Pratne.lv aprobācija: Ventspils 4. vidusskolas stāsts

2021. gada 2. novembris

Digitālā mācību un metodiskā līdzekļa Pratne.lv aprobāciju iesāka Ventspils

4. vidusskolas skolēni un skolotāji. Šiem skolotājiem un skolēniem bija vislielākā atbildība, jo viņi kļuva par pašiem pirmajiem Pratne.lv lietotājiem. 

Ventspils 4. vidusskola aprobācijā piedalījās no 4. līdz 8. oktobrim, aprobācijā tika iesaistīti 3 pedagogi un 80 skolēni vecumposmā 1.-4. klase. Skolas uzdevums šajā nedēļā bija matemātikas stundās izmantot jauno digitālo mācību un metodisko līdzekli (DMML) un tajā ievietoto mācību saturu, kas izstrādāts, lai veicinātu jaunā mācību satura apguvi. Ventspils 4. vidusskolas kolektīvam aprobācija bija īpaši izaicinoša, jo viņi ne tikai mācību stundās izmantoja pavisam jaunu, nezināmu rīku, bet arī atradās neierastā vidē – visu aprobācijas nedēļu šīs klases mācījās Ventspils Augsto tehnoloģiju parkā izvietotajā Nākotnes klasē.


Lai arī gan skolotājiem, gan skolēniem nācās apgūt daudz jauna ļoti īsā laikā un pirmajā brīdī bija daudz kā neskaidra, jau nedēļas vidū skolotāji un skolēni ar Pratne.lv darbojās kā lietpratēji. Skolotāji DMML izmantoja dažādos veidos – gan pildot uzdevumus visai klasei kopā, gan individuāli kā pašpārbaudes darbus.


Projekta “Pratne.lv – jaunāko skolas vecuma bērnu izglītībai” asistente Elīza Cimdiņa atzīst, ka skolotāji un skolēni bija ļoti apķērīgi un saprotoši. “Skolēni un skolotāji samērā ātri apguva iemaņas darboties ar rīku, kā arī bija profesionāli, ja atklāja kādu kļūmi – uzreiz uz to norādīja, paskaidroja, kā tā radās, kā arī turpināja darboties, pieņemot, ka šāda kļūme ir radusies, bet tūlītēji to novērst nevar, tādēļ tā mazliet jāpiecieš. Šī nedēļa bija ļoti veiksmīga un vērtīga – pirmā Pratne.lv satikšanās ar skolēniem aizritēja pozitīvā gaisotnē, kā arī izdevās izķert virkni nepilnību, ko novērst, pirms Pratne.lv nododam plašākam lietotāju lokam, kas arī ir viens no aprobācijas mērķiem.”


Arī skolotāju un skolēnu novērtējums par Pratne.lv ir pozitīvs. Sākumskolas posmā digitālus rīkus mācību stundās izmanto diezgan maz, tādēļ skolēniem šīs nodarbības šķita jo īpaši interesantas. Skolēniem īpaši patika darboties ar planšetdatoriem, pildīt uzdevumus, kuros bija jāievieto figūras, jāzīmē un jārisina reizināšana, kā arī patika izmantot digitālo lineālu un rakstīt ar tastatūru.


Bija labi, ka braucām uz Nākotnes klasi. Man patika darboties ar jaunajiem rīkiem. Īpaši patika veidot zīmējumus no figūrām. Nepatika, ka vēl daudz kas nestrādāja. Man prieks, ka mana klase piedalījās šajā pasākumā.” - Enija, 3. klase.


Bija ļoti labi (rāda abu roku īkšķus uz augšu). Patika, ka strādāju ar planšeti un biju internetā.” - Gustavs, 1. klase.


Sākumā biju nedaudz satraukusies, bet pēc tam satraukums pārgāja un man iepatikās veikt uzdevumus planšetē. Vienīgais, bija grūti rakstīt ar pildspalvu.” - Luīze Mia, 1. klase

 

Ventspils 4. vidusskolas skolotāji DMML vērtē ka labu un atbilstošu paredzētajai mērķauditorijai. Skolotāji saredz potenciālu Pratne.lv izmantot kā klātienes, tā attālināto mācību procesā, izmantot to individuālu, patstāvīgu darbu veikšanai, piedāvāt skolēniem to kā alternatīvu mācību līdzekli vingrinājumiem, kā arī uzdevumu diferenciācijai mācību procesā.

