"Ģimenei draudzīga darbavieta" statusu ieguvuši vēl 40 darba devēji

2023. gada 22. maijs

Sabiedrības integrācijas fonda īstenotās programmas “Ģimenei draudzīga darbavieta” statusu ieguvuši vēl 40 darba devēji. Kopā jau 205 uzņēmumi gan no privāta, gan publiskā sektora pievienojušies programmā, kas nodrošina konsultatīvu un informatīvu atbalstu organizācijām, veicinot darba un privātās dzīves līdzsvaru sabiedrībā.


No 19. maija “Ģimenei draudzīga darbavieta” statusu ieguvuši – SIA “AJ Power Holding”, Biedrība “AKTĪVISTS”, SIA “Autentica”, VSIA “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca”, Nodibinājums “Bērnu slimnīcas fonds”, SIA “Brokastu Māja”, SIA “Cabot Latvia”, SIA “Coca-Cola HBC Latvia”, SIA “Corporate Solutions”, AS “Delfi”, AS “Eco Baltia”, SIA “Euroaptieka”, SIA “EVA-SAT”, SIA “Fazer Latvija”, Finanšu izlūkošanas dienests, Finanšu ministrija, SIA “Gaudy”, SIA “Hotel Jūrmala SPA”, AS “Kesko Senukai Latvia”, KPMG Baltics SIA, SIA “Kuldīgas komunālie pakalpojumi”, Biedrība “Lab Futura”, Biedrība “Latvijas Samariešu apvienība”, SIA “Liepājas teātris”, Luminor Bank AS Latvijas filiāle, SIA “Mītavas Čiekurs”, SIA “OC VISION”, SIA “Rēzeknes Satiksme”, RP SIA “Rīgas satiksme”, Siguldas novada pašvaldība, SIA “Sunstar Group”, SIA “TENACHEM”, SIA “VARIS Toys”, SIA “Veizāna deju skola”, Ventspils PII “Bitīte”, Ventspils valstspilsētas pašvaldības iestāde “Ventspils Digitālais centrs”, Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija, SIA “Vidzemes slimnīca”, SIA “Visma Enterprise” un SIA “Visma Labs”.


Programma ietver tās esošo un potenciālo dalībnieku atbalstu un konsultēšanu, rīkojot izglītojošus seminārus, tīklošanās pasākumus, lai popularizētu ieguvumus no ģimenei draudzīgas darba vides gan darba devējiem, gan darba ņēmējiem, gan sabiedrībai kopumā.  Lai iegūtu programmas “Ģimenei draudzīga darbavieta” statusu, darba devējs aizpilda pašnovērtējuma anketu un veic izvērtēšanas sarunas ar programmas konsultantu, kuras laikā darba devējs kopā ar konsultantu novērtē ne tikai to, kas ir paveikts bet arī ieceres un attīstības plānu ģimenei draudzīgas darbavietas pilnveidošanā. Statuss tiek piešķirts uz diviem gadiem, pēc tam darba devējs veic atkārtotu izvērtēšanu.


Programmai pievienojas “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca”. To, kādēļ uzņēmumam ir svarīgi būt ģimenēm draudzīgam, skaidro Psiholoģiskā atbalsta procesu vadītāja Zane Priedīte: “Slimnīcas profesionāļi piedzīvo emocionāli smagu darba ikdienu, tādēļ mums kā darba devējam ir būtiski novērst izdegšanu un vairot psihoemocionālo labbūtību. Tas ir svarīgi, lai arī mūsu pacienti saņemtu efektīvu pacientu aprūpi un ārstniecību, kā arī pēc iespējas pozitīvāku pacientu pieredzi. Bērnu slimnīcai ir svarīgi būt ģimenei draudzīgai darba vietai, jo mēs, tāpat kā jebkura cita organizācija, vēlamies motivēt, atbalstīt un vairot esošo darbinieku lojalitāti, kā arī piesaistīt mūsu kolektīvam jaunus speciālistus. Svarīgi piebilst, ka ārstniecības un aprūpes personāla piesaistes jomā ir īpaši sīva konkurence, jo par šiem speciālistiem ārstniecības iestāžu starpā ir liela sāncensība. Ikdienā lietojam saukli – rūpēs par citiem, neaizmirsti parūpēties par sevi! Tieši tāpēc vēlamies radīt vidi, kurā darbiniekiem būtu viegli rūpēties par sevi.


“3. jūnijā apritēs divi gadi, kopš programmas atklāšanas, kad pirmie darba devēji pievienojās programmai un ieguva statusu “Ģimenei draudzīga darbavieta”. Patiesi priecājamies, ka programmas dalībnieku loks paplašinās, šobrīd apvienojot jau 205 darba devējus. Ievērojamu savu dzīves daļu mēs veltām darbam, tādēļ ir svarīgi, ka darba vide iekļauj darbinieku gaidas un vajadzības. Mēs redzam, ka arvien vairāk darba devēji ņem vērā darbinieku vajadzības un rūpējas gan par darbinieku labbūtību, gan privātās dzīves līdzsvaru, kas ir būtiski aspekti ceļā uz laimīgas sabiedrības konceptu” stāsta Sabiedrības integrācijas fonda sekretariāta direktore Zaiga Pūce.


Programmas dalībniekiem ir iespēja pieteikties programmas “Ģimenei draudzīga darbavieta” grantu konkursam, lai īstenotu kādu ģimenei draudzīgu iniciatīvu savā organizācijā. Granta pieteikumus interesenti aicināti iesniegt elektroniski līdz 2023. gada 26. maija plkst. 23.59, nosūtot uz Fonda e-pasta adresi vietagimenei@sif.gov.lv. Konkursa nolikums un pieteikuma veidlapa pieejama www.sif.gov.lv sadaļā “Projektu konkursi”. Projekta aktivitāšu īstenošanas laika periods ir no 2023. gada 1. jūnija līdz 2023. gada 31. oktobrim.


Programmas “Ģimenei draudzīga darbavieta” mērķis ir sekmēt tādas darba vides kultūras attīstību Latvijā, kas ir empātiska, cilvēcīga un saprotoša, vienlaikus piedāvājot instrumentus gan esošās darba vides novērtējumam, gan finansiālu palīdzību dažādu atbalsta pasākumu ieviešanā darbiniekiem.


Statusam “Ģimenei draudzīga darbavieta” var pretendēt ikviena organizācija, kura nodarbina vismaz vienu darbinieku – gan privātuzņēmumi, gan arī valsts un pašvaldību iestādes un nevaldības organizācijas.


Ar visiem “Ģimenei draudzīga darbavieta” statusu ieguvušajiem darba devējiem, kā arī dažādiem iedvesmojošiem pieredzes stāstiem, ikviens var iepazīties www.vietagimenei.lv sadaļās “Labās prakses” un “Programmas dalībnieki”.


Programmas “Ģimenei draudzīga darbavieta” īstenošanu nodrošina Sabiedrības integrācijas fonds sadarbībā ar nodibinājumu “Ventspils Augsto tehnoloģiju parks”.

Citas ziņas

Autors Signe Kraule 2025. gada 25. augusts
Didža Grāvīša vadībā uzņēmējiem būs iespēja gūt praktiskus un niansētus padomus savas operatīvās darbības un komunikācijas uzlabošanā
Kristaps Felzenbergs