MI asistentu praktiskais pielietojums • Rakstīšana un satura radīšana, toņa un stila pielāgošana • Datu analīze un apkopošana • Ideju ģenerēšana un strukturēšana • Koda un formulu veidošana MI asistentu “lomas” un to izmantošana • Praktikants, domātājs, kritiķis, skolotājs • Atbilstošas lomas izvēle konkrētiem uzdevumiem Komersantu ieguvums pēc kursa pabeigšanas Spēs veidot strukturētas un efektīvas uzvednes Zinās, kā pielāgot MI asistentu “lomas” dažādiem uzdevumiem Pratīs izmantot MI asistentus ikdienas darbu optimizācijai Spēs izvēlēties piemērotākos rīkus un metodes konkrētiem uzdevumiem Priekšzināšanas Praktiska pieredze ar MI asistentiem nav nepieciešama Atvērts visiem, kas grib izmantot MI iespējas Apmācību procesa pilnvērtīgai norisei, aicinām uz nodarbību ierasties ar portatīvo datoru Mācību metodes Pasniedzējs: Roberts Tomme Roberts Tomme ir mākslīgā intelekta uzņēmumu Hyperscan un AI Academy līdzdibinātājs un vadītājs. 300.00 € Cena (bez PVN) Lai kursos piedalītos ar 100% de minimis atbalsta intesitāti mācību maksai, nepieciešams aizpildīt dokumentāciju. Pateicoties ES Atveseļošanās fonda atbalstam, uzņēmumi var saņemt simtprocentīgu atbalstu (maksā tikai PVN) 1) Reģistrē savu uzņēmumu lift.rbs.lv mājaslapā 2) Aizpildi Digitālā Brieduma testu un piesaki Digitālo prasmju Ceļa karti ( www.tests.edic.lv ) 3) Iesniedz dokumentus - Atbalsta pieteikumu un De minimis vaidlapu no EDS VID mājaslapas 4) Sagaidi Līdzmaksājuma apstiprinājumu 5) Paraksti līgumu 6) Izvēlies kursus 7) Veic avansa maksājuma PVN daļas apmaksu un dodies apmeklēt kursus! Lai izmantotu līdzfinansējuma iespējas, sazinies ar mums, palīdzēsim! Pasākums notiek projekta “EDIC uzņēmumu digitālo prasmju attīstība” Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/1/24/I/CFLA/001 ietvaros.