Ventspils Biznesa atbalsta centra koprades telpai aprit 3 gadi!
2021. gada 16. marts
Tieši šodien, 16. martā, aprit jau trīs gadi kopš koprades telpas jeb coworking atklāšanas. Tajā darboties aicināts ikviens, un pats labākais – tā darbību finansiāli atbalsta Ventspils pilsētas dome, kā rezultātā apmeklētājiem pakalpojums pieejams bez maksas.
Ventspils Biznesa atbalsta centra vadītāja Ilze Valdmane no pirmās dienas ir bijusi klātesoša Ventspils Biznesa atbalsta centra un koprades telpas izveidē un attīstībā. “Atceros pirmo dienu, kad atvēru tukšās un pieputējušās telpas Ventspilī, Pils ielā 17, kas prasījās pēc remonta un mājīguma, radošuma ieviešanas. Kā arī izaicinājums bija tas, ka ventspilniekiem vēl nebija ierasta koprades telpu strādāšanas kultūra. Bija daudz jāstāsta, jāinformē par iespējām strādāt nevis ofisā vai mājās, bet izmantot koprades telpas. Nepilna mēnēša laikā, 2018. gada 16. martā, jau vērām vaļā durvis visiem interesentiem ar mājīgu, izremontētu un darba videi pilnībā aprīkotu koprades telpu. Mūsu komandai ir reāls prieks, ka šobrīd koprades telpas vienmēr ir aizpildītas un pieprasītas un esam bijuši klātesoši dažādu jaunu uzņēmumu un projektu rašanās brīdī. Ir gan pastāvīgie apmeklētāji, gan tādi, kuri iegriežas tikai pa reizei vajadzības gadījumā. Lielākā daļa apmeklētāji ir kļuvuši par daļu no foršas Ventspils Biznesa atbalsta centra koprades telpas komūnas un savā starpā atraduši gan sadarbības partnerus, gan klientus,”
par pieredzēto stāsta Ilze Valdmane.
Koprades telpā darbojas gan paši Ventspils Biznesa atbalsta centra darbinieki, gan arī apmeklētāji no dažādām nozarēm, kas kopā veido lielisku kokteili kontaktu dibināšanai un savstarpējai iedvesmai, jo to apmeklē gan cilvēki no tehniskajām, gan radošajām nozarēm. Sana Straupmane, kas koprades telpu par savu darba vietu sauc jau vairāk kā gadu, atzīst: “Šī ir iedvesmojoša, radoša un nomierinoša vieta, kurā paplašinās gan redzes gan jaunu paziņu loks. Vienmēr var paļauties uz kāda palīdzību un atbalstu, jo cilvēki šeit ir tik dažādi, bet tieši tas vieno!”
Kāds cits koprades telpas apmeklētajs, Jevgenijs Novikovs (Eugene Novikoff), nodarbojas ar digitalizācijas pakalpojumiem, tai skaitā tīmekļa vietņu izstrādi, dizainu, mārketingu un zīmolu veidošanu. “Pārceļoties no Rīgas uz Ventspili, biju patīkami pārsteigts, kad uzzināju, ka koprades telpu var apmeklēt bez maksas. Ir ļoti forši, ka tuvumā atrodas citu jomu speciālisti, ar kuriem var konsultēties. Ventspils Biznesa atbalsta centrs man arī palīdzēja atrast klientus, par kuriem es personīgi vēlos pateikties Ilzei Valdmanei. Protams, arī garšīgo kafiju ir vērts pieminēt,”
ar pieredzi dalās Jevgenijs.
Lielisks pluss ir tas, ka uzņēmējiem visa nepieciešamā palīdzība pieejama turpat uz vietas – koprades telpā. Ventspils Biznesa atbalsta centra pārstāvis Roberts Gaižutis palīdz topošajiem un esošajiem uzņēmējiem risināt ar uzņēmuma dibināšanu saistītās darbības, nodrošināt kontaktu dibināšanu ar speciālistiem un iestādēm, kā arī subsidētu biroja telpu nomu tiem, kuru darbinieku loks aug un nepieciešamas plašākas telpas. Rita Bergmane piesaiste uzņēmumiem darbiniekus un organizē speciālistu pārkvalifikāciju, darbojoties kā tilts starp uzņēmumiem un privātpersonām. Zane Kūlmane sniedz palīdzīgu roku finansējuma piesaistes jautājumos. Anna Fedotovska un Deniss Baranovs veicina studentu iemaņu attīstību uzņēmējdarbībā projekta “Kurzemes inovāciju granti studentiem” ietvaros, bet Aleksandra Serebrjakova un Līna Indriksone rīko uzņēmējdarbības pasākumus un ievieš uzņēmējiem noderīgus projektus.