 

Pratne.lv ir digitāls mācību un metodiskais līdzeklis jaunā mācību satura ieviešanai pamatizglītības pakāpei 1.–3. klasei matemātikas apgūšanai. Mācību resurss Pratne.lv sniegs iespēju Latvijas skolotājiem elastīgi izmantot izstrādātos parauguzdevumus, kā arī pašiem skolotājiem tiks nodrošināta iespēja ērti veidot, pārveidot vai kombinēt esošos un jaunos interaktīvos mācību uzdevumus. Rezultātā skolotāja rīcībā būs universāls digitālais mācību un metodiskais līdzeklis, kurā var skolēnam nododamo individualizēto “zināšanu graudu” sagatavot atbilstoši skolēna uztveres īpatnībām, mācīšanas tipam, interesēm un nosūtīt šo uzdevumu kopu lietojumam uz attiecīgā skolēna attiecīgo mobilo viedierīci – telefonu vai planšeti.

 

Projektu Nr. 8.3.1.2/19/A/016 “Pratne.lv – jaunāko skolas vecuma bērnu izglītībai” īsteno SIA “TechGym” ar projekta partneriem-pilotskolām Ventspils 4. vidusskolu, Ķekavas vidusskolu un Valmieras Pārgaujas sākumskolu.

Projekts tiek īstenots Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 8.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Attīstīt kompetenču pieejā balstītu vispārējās izglītības saturu" 8.3.1.2. pasākuma "Digitālo mācību un metodisko līdzekļu izstrāde" pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas mērķa “Nodrošināt digitālo mācību un metodisko līdzekļu izstrādi jaunā mācību satura ieviešanai pirmsskolas izglītības un pamatizglītības pakāpē” ietvaros. Projekta kopējās izmaksas ir 106 334.74 EUR, kur programmas līdzfinansējums ir 74 434,32, bet pašu līdzfinansējums ir 31 900,42 EUR.


Vairāk informācijas:

Elīza Cimdiņa

SIA “TechGym”

Projekta asistente

Tel. nr.: +371 28683830

E-pasts: eliza.cimdina@vatp.lv

 

Šī publikācija atspoguļo autora viedokli un Eiropas Sociālais fonds neatbild par tajā ietvertās informācijas iespējamo izmantošanu.

