Ceremonijā pasniegtas balvas pieciem iekļaujošākajiem darba devējiem Latvijā

2021. gada 29. oktobris
Ceturtdien, 28. oktobrī, Sabiedrības integrācijas fonda un Ventspils Augsto tehnoloģiju parka kustības “Dažādībā ir spēks” svinīgās apbalvošanas ceremonijas laikā pieci Latvijas darba devēji saņēma apbalvojumus par iekļaujošas darba vides veidošanu. Šogad par veiksmīgākajiem dažādības vadības un iekļaujošas vides ieviesējiem atzīti AS “Swedbank”, AS “Balta”, “Starptautiskā lidosta “Rīga”, VAS “Valsts nekustamie īpašumi” un Cēsu novada pašvaldība.   

Kustības organizatori apliecina, ka dažādības vadības popularitāte Latvijā katru gadu aug – kustībai pievienojušies jau gandrīz 100 darba devēji, kas savā ikdienas darbā veicina atvērtību dažādām sabiedrības grupām, saskatot, ka dažādība ir resurss un konkurences priekšrocība. “Dažādībā ir spēks” pašnovērtējumam šogad pieteicās un veica 41 darba devējs.

“Jau ceturto gadu pasniedzam balvas Latvijā par tiem darba devējiem, kas par neatņemamu sastāvdaļu savā darbā uzskata darbinieku individuālās vajadzības un iekļaujošu darba vidi. Mēs godinām un vēlamies pateikties visiem kustības “Dažādībā ir spēks” dalībniekiem – gan tiem, kas ir savas dažādības apzināšanās sākumposmā, gan tiem, kas ir savā dažādības brieduma pakāpē. Novēlu turpināt meklēt ideālo formulu, kā ieviest dažādības vadības principus savā darba vietā,” norāda Sabiedrības integrācijas fonda sekretariāta direktore Zaiga Pūce.

Balvu kategorijā “Mūsu tirgus attiecības” saņēma AS “Swedbank” par īpašu ieguldījumu dažādības vadības principu popularizēšanā un iekļaujošas vides veicināšanā. Uzņēmums aktīvi sekmējis dažādību savā darba vidē, apņemoties ievērot dažādību un iekļaušanu gan darbiniekiem un vadītājiem savstarpēji, gan attiecībā pret klientiem un partneriem, kā arī ieviešot rīcības kodeksu ziņošanai par pārkāpumiem. Swedbank vienlaikus iestājas arī par dažādu sociālo grupu integrāciju un iesaisti sabiedrībā, tostarp vasarā kļūstot par Baltijas Praida 2021 galvenajiem atbalstītājiem.

Balvu kategorijā “Mūsu darbinieki” ieguva apdrošināšanas AS “BALTA”. Sākoties pandēmijai, “BALTA” izveidoja krīzes vadības grupu, ieviešot individuālu pieeju ikvienam darbiniekam un veidojot dažādus elastīgus atbalsta mehānismus. “BALTA” rūpējas par darbinieku psihoemocionālo stāvokli, attālinātā darba laikā organizējot dažādus pasākumus tiešsaistē, piemēram, “BALTA Labbūtības sezona” un “BALTA radio nedēļa” un gada balles digitālā formātā u.c..

Balva kategorijā “Mūsu principi” tika pasniegta VAS “Starptautiskā lidosta “Rīga” par sistēmas izveidošanu, kas sekmē dažādību un iekļaujošu darba vidi kopumā ar stingru un veicinošu vadības nostāju dažādības vadības principu ievērošanā. Uzņēmums regulāri organizē apmācības darbiniekiem par dažādiem aktuāliem jautājumiem, tajā skaitā par cilvēktirdzniecības gadījumu atpazīšanu un ziņošanu, kā arī par personu ar invaliditāti apkalpošanu cieņpilnā veidā.