Lai gan šobrīd pastāvošās Covid-19 situācijas dēļ koprades telpa uz laiku apmeklētājiem nav pieejama, tie tiks gaidīti līdz ar ierobežojumu atvieglošanu, bet nepieciešamās konsultācijas un praktisko palīdzību darbinieki nodrošina jebkurā laikā darba dienās no plkst. 9:00 līdz 18:00. Aicinām sazināties ar mums sadaļā "Biznesa atbalsta centrs".
Citas ziņas

DistanceLAB rīki, tiešsaistes platforma un Living Labs ir publicēti – noslēguma seminārs jau pavisam drīz Attālinātais un hibrīddarbs vairs nav tikai tendence – tie ir kļuvuši par jauno normu. DistanceLAB projekts gandrīz trīs gadus ir strādājis, lai palīdzētu organizācijām Baltijas jūras reģionā pielāgoties šai realitātei. 2025. gadā esam sasnieguši nozīmīgu pavērsiena punktu: ir izveidota tiešsaistes platforma DistanceHub, kas piedāvā bezmaksas, praktiskus rīkus uzņēmumiem un publiskām organizācijām, lai veiksmīgi darbotos attālinātā vidē. DistanceLAB projekta laikā mēs esam sadarbojušies pāri robežām, lai palīdzētu organizācijām risināt galvenos attālinātā darba un pakalpojumu attīstības izaicinājumus, piemēram: Kā organizācijas var veicināt inovācijas attālināti? Kā uzlabot komunikāciju hibrīda un attālinātās komandās? Kā būt attālinātam un ilgtspējīgam? Kā uzņēmējdarbības stratēģijām jāattīstās attālinātajā pasaulē? Tagad rezultāti ir pieejami: pilns pārbaudītu rīku komplekts, dinamiska tiešsaistes platforma un starptautisks Living Labs tīkls. Kas ir pieejams? DistanceLab tiešsaistes platforma apvieno visus projektā izstrādātos rīkus. Tie ir sadalīti trīs kategorijās: Inovācijas un tīklošanās : rīki attālinātai komunikācijai, mīksto prasmju attīstībai, tīklošanās metodēm un atvērtās inovācijas darbnīcām. Stratēģija un uzņēmējdarbības attīstība : rīki klientu attiecību veidošanai, kiberdrošībai, darbinieku apmierinātībai, digitalizācijas stratēģijai un internacionalizācijai. Fokuss uz ilgtspēju : rīki, piemēram, Eco-Digital-Check un Design for Sustainability, palīdz saskaņot biznesa modeļus ar vides mērķiem. Living Labs – reālas vides testēšana un koprade Katra partnervalsts ir izveidojusi vienu vai vairākus Living Labs, kuros rīki ir testēti reālās darba situācijās. Šīs laboratorijas ir veicinājušas kopradi, atsauksmju apkopošanu un rīku pielāgošanu vietējām vajadzībām. Tās joprojām piedāvā iespējas organizācijām piedalīties darbnīcās, testēt rīkus un dalīties pieredzē. DistanceLab platformas apmeklējums vai iesaiste Living Lab var būt sākumpunkts attālinātā darba prakses uzlabošanai, inovāciju un ilgtspējas stiprināšanai. Platforma arī ļauj organizācijām paplašināt starptautiskos kontaktus un piekļūt ekspertu vadītām darbnīcām un materiāliem. Visi resursi būs pieejami DistanceLab platformā arī pēc projekta beigām. Kas notiks tālāk? 19. novembrī mēs organizējam projekta noslēguma semināru Lahti, Somijā un tiešsaistē: Seminārs “Attālināts, hibrīds, noturīgs: veidojot darba un uzņēmējdarbības nākotni” . Pasākums ir atvērts visiem interesentiem – uzņēmumu vadītājiem, pedagogiem, studentiem, pētniekiem, ekspertiem un politikas veidotājiem. Reģistrējies līdz 14. novembrim (Lahti/tiešsaistē) DistanceLAB projektu finansē Eiropas Savienības Baltijas jūras reģiona programma un līdzfinansē Norvēģijas partneri. Projekta īstenošanas periods: 01.01.2023–31.12.2025. Projekta mērķis ir attīstīt attālinātā darba prasmes un pakalpojumus. Lai iegūtu vairāk informācijas, lūdzu, sazinieties ar savu vietējo DistanceLAB pārstāvi Latvijā: uldis.fridrihsbergs@vatp.lv