Citas ziņas

Autors Signe Kraule 2025. gada 31. oktobris
Lielā pieprasījuma dēļ, plānojam atkārtot Ilzes Palmbahas kursu, piesakies jau tagad ar 100% atbalstu!
Autors Kristīne Macate 2025. gada 30. oktobris
Nodibinājums "Ventspils Augsto tehnoloģiju parks" (VATP), reģ. Nr. 40008088258, aicina pievienoties komandai enerģisku un mērķtiecīgu kolēģi – IKT viedo sistēmu projektētāju. Galvenie pienākumi Piedalīties HVAC-AI (viedo apkures, ventilācijas un gaisa kondicionēšanas) risinājumu izpētē, novērtēšanā, testēšanā un pilotēšanā VATP infrastruktūrā; Veikt tehnoloģiju darbības novērtēšanu, datu vākšanu un analīzi, izmantojot IKT rīkus; Iesaistīties tehniski ekonomiskajā priekšizpētē, rūpnieciskajā pētījumā un eksperimentālajā izstrādē; Sagatavot analīzes rezultātus un tehniskās atskaites, izmantojot datu vizualizācijas un dokumentēšanas rīkus; Sadarboties ar projekta partneriem testēšanas, datu apmaiņas un sistēmu integrācijas posmos; Piedalīties HVAC-AI prototipu validācijā un rezultātu novērtēšanā, izmantojot digitālos testēšanas rīkus; Prasības kandidātam: Augstākā izglītība inženierzinātnēs, IKT, automatizācijā vai HVAC jomā Izpratne par HVAC sistēmu darbības un vadības principiem, kā arī to digitalizācijas iespējām Zināšanas par energoefektivitāti, datu analīzi un viedās vadības algoritmiem Spēja analizēt tehnisko dokumentāciju un strukturēt datus Labas sadarbības un komunikācijas prasmes starpdisciplinārā komandā Precizitāte un prasme dokumentēt tehniskos procesus, sagatavot strukturētas atskaites un prezentācijas Priekšrocības: Pieredze pētniecības un attīstības projektos, īpaši ar viedajām tehnoloģijām Izpratne par mākslīgā intelekta vai automatizācijas risinājumu pielietojumu tehniskās sistēmās Zināšanas par viedo ēku sistēmām, klimata kontroles algoritmiem un sensoru tehnoloģijām Pieredze tehnoloģiju testēšanā, pilotprojektu vadībā vai datu interpretācijā Mēs piedāvājam Bruto atalgojumu no 1900 EUR Stabilu un dinamisku darbu uzņēmumā, kas aktīvi aug un attīstās Iespēju pilnveidot savas profesionālās prasmes un augt kopā ar mums Apmaksātas telefonsarunas un mobilo internetu Draudzīgu un atsaucīgu kolektīvu Veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika. Ja šis piedāvājums raksturo Tevi, līdz 2025. gada 14. Novembrim gaidīsim Tavu pieteikumu uz e-pastu cv@vatp.lv ar norādi "IKT viedo sistēmu projektētājs”. Pateicamies ikvienam pretendentam tomēr lūdzam ņemt vērā, ka sazināsimies ar tiem pretendentiem, kas tiks virzīti nākamajai atlases kārtai. Ja nesazināmies ar Jums 3 nedēļu laikā kopš dienas, kad esat mums nosūtījis/-usi savu CV, lūdzam uzskatīt, ka nākamajai kārtai neesat izvirzīts/a.
Autors Kristīne Macate 2025. gada 29. oktobris
Aicinām uz semināru: "Attālināti, hibrīdi, izturīgi – veidojot darba un biznesa nākotni" Seminārs notiks 2025. gada 19. novembrī , Lahti Lietišķo zinātņu universitātē Atvērts visiem zinātkārajiem prātiem — uzņēmumu vadītājiem, pedagogiem, studentiem, pētniekiem, ekspertiem un politikas veidotājiem. Programma 9.00 Kafija un sarunas dienas iesākumam 9.10 Organizatoru sveicieni 9.15 Kopīgi izzinām attālināto darbu: 9 pieredzes stāsti Biznesa laboratorija attālinātai sadarbībai un attīstībai Attālinātas tīklošanās metožu attīstība No fiziskā uz digitālo – tīklošanās metodes praksē Attālinātā darba labās prakses Hibrīda formāta hakatoni Inovāciju pārdomāšana: starpdisciplinārā Living Labs tīkla mācības Skats uz attālinātas mijiedarbības prasmēm un ilgtspēju Septiņas laboratorijas, sešas valstis, viens tīkls: Living Lab pieredzes atziņas Living Lab attīstība: no idejas līdz nākotnes izaicinājumiem Biznesa klasteru koordinācijas izaicinājumi 11.30 Atklāta diskusija 12.00–13.00 Pusdienas 13.00 Sveiciens no politikas jomas koordinatora – Inovācijas, ES Baltijas jūras reģiona stratēģija 14.30–15.30 Paralēlās interaktīvās sesijas: kopīgi izzinām, kur esam un kur dodamies Darbnīca A: Attālinātā inovācija un komunikācija Darbnīca B: Attālinātas biznesa stratēģijas Darbnīca C: Ilgtspējīgu biznesa modeļu izstrāde attālināti Tiešsaistes darbnīca D: Attālinātā komunikācija, inovācija un bizness Pasākumu organizē DistanceLab projekts, ko finansē Eiropas Savienības Interreg Baltijas jūras reģiona programma. Saite tiks nosūtīta pirms pasākuma, ja esat reģistrējies!
Autors Signe Kraule 2025. gada 8. oktobris
Līgas Udodovas un Jūlijas Vorobjovas vadībā, uzņēmējiem ir unikāla iespēja piedalīties praktiskās mācībās par digitālā tēla celšanu
Atvērt vairāk ziņu