Balvu kategorijā “Mūsu darba vide” saņēma VAS “Valsts nekustamie īpašumi”. Uzņēmums 2019. gada nogalē kā pirmais dzīvē ieviesa koncepciju “Nākotnes birojs”, kas paredz jaunu pieeju darba vides veidošanai publiskajā sektorā. “Valsts nekustamie īpašumi” no trīs atsevišķiem birojiem pārcēlās uz jaunām telpām, kurās vide iedalīta desmit zonās – bērniem draudzīga darba zona, zonas individuālam darbam, sadarbības zonas komandas darbam un citas, lai darbinieks pēc nepieciešamības varētu izvēlēties savam darbam piemērotāko vidi. Uzņēmumā vadītāji ir atteikušies no atsevišķiem kabinetiem, lai nodrošinātu tiešu un atvērtu komunikāciju ar saviem darbiniekiem.

Cēsu novada pašvaldība saņēma balvu kategorijā “Mūsu saziņa” par īpašu uzmanības vēršanu uz iedzīvotāju vajadzībām un to aktīvu iesaisti lēmumu pieņemšanā. Cēsis uzsver dažādības vadībā balstītās vērtības komunikācijā ar sabiedrību un sadarbības partneriem, vēršot īpašu uzmanību dažādu mazaizsargāto grupu iekļaušanai un vajadzībām. Jāatzīmē, ka Cēsu novada pašvaldība ir pirmā pašvaldība Latvijā, kas ieguvusi kustības “Dažādībā ir spēks” apbalvojumu, kā arī pirmā pašvaldība Baltijas valstīs, kas pievienojusies “Dažādības hartai”.

2021. gada kustības dalībnieki šī gada nogalē saņems bezmaksas apmācības, lai uzsāktu vai attīstītu dažādības vadības pieeju ieviešanu. Kustības dalībnieku iesniegtās pašnovērtējuma anketas izvērtēja eksperte dažādības vadības jautājumos Rasma Pīpiķe, eksperte dzimumu līdztiesības jautājumos Iluta Lāce, eksperte pretdiskriminācijas jautājumos Sigita Zankovksa-Odiņa un eksperte darba vides un procesu pieejamības jautājumos Gunta Anča.
  • Slide title

    Write your caption here
    Button
  • Slide title

    Write your caption here
    Button
  • Slide title

    Write your caption here
    Button
  • Slide title

    Write your caption here
    Button
  • Slide title

    Write your caption here
    Button
  • Slide title

    Write your caption here
    Button
  • Slide title

    Write your caption here
    Button
  • Slide title

    Write your caption here
    Button
  • Slide title

    Write your caption here
    Button
  • Slide title

    Write your caption here
    Button
  • Slide title

    Write your caption here
    Button
  • Slide title

    Write your caption here
    Button
  • Slide title

    Write your caption here
    Button
  • Slide title

    Write your caption here
    Button
  • Slide title

    Write your caption here
    Button
  • Slide title

    Write your caption here
    Button
  • Write your caption here
    Button
  • Slide title

