Pratne.lv aprobācija: Ventspils 4. vidusskolas stāsts

2021. gada 2. novembris

Digitālā mācību un metodiskā līdzekļa Pratne.lv aprobāciju iesāka Ventspils

4. vidusskolas skolēni un skolotāji. Šiem skolotājiem un skolēniem bija vislielākā atbildība, jo viņi kļuva par pašiem pirmajiem Pratne.lv lietotājiem. 

Ventspils 4. vidusskola aprobācijā piedalījās no 4. līdz 8. oktobrim, aprobācijā tika iesaistīti 3 pedagogi un 80 skolēni vecumposmā 1.-4. klase. Skolas uzdevums šajā nedēļā bija matemātikas stundās izmantot jauno digitālo mācību un metodisko līdzekli (DMML) un tajā ievietoto mācību saturu, kas izstrādāts, lai veicinātu jaunā mācību satura apguvi. Ventspils 4. vidusskolas kolektīvam aprobācija bija īpaši izaicinoša, jo viņi ne tikai mācību stundās izmantoja pavisam jaunu, nezināmu rīku, bet arī atradās neierastā vidē – visu aprobācijas nedēļu šīs klases mācījās Ventspils Augsto tehnoloģiju parkā izvietotajā Nākotnes klasē.


Lai arī gan skolotājiem, gan skolēniem nācās apgūt daudz jauna ļoti īsā laikā un pirmajā brīdī bija daudz kā neskaidra, jau nedēļas vidū skolotāji un skolēni ar Pratne.lv darbojās kā lietpratēji. Skolotāji DMML izmantoja dažādos veidos – gan pildot uzdevumus visai klasei kopā, gan individuāli kā pašpārbaudes darbus.


Projekta “Pratne.lv – jaunāko skolas vecuma bērnu izglītībai” asistente Elīza Cimdiņa atzīst, ka skolotāji un skolēni bija ļoti apķērīgi un saprotoši. “Skolēni un skolotāji samērā ātri apguva iemaņas darboties ar rīku, kā arī bija profesionāli, ja atklāja kādu kļūmi – uzreiz uz to norādīja, paskaidroja, kā tā radās, kā arī turpināja darboties, pieņemot, ka šāda kļūme ir radusies, bet tūlītēji to novērst nevar, tādēļ tā mazliet jāpiecieš. Šī nedēļa bija ļoti veiksmīga un vērtīga – pirmā Pratne.lv satikšanās ar skolēniem aizritēja pozitīvā gaisotnē, kā arī izdevās izķert virkni nepilnību, ko novērst, pirms Pratne.lv nododam plašākam lietotāju lokam, kas arī ir viens no aprobācijas mērķiem.”


Arī skolotāju un skolēnu novērtējums par Pratne.lv ir pozitīvs. Sākumskolas posmā digitālus rīkus mācību stundās izmanto diezgan maz, tādēļ skolēniem šīs nodarbības šķita jo īpaši interesantas. Skolēniem īpaši patika darboties ar planšetdatoriem, pildīt uzdevumus, kuros bija jāievieto figūras, jāzīmē un jārisina reizināšana, kā arī patika izmantot digitālo lineālu un rakstīt ar tastatūru.


Bija labi, ka braucām uz Nākotnes klasi. Man patika darboties ar jaunajiem rīkiem. Īpaši patika veidot zīmējumus no figūrām. Nepatika, ka vēl daudz kas nestrādāja. Man prieks, ka mana klase piedalījās šajā pasākumā.” - Enija, 3. klase.


Bija ļoti labi (rāda abu roku īkšķus uz augšu). Patika, ka strādāju ar planšeti un biju internetā.” - Gustavs, 1. klase.


