Organizēta Pasaules Aprites ekonomikas foruma sesija

2024. gada 18. aprīlis

Trešdien, 17. janvārī, Valmieras novada pašvaldība sadarbībā ar projekta “Circular spaces” partneriem organizēja vebināru “Apritīgas koprades darbnīcas - atslēga uz apritīgu uzņēmējdarbību” 2024. gada Pasaules aprites ekonomikas foruma ietvaros. Pasākumā piedalījās vairāk nekā 30 dalībnieki gan no tuvākajām valstīm, gan arī no tālākām, kā piemēram, Apvienotās Karalistes, Lebanonas, Malaizijas un citām.


Vebināra virsmērķis bija iepazīstināt dalībniekus ar jēdzienu “koprades darbnīca” (angļu val. – makerspace) un to, kā caur Interreg Baltijas jūras reģiona programmas projekta “Circular spaces” aktivitātēm ieviesīsim aprites ekonomikas principus šajās darbnīcās un kā izglītosim koprades darbnīcu apmeklētājus.


Koprades darbnīcas ir vietas, kurās top prototipi un jaunu uzņēmumu idejas. Svarīgi, lai jau no uzņēmuma darbības sākuma tajā tiktu ieviest aprites ekonomikas principi. Tas ne tikai samazina uzņēmuma ietekmi uz vidi, bet padara to arī konkurētspējīgāku. Arvien vairāk klientu pievērš uzmanību tam, kādus produktus piedāvā uzņēmējs un vai iegādātā prece ir ilgmūžīga, nododama atkārtotai pārstrādei.


Projekta īstenošana sniedz iespēju izstrādāt ne tikai konkrētus risinājumus definētajai problēmai, bet arī sadarboties ar citu valstu partneriem Baltijas jūras reģiona ietvaros. Sadarbība ar organizācijām un cilvēkiem, kuri ir pieredzējuši dažādās jomās, dod iespēju nonākt pie labākajiem risinājumiem, mācīties vienam no otra, kā arī nodot projektā izstrādātos risinājumus plašākai mērķauditorijai.


Pēc partneru prezentācijām vebinārs turpinājās ar Pasaules aprites ekonomikas forumā notiekošās diskusijas “Cilvēki – pārmaiņu virzītājspēks” skatīšanos. Diskusijas laikā tika izcelts, cik svarīga ir cilvēku loma aprites ekonomikas ieviešanā. Diskusijas secinājums bija, ka, ja patērētāji būs izglītoti par aprites ekonomiku un tās principiem, tad viņi sāks arī ražotājiem pieprasīt produktus vai pakalpojumus, kas ir izstrādāti pēc šiem principiem. Projekta “Circular spaces” izveidotā mācību programma ir tieši mērķēta, lai cilvēki stiprinātu savas prasmes par aprites ekonomiku gan teorētiski, gan praktiski.


Izstrādātā izglītības programma ir pieejama projekta tīmekļvietnē sadaļā “Solutions”.


Šobrīd lielākoties dzīvojam pēc lineārās ekonomikas modeļa, kura pamatā ir „paņem, saražo, patērē, izmet” pieeja. Savukārt aprites ekonomika ir ražošanas un patēriņa modelis, kas paredz esošo materiālu un produktu koplietošanu, iznomāšanu, atkārtotu izmantošanu, remontu, atjaunošanu un pārstrādi pēc iespējas ilgākā laika periodā. Tādējādi tiek pagarināts produktu aprites cikls.


Praksē tas nozīmē līdz minimumam samazināt atkritumu apjomu. Kad pienāk kāda produkta lietošanas laika beigas, tā materiālus pēc iespējas cenšas atgriezt ekonomikā. Tos var lietderīgi izmantot atkal un atkal, tādējādi radot papildu vērtību.


Pasākums norisinājās Pasaules aprites ekonomikas foruma ietvaros.


Projekta partneri – Valmieras novada pašvaldība, nodibinājums “Ventspils Augsto Tehnoloģiju parks” (Ventspils dizaina darbnīca RADE), Valmieras attīstības aģentūra (Valmieras koprades darbnīca DARE), Kaunas Science and Technology Park, Lithuania Innovation Centre, Creator Makerspace (Norvēģija), Maker (Dānija), Technical University of Applied Sciences Wildau (Vācija).


Aktivitātes tiek īstenotas Eiropas Savienības INTERREG Baltijas jūras reģiona programmas projekta “Circular Economy makerspace” (projekta Nr. #C024) ietvaros. Vairāk informācijas: www.vatp.lv/projekti/circular-spaces.


Informāciju sagatavoja:

Elizabete Ločmele

Valmieras novada pašvaldības

Zīmolvedības un sabiedrisko attiecību nodaļas

vides komunikācijas projektu vadītāja

tālr. 64207150

Citas ziņas

Autors Signe Kraule 2025. gada 25. augusts
Didža Grāvīša vadībā uzņēmējiem būs iespēja gūt praktiskus un niansētus padomus savas operatīvās darbības un komunikācijas uzlabošanā
Kristaps Felzenbergs
Autors Signe Kraule 2025. gada 22. augusts
Piesakies unikālai iespējai ar 100% līdzfinansējumu!
Autors Kristīne Macate 2025. gada 21. augusts
Ikvienam uzņēmuma pārstāvim ir iespēja pieteikt savu dalību kursos - Microsoft Excel datu apstrāde vizualizācija un analīze ikdienas darbā! Datums: 22. septembris Laiks: no plkst. 9:00-17:30 Norises vieta: Ventspils augsto tehnoloģiju parkā 1 (VATP telpās) Kursa apraksts 1.daļa Pamata Excel funkcionalitāte datu apstrādei • Relatīvās un absolūtās atsauces, formulu izveides principi un kopēšana • Teksta apstrādes funkcijas: TEXT, CONCAT, TEXTJOIN, un to pielietošana • Datumu un laika funkcijas: TODAY, NOW, YEAR, MONTH, un aprēķinu piemēri • Loģiskās funkcijas: IF, AND, OR un nosacījumu veidošana Datu uzmeklēšana un apvienošana • Uzmeklēšanas funkcijas: VLOOKUP, XLOOKUP, HLOOKUP, to atšķirības un pielietojums • Uzmeklēšanas funkciju dinamika apvienojumā ar MATCH funkciju Datu analīzes funkcijas un rīki • Nosacījumu atlases funkcijas: SUMIFS, COUNTIFS, AVERAGEIFS • Datu atlase, izmantojot filtrēšanas funkcionalitāti un uzlaboti filtra rīki • Datu validācija: ierobežojumi, nolaižamās izvēlnes un dinamiska atlase • Darbgrāmatu un darblapu aizsardzība, datu drošības uzstādījumi Dinamiskie apgabali un efektīva datu struktūra • Excel tabulas (Excel Table): priekšrocības, automātiskā formatēšana un datu pārvaldība • Dinamisko apgabalu funkcionalitāte • Automātiska datu paplašināšana tabulās • Kombinēšana ar dinamisko apgabalu formulām, piemēram, FILTER, UNIQUE, SORT • Praktiski piemēri dinamisku pārskatu izveidē 2.daļa Datu vizualizācija un nosacījumu formatēšana • Datu attēlošana diagrammās: stabiņi, līniju diagrammas, kombinētās diagrammas • Nosacījumu formatēšana: krāsu joslas, ikonas, noteikumu izveide sarežģītiem nosacījumiem • Efektīvas diagrammas atbilstoši datu specifikai un auditorijas vajadzībām Datu analīze un vizualizācija ar PivotTable un PivotChart • PivotTable izveide un pielāgošana datu analīzei • PivotChart: interaktīvas diagrammas, datu filtrēšana un pielāgošana • Slicers un timeline rīku izmantošana interaktīviem paneļiem • Padziļinātās PivotTable funkcijas: aprēķinu lauki, grupēšana un datu kopsavilkumi E fektivitātes uzlabošana un īsceļi • Vērtīgākie Excel īsceļi un triki, kas uzlabo darba ātrumu • Automātiskās darbības un procesu optimizācija ikdienas uzdevumiem • Noderīgas pielāgotas formatēšanas un darbgrāmatas pārvaldības metodes  Komersantu ieguvums pēc kursa pabeigšanas • Izpratne par MI pamatprincipiem un lomu uzņēmējdarbības vadībā • Spēja izvēlēties atbilstošus MI rīkus konkrētiem vadības uzdevumiem • Prasme identificēt un izmantot MI rīkus dažādos uzņēmējdarbības procesos • Stratēģijas un politikas izstrādes iemaņas MI ieviešanai organizācijā • Prasme novērtēt MI projektu izmaksas, atdevi un riskus • Izpratne par ētiskas un atbildīgas MI izmantošanas principiem • Spēja analizēt MI ietekmi uz organizācijas struktūru un procesiem Pasniedzējs: Ivars Krampis-Vanags Ivars Krampis-Vanags ir datu analīzes eksperts ar vairāk nekā 20 gadu pieredzi darbā ar Microsoft Excel un Power BI. Viņš ir Excel Know How dibinātājs un AI Master Lab partneris, pasniedzis Estonian Business School un Latvijas Universitātes Vadības un uzņēmējdarbības mācību centrs (VUMC), un apmācījis vairāk nekā 3000 studentu. Power BI apmācības Ivars vada kopš 2018. gada, sniedzot praktiskas zināšanas, kas palīdz uzņēmumiem pieņemt efektīvus lēmumus. 300.00 € Cena (bez PVN) Lai kursos piedalītos ar 100% de minimis atbalsta intesitāti mācību maksai, nepieciešams aizpildīt dokumentāciju. Pateicoties ES Atveseļošanās fonda atbalstam, uzņēmumi var saņemt simtprocentīgu atbalstu (maksā tikai PVN) 1) Reģistrē savu uzņēmumu lift.rbs.lv mājaslapā 2) Aizpildi Digitālā Brieduma testu un piesaki Digitālo prasmju Ceļa karti ( www.tests.edic.lv ) 3) Iesniedz dokumentus - Atbalsta pieteikumu un De minimis vaidlapu no EDS VID mājaslapas 4) Sagaidi Līdzmaksājuma apstiprinājumu 5) Paraksti līgumu 6) Izvēlies kursus 7) Veic avansa maksājuma PVN daļas apmaksu un dodies apmeklēt kursus! Lai izmantotu līdzfinansējuma iespējas, sazinies ar mums, palīdzēsim! Pasākums notiek projekta “EDIC uzņēmumu digitālo prasmju attīstība” Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/1/24/I/CFLA/001 ietvaros.
Autors Kristīne Macate 2025. gada 21. augusts
Ikvienam uzņēmuma pārstāvim ir iespēja pieteikt savu dalību kursos - ChatGPT, Claude, Copilot uc. no nulles līdz rezultātam! Datums: 8. septembris Laiks: no plkst. 14:00-17:00 Norises vieta: Ventspils augsto tehnoloģiju parkā 1 (VATP telpās) Trīs stundu intensīva darbnīca ar praktiskiem uzdevumiem, demonstrācijām un diskusijām (70% no laika) Kursa apraksts MI asistentu pamati un efektīva lietošana • MI asistentu būtība un darbības principi • Praktiski padomi darbam ar dažādiem MI asistentiem • Pay-per-use asistentu (Msty) apguve un parametru konfigurācija Uzvedņu (promptu) veidošana un strukturēšana • RACEF ietvara izmantošana • Konteksta nozīme un tā efektīva nodošana • Biežākās kļūdas un to novēršana MI asistentu praktiskais pielietojums • Rakstīšana un satura radīšana, toņa un stila pielāgošana • Datu analīze un apkopošana • Ideju ģenerēšana un strukturēšana • Koda un formulu veidošana MI asistentu “lomas” un to izmantošana • Praktikants, domātājs, kritiķis, skolotājs • Atbilstošas lomas izvēle konkrētiem uzdevumiem Komersantu ieguvums pēc kursa pabeigšanas Spēs veidot strukturētas un efektīvas uzvednes Zinās, kā pielāgot MI asistentu “lomas” dažādiem uzdevumiem Pratīs izmantot MI asistentus ikdienas darbu optimizācijai Spēs izvēlēties piemērotākos rīkus un metodes konkrētiem uzdevumiem Priekšzināšanas Praktiska pieredze ar MI asistentiem nav nepieciešama Atvērts visiem, kas grib izmantot MI iespējas Apmācību procesa pilnvērtīgai norisei, aicinām uz nodarbību ierasties ar portatīvo datoru Mācību metodes Pasniedzējs: Roberts Tomme Roberts Tomme ir mākslīgā intelekta uzņēmumu Hyperscan un AI Academy līdzdibinātājs un vadītājs. 300.00 € Cena (bez PVN) Lai kursos piedalītos ar 100% de minimis atbalsta intesitāti mācību maksai, nepieciešams aizpildīt dokumentāciju. Pateicoties ES Atveseļošanās fonda atbalstam, uzņēmumi var saņemt simtprocentīgu atbalstu (maksā tikai PVN) 1) Reģistrē savu uzņēmumu lift.rbs.lv mājaslapā 2) Aizpildi Digitālā Brieduma testu un piesaki Digitālo prasmju Ceļa karti ( www.tests.edic.lv ) 3) Iesniedz dokumentus - Atbalsta pieteikumu un De minimis vaidlapu no EDS VID mājaslapas 4) Sagaidi Līdzmaksājuma apstiprinājumu 5) Paraksti līgumu 6) Izvēlies kursus 7) Veic avansa maksājuma PVN daļas apmaksu un dodies apmeklēt kursus! Lai izmantotu līdzfinansējuma iespējas, sazinies ar mums, palīdzēsim! Pasākums notiek projekta “EDIC uzņēmumu digitālo prasmju attīstība” Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/1/24/I/CFLA/001 ietvaros.
Atvērt vairāk ziņu