    Write your caption here
    Button
  • Slide title

    Write your caption here
    Button
  • Slide title

    Write your caption here
    Button
  • Slide title

    Write your caption here
    Button

Citas ziņas

Autors Signe Kraule 2025. gada 25. augusts
Didža Grāvīša vadībā uzņēmējiem būs iespēja gūt praktiskus un niansētus padomus savas operatīvās darbības un komunikācijas uzlabošanā
Kristaps Felzenbergs
Autors Signe Kraule 2025. gada 22. augusts
Piesakies unikālai iespējai ar 100% līdzfinansējumu!
Autors Kristīne Macate 2025. gada 21. augusts
Ikvienam uzņēmuma pārstāvim ir iespēja pieteikt savu dalību kursos - Microsoft Excel datu apstrāde vizualizācija un analīze ikdienas darbā! Datums: 22. septembris Laiks: no plkst. 9:00-17:30 Norises vieta: Ventspils augsto tehnoloģiju parkā 1 (VATP telpās) Kursa apraksts 1.daļa Pamata Excel funkcionalitāte datu apstrādei • Relatīvās un absolūtās atsauces, formulu izveides principi un kopēšana • Teksta apstrādes funkcijas: TEXT, CONCAT, TEXTJOIN, un to pielietošana • Datumu un laika funkcijas: TODAY, NOW, YEAR, MONTH, un aprēķinu piemēri • Loģiskās funkcijas: IF, AND, OR un nosacījumu veidošana Datu uzmeklēšana un apvienošana • Uzmeklēšanas funkcijas: VLOOKUP, XLOOKUP, HLOOKUP, to atšķirības un pielietojums • Uzmeklēšanas funkciju dinamika apvienojumā ar MATCH funkciju Datu analīzes funkcijas un rīki • Nosacījumu atlases funkcijas: SUMIFS, COUNTIFS, AVERAGEIFS • Datu atlase, izmantojot filtrēšanas funkcionalitāti un uzlaboti filtra rīki • Datu validācija: ierobežojumi, nolaižamās izvēlnes un dinamiska atlase • Darbgrāmatu un darblapu aizsardzība, datu drošības uzstādījumi Dinamiskie apgabali un efektīva datu struktūra • Excel tabulas (Excel Table): priekšrocības, automātiskā formatēšana un datu pārvaldība • Dinamisko apgabalu funkcionalitāte • Automātiska datu paplašināšana tabulās • Kombinēšana ar dinamisko apgabalu formulām, piemēram, FILTER, UNIQUE, SORT • Praktiski piemēri dinamisku pārskatu izveidē 2.daļa Datu vizualizācija un nosacījumu formatēšana • Datu attēlošana diagrammās: stabiņi, līniju diagrammas, kombinētās diagrammas • Nosacījumu formatēšana: krāsu joslas, ikonas, noteikumu izveide sarežģītiem nosacījumiem • Efektīvas diagrammas atbilstoši datu specifikai un auditorijas vajadzībām Datu analīze un vizualizācija ar PivotTable un PivotChart • PivotTable izveide un pielāgošana datu analīzei • PivotChart: interaktīvas diagrammas, datu filtrēšana un pielāgošana • Slicers un timeline rīku izmantošana interaktīviem paneļiem • Padziļinātās PivotTable funkcijas: aprēķinu lauki, grupēšana un datu kopsavilkumi E fektivitātes uzlabošana un īsceļi • Vērtīgākie Excel īsceļi un triki, kas uzlabo darba ātrumu • Automātiskās darbības un procesu optimizācija ikdienas uzdevumiem • Noderīgas pielāgotas formatēšanas un darbgrāmatas pārvaldības metodes  Komersantu ieguvums pēc kursa pabeigšanas • Izpratne par MI pamatprincipiem un lomu uzņēmējdarbības vadībā • Spēja izvēlēties atbilstošus MI rīkus konkrētiem vadības uzdevumiem • Prasme identificēt un izmantot MI rīkus dažādos uzņēmējdarbības procesos • Stratēģijas un politikas izstrādes iemaņas MI ieviešanai organizācijā • Prasme novērtēt MI projektu izmaksas, atdevi un riskus • Izpratne par ētiskas un atbildīgas MI izmantošanas principiem • Spēja analizēt MI ietekmi uz organizācijas struktūru un procesiem Pasniedzējs: Ivars Krampis-Vanags Ivars Krampis-Vanags ir datu analīzes eksperts ar vairāk nekā 20 gadu pieredzi darbā ar Microsoft Excel un Power BI. Viņš ir Excel Know How dibinātājs un AI Master Lab partneris, pasniedzis Estonian Business School un Latvijas Universitātes Vadības un uzņēmējdarbības mācību centrs (VUMC), un apmācījis vairāk nekā 3000 studentu. Power BI apmācības Ivars vada kopš 2018. gada, sniedzot praktiskas zināšanas, kas palīdz uzņēmumiem pieņemt efektīvus lēmumus. 