Sākumā biju nedaudz satraukusies, bet pēc tam satraukums pārgāja un man iepatikās veikt uzdevumus planšetē. Vienīgais, bija grūti rakstīt ar pildspalvu.” - Luīze Mia, 1. klase

 

Ventspils 4. vidusskolas skolotāji DMML vērtē ka labu un atbilstošu paredzētajai mērķauditorijai. Skolotāji saredz potenciālu Pratne.lv izmantot kā klātienes, tā attālināto mācību procesā, izmantot to individuālu, patstāvīgu darbu veikšanai, piedāvāt skolēniem to kā alternatīvu mācību līdzekli vingrinājumiem, kā arī uzdevumu diferenciācijai mācību procesā.

 

Pratne.lv ir digitāls mācību un metodiskais līdzeklis jaunā mācību satura ieviešanai pamatizglītības pakāpei 1.–3. klasei matemātikas apgūšanai. Mācību resurss Pratne.lv sniegs iespēju Latvijas skolotājiem elastīgi izmantot izstrādātos parauguzdevumus, kā arī pašiem skolotājiem tiks nodrošināta iespēja ērti veidot, pārveidot vai kombinēt esošos un jaunos interaktīvos mācību uzdevumus. Rezultātā skolotāja rīcībā būs universāls digitālais mācību un metodiskais līdzeklis, kurā var skolēnam nododamo individualizēto “zināšanu graudu” sagatavot atbilstoši skolēna uztveres īpatnībām, mācīšanas tipam, interesēm un nosūtīt šo uzdevumu kopu lietojumam uz attiecīgā skolēna attiecīgo mobilo viedierīci – telefonu vai planšeti.

 

Projektu Nr. 8.3.1.2/19/A/016 “Pratne.lv – jaunāko skolas vecuma bērnu izglītībai” īsteno SIA “TechGym” ar projekta partneriem-pilotskolām Ventspils 4. vidusskolu, Ķekavas vidusskolu un Valmieras Pārgaujas sākumskolu.

Projekts tiek īstenots Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 8.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Attīstīt kompetenču pieejā balstītu vispārējās izglītības saturu" 8.3.1.2. pasākuma "Digitālo mācību un metodisko līdzekļu izstrāde" pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas mērķa “Nodrošināt digitālo mācību un metodisko līdzekļu izstrādi jaunā mācību satura ieviešanai pirmsskolas izglītības un pamatizglītības pakāpē” ietvaros. Projekta kopējās izmaksas ir 106 334.74 EUR, kur programmas līdzfinansējums ir 74 434,32, bet pašu līdzfinansējums ir 31 900,42 EUR.


Vairāk informācijas:

Elīza Cimdiņa

SIA “TechGym”

Projekta asistente

Tel. nr.: +371 28683830

E-pasts: eliza.cimdina@vatp.lv

 

Šī publikācija atspoguļo autora viedokli un Eiropas Sociālais fonds neatbild par tajā ietvertās informācijas iespējamo izmantošanu.

Citas ziņas

kaku
Autors Kristīne Macate 2025. gada 28. jūlijs
Ikvienam uzņēmuma pārstāvim ir iespēja pieteikt savu dalību kursos - ievads mākslīgajā intelektā! Datums: 8. septembris Laiks: no plkst. 9:00-13:00 Norises vieta: Ventspils augsto tehnoloģiju parkā 1 (VATP telpās) Kursa apraksts Pamatizpratne par MI • Kā darbojas MI? Kāda MI ir nozīme šobrīd un nākotnē? • Kā orientēties MI kā nozarē? • Kādas iespējas MI sniedz biznesam? • Kādas ir lielākās problēmas MI ieviešanā? Efektīva MI asistentu lietošana vadībā • Kādi ir MI asistentu veidi? • Kā izvēlēties piemērotāko? • Kā MI asistenti strādā? • Kādi ir MI asistentu pielietojumi? • Kā efektīvi strādāt ar MI asistentiem? MI rīki un to pielietojumi biznesā • Kādas iespējas MI sniedz dažādos medijos? • Attēli un balss – apstrāde un radīšana • Mūzika un video – radīšana • Kā orientēties plašajā rīku klāstā? • Kādi ir vērtīgākie, zināmākie piemēri MI rīkiem biznesā? Darba automatizācija un datu apstrāde ar MI • Kā ar MI var apstrādāt datus izklājlapās? • Kā izveidot uz savu informāciju trenētu sarunbotu? • Kādi ir šādu sarunbotu potenciālie pielietojumi biznesā? • Kā izveidot savas darbplūsmu automatizācijas, kurās iekļauts MI? MI stratēģiskā pārvaldība • MI ieviešanas stratēģija un politika uzņēmumā • MI projektu izmaksu un atdeves (ROI) novērtēšana • Datu pārvaldība un drošības politika MI kontekstā • Risku identificēšana un pārvaldība MI projektos • MI ētika un atbildīgas izmantošanas vadlīnijas • MI ieviešanas ietekme uz organizācijas struktūru un procesiem Komersantu ieguvums pēc kursa pabeigšanas • Izpratne par MI pamatprincipiem un lomu uzņēmējdarbības vadībā • Spēja izvēlēties atbilstošus MI rīkus konkrētiem vadības uzdevumiem • Prasme identificēt un izmantot MI rīkus dažādos uzņēmējdarbības procesos • Stratēģijas un politikas izstrādes iemaņas MI ieviešanai organizācijā • Prasme novērtēt MI projektu izmaksas, atdevi un riskus • Izpratne par ētiskas un atbildīgas MI izmantošanas principiem • Spēja analizēt MI ietekmi uz organizācijas struktūru un procesiem Pasniedzējs: Roberts Tomme Roberts Tomme ir mākslīgā intelekta uzņēmumu Hyperscan un AI Academy līdzdibinātājs un vadītājs. 300.00 € Cena (bez PVN) Lai kursos piedalītos ar 100% de minimis atbalsta intesitāti mācību maksai, nepieciešams aizpildīt dokumentāciju. Pateicoties ES Atveseļošanās fonda atbalstam, uzņēmumi var saņemt simtprocentīgu atbalstu (maksā tikai PVN) Piesakies! Aizpildi Digitālā Brieduma testu un piesaki Digitālo prasmju Ceļa karti ( www.tests.edic.lv ) Iesniedz dokumentus - Atbalsta pieteikumu un De minimis vaidlapu no EDS VID mājaslapas Sagaidi Līdzmaksājuma apstiprinājumu Paraksti līgumu! Lai izmantotu līdzfinansējuma iespējas, sazinies ar mums, palīdzēsim! Pasākums notiek projekta “EDIC uzņēmumu digitālo prasmju attīstība” Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/1/24/I/CFLA/001 ietvaros.
Autors Kristīne Macate 2025. gada 3. jūlijs
Būvniecības nozare kļūst digitāla – vai Jūsu uzņēmums jau izmanto modernās tehnoloģijas? Aicinām būvniecības nozares profesionāļus uz praktisku un iedvesmojošu pasākumu par jaunākajām digitālajām iespējām nozarē: BIM digitālais modelis RIXBuild programmatūra būvniecībai Risinājumi būvtehnikas digitalizācijai Digitālās apmācības Tikšanās ar nozares ekspertiem, praktiski piemēri un tīklošanās pie gardas kafijas un uzkodām. Vietu skaits ierobežots! Info: 22382236; Kristine.macate@vatp.lv PIETEIKŠANĀS → skatīt QR kodu attēlā vai https://forms.gle/uPnVEGBiYifykm3j6 Dalība pasākumā - BEZMAKSAS
Biznesa procesu analīze analīzes apmācības ar Didzi Grāvīti
Autors Signe Kraule 2025. gada 2. jūlijs
Biznesa procesu analīze analīzes apmācības ar Didzi Grāvīti
Autors Līna Damberga 2025. gada 11. jūnijs
Sabiedrības integrācijas fonds sadarbībā ar nodibinājumu “Ventspils Augsto tehnoloģiju parks” īstenoja izglītojošus pasākumus jauniešiem iecietības veicināšanai “Solis pretī”. Tajos piedalījās 52 jaunieši un 16 pedagogi no Ventspils, Liepājas, Kandavas, Ugāles, Jelgavas, Dobeles, Iecavas, Ozolniekiem un Saldus. Pasākumi notika šī gada aprīlī un maijā Ventspilī un Jelgavā un tajos piedalījās 16 līdz 19 gadus veci jaunieši no 9 Kurzemes un Zemgales pilsētām. Aktivitāšu laikā dalībnieki ieguva zināšanas par neiecietības izpausmēm savstarpējās attiecībās un pret dažādām sabiedrības grupām, izprata neiecietības sekas un apguva rīcības modeļus šādu situāciju risināšanai. “Šādas mācības jauniešiem ir ļoti nozīmīgas, jo tās dod iespēju paskatīties no malas uz situāciju savā skolā un dzīvē, iegūt un papildināt zināšanas. Jaunieši īpaši novērtēja interaktīvās metodes, kas ļāva izspēlēt ikdienā ieraudzītas vai pašu piedzīvotas neiecietības situācijas. Īpaši vērtīgi ir tas, ka iniciatīvu īsteno valsts iestāde, sniedzot atbalstu un veidojot iekļaujošu sabiedrību. Daudziem jauniešiem programma bija arī kā sava veida terapija – viņi aktīvi dalījās pieredzē, pārdomāja notikumus, vērtēja sekas un mācījās uzlabot saskarsmes iemaņas,” secina eksperte diskriminācijas novēršanas jautājumos Ilze Bērziņa. Vērtējot pasākumus, jaunieši atzīst: “tagad daudz vairāk domāšu, ko es runāju, lai neaizvainotu citus sev apkārt esošos cilvēkus” , tie “atvēra acis par to, cik daudz neiecietības mēs redzam ikdienā” un deva „noderīgas, jaunas zināšanas; stiprināja spēju strādāt komandā ar „svešiem” cilvēkiem, kuri nav mani draugi ikdienā”. Pasākumu laikā tika izmantotas interaktīvas metodes, kas palīdzēja jauniešiem izprast stereotipus veidošanos un neiecietību, ar ko ikdienā saskaras dažādas sabiedrības grupas. Īpašs uzsvars tika likts uz kibervidi, kur neiecietības izpausmes vērojamas īpaši bieži un to ietekme, t.sk., pāraugot no verbālas aizskaršanas līdz fiziskai vardarbībai reālajā dzīvē, var skart ikvienu. Pasākumus vadīja eksperte diskriminācijas novēršanas jautājumos Ilze Bērziņa un eksperts neformālās izglītības darbā ar jauniešiem Emīls Anškens. Šī gada rudenī izglītojošie pasākumi tiks īstenoti Vidzemes, Latgales un Rīgas reģionos. Pieteikšanās ir iespējama šeit – informācija par konkrētām norises vietām un datumiem tiks nosūtīta uz pieteikumā norādīto e-pasta adresi. Pasākumu mērķauditorija ir jaunieši, kuri mācās vispārizglītojošo skolu 10.–12. klasē vai profesionālo skolu 1.–4. kursā, kā arī izglītības speciālisti. Katru pasākumu veido divas savstarpēji saistītas mācību dienas, starp kurām ir mēneša starplaiks, kas paredzēts individuālo aktivitāšu īstenošanai. Izglītojošus pasākumus jauniešiem iecietības veicināšanai “Solis pretī” organizē Sabiedrības integrācijas fonds sadarbībā ar nodibinājumu “Ventspils Augsto tehnoloģiju parks” programmas “Nacionāli saliedētas un pilsoniski aktīvas sabiedrības attīstība” ietvaros. Papildus informācijai: Līna Damberga Nodibinājums “Ventspils Augsto tehnoloģiju parks” Projekta koordinatore lina.damberga@vatp.lv
Atvērt vairāk ziņu