Nodibinājums "Ventspils Augsto tehnoloģiju parks" (VATP), reģ. Nr. 40008088258, aicina pievienoties komandai enerģisku un mērķtiecīgu kolēģi – Viedo sistēmu projektētāju. Galvenie pienākumi Piedalīties MI risinājumu izpētē, novērtēšanā, testēšanā un pilotēšanā VATP infrastruktūrā; Veikt tehnoloģiju darbības novērtēšanu, datu vākšanu un analīzi; Iesaistīties projekta procesu realizācijā; Sagatavot analīzes rezultātus un tehniskās atskaites, izmantojot datu vizualizācijas un dokumentēšanas rīkus; Sadarboties ar projekta partneriem testēšanas, datu apmaiņas un sistēmu integrācijas posmos; Piedalīties MI prototipēšanā un rezultātu novērtēšanā, izmantojot digitālos testēšanas rīkus; Prasības kandidātam: Izglītība inženierzinātnēs, IKT vai citās līdzīgās jomās Spēja analizēt tehnisko dokumentāciju un strukturēt datus Labas sadarbības un komunikācijas prasmes starpdisciplinārā komandā Precizitāte un prasme dokumentēt tehniskos procesus, sagatavot strukturētas atskaites un prezentācijas Angļu valoda Priekšrocības: Pieredze pētniecības un attīstības projektos, īpaši ar viedajām tehnoloģijām Izpratne par mākslīgā intelekta vai automatizācijas risinājumu pielietojumu tehniskās sistēmās Zināšanas par viedo ēku sistēmām, klimata kontroles algoritmiem un sensoru tehnoloģijām Pieredze tehnoloģiju testēšanā, pilotprojektu vadībā vai datu interpretācijā Mēs piedāvājam Bruto atalgojumu no 1900 EUR Stabilu un dinamisku darbu uzņēmumā, kas aktīvi aug un attīstās Iespēju pilnveidot savas profesionālās prasmes un augt kopā ar mums Apmaksātas telefonsarunas un mobilo internetu Draudzīgu un atsaucīgu kolektīvu Veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika. Ja šis piedāvājums raksturo Tevi, līdz 2025. gada 14. Novembrim gaidīsim Tavu pieteikumu uz e-pastu cv@vatp.lv ar norādi "Viedo sistēmu projektētājs”. Pateicamies ikvienam pretendentam tomēr lūdzam ņemt vērā, ka sazināsimies ar tiem pretendentiem, kas tiks virzīti nākamajai atlases kārtai. Ja nesazināmies ar Jums 3 nedēļu laikā kopš dienas, kad esat mums nosūtījis/-usi savu CV, lūdzam uzskatīt, ka nākamajai kārtai neesat izvirzīts/a.

Aicinām uz semināru: "Attālināti, hibrīdi, izturīgi – veidojot darba un biznesa nākotni" Seminārs notiks 2025. gada 19. novembrī , Lahti Lietišķo zinātņu universitātē Atvērts visiem zinātkārajiem prātiem — uzņēmumu vadītājiem, pedagogiem, studentiem, pētniekiem, ekspertiem un politikas veidotājiem. Programma 9.00 Kafija un sarunas dienas iesākumam 9.10 Organizatoru sveicieni 9.15 Kopīgi izzinām attālināto darbu: 9 pieredzes stāsti Biznesa laboratorija attālinātai sadarbībai un attīstībai Attālinātas tīklošanās metožu attīstība No fiziskā uz digitālo – tīklošanās metodes praksē Attālinātā darba labās prakses Hibrīda formāta hakatoni Inovāciju pārdomāšana: starpdisciplinārā Living Labs tīkla mācības Skats uz attālinātas mijiedarbības prasmēm un ilgtspēju Septiņas laboratorijas, sešas valstis, viens tīkls: Living Lab pieredzes atziņas Living Lab attīstība: no idejas līdz nākotnes izaicinājumiem Biznesa klasteru koordinācijas izaicinājumi 11.30 Atklāta diskusija 12.00–13.00 Pusdienas 13.00 Sveiciens no politikas jomas koordinatora – Inovācijas, ES Baltijas jūras reģiona stratēģija 14.30–15.30 Paralēlās interaktīvās sesijas: kopīgi izzinām, kur esam un kur dodamies Darbnīca A: Attālinātā inovācija un komunikācija Darbnīca B: Attālinātas biznesa stratēģijas Darbnīca C: Ilgtspējīgu biznesa modeļu izstrāde attālināti Tiešsaistes darbnīca D: Attālinātā komunikācija, inovācija un bizness Pasākumu organizē DistanceLab projekts, ko finansē Eiropas Savienības Interreg Baltijas jūras reģiona programma. Saite tiks nosūtīta pirms pasākuma, ja esat reģistrējies!