300.00 € Cena (bez PVN) Lai kursos piedalītos ar 100% de minimis atbalsta intesitāti mācību maksai, nepieciešams aizpildīt dokumentāciju. Pateicoties ES Atveseļošanās fonda atbalstam, uzņēmumi var saņemt simtprocentīgu atbalstu (maksā tikai PVN) 1) Reģistrē savu uzņēmumu lift.rbs.lv mājaslapā 2) Aizpildi Digitālā Brieduma testu un piesaki Digitālo prasmju Ceļa karti ( www.tests.edic.lv ) 3) Iesniedz dokumentus - Atbalsta pieteikumu un De minimis vaidlapu no EDS VID mājaslapas 4) Sagaidi Līdzmaksājuma apstiprinājumu 5) Paraksti līgumu 6) Izvēlies kursus 7) Veic avansa maksājuma PVN daļas apmaksu un dodies apmeklēt kursus! Lai izmantotu līdzfinansējuma iespējas, sazinies ar mums, palīdzēsim! Pasākums notiek projekta “EDIC uzņēmumu digitālo prasmju attīstība” Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/1/24/I/CFLA/001 ietvaros.
Autors Kristīne Macate 2025. gada 21. augusts
Ikvienam uzņēmuma pārstāvim ir iespēja pieteikt savu dalību kursos - ChatGPT, Claude, Copilot uc. no nulles līdz rezultātam! Datums: 8. septembris Laiks: no plkst. 14:00-17:00 Norises vieta: Ventspils augsto tehnoloģiju parkā 1 (VATP telpās) Trīs stundu intensīva darbnīca ar praktiskiem uzdevumiem, demonstrācijām un diskusijām (70% no laika) Kursa apraksts MI asistentu pamati un efektīva lietošana • MI asistentu būtība un darbības principi • Praktiski padomi darbam ar dažādiem MI asistentiem • Pay-per-use asistentu (Msty) apguve un parametru konfigurācija Uzvedņu (promptu) veidošana un strukturēšana • RACEF ietvara izmantošana • Konteksta nozīme un tā efektīva nodošana • Biežākās kļūdas un to novēršana MI asistentu praktiskais pielietojums • Rakstīšana un satura radīšana, toņa un stila pielāgošana • Datu analīze un apkopošana • Ideju ģenerēšana un strukturēšana • Koda un formulu veidošana MI asistentu “lomas” un to izmantošana • Praktikants, domātājs, kritiķis, skolotājs • Atbilstošas lomas izvēle konkrētiem uzdevumiem Komersantu ieguvums pēc kursa pabeigšanas Spēs veidot strukturētas un efektīvas uzvednes Zinās, kā pielāgot MI asistentu “lomas” dažādiem uzdevumiem Pratīs izmantot MI asistentus ikdienas darbu optimizācijai Spēs izvēlēties piemērotākos rīkus un metodes konkrētiem uzdevumiem Priekšzināšanas Praktiska pieredze ar MI asistentiem nav nepieciešama Atvērts visiem, kas grib izmantot MI iespējas Apmācību procesa pilnvērtīgai norisei, aicinām uz nodarbību ierasties ar portatīvo datoru Mācību metodes Pasniedzējs: Roberts Tomme Roberts Tomme ir mākslīgā intelekta uzņēmumu Hyperscan un AI Academy līdzdibinātājs un vadītājs. 300.00 € Cena (bez PVN) Lai kursos piedalītos ar 100% de minimis atbalsta intesitāti mācību maksai, nepieciešams aizpildīt dokumentāciju. Pateicoties ES Atveseļošanās fonda atbalstam, uzņēmumi var saņemt simtprocentīgu atbalstu (maksā tikai PVN) 1) Reģistrē savu uzņēmumu lift.rbs.lv mājaslapā 2) Aizpildi Digitālā Brieduma testu un piesaki Digitālo prasmju Ceļa karti ( www.tests.edic.lv ) 3) Iesniedz dokumentus - Atbalsta pieteikumu un De minimis vaidlapu no EDS VID mājaslapas 4) Sagaidi Līdzmaksājuma apstiprinājumu 5) Paraksti līgumu 6) Izvēlies kursus 7) Veic avansa maksājuma PVN daļas apmaksu un dodies apmeklēt kursus! Lai izmantotu līdzfinansējuma iespējas, sazinies ar mums, palīdzēsim! Pasākums notiek projekta “EDIC uzņēmumu digitālo prasmju attīstība” Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/1/24/I/CFLA/001 ietvaros.
Atvērt vairāk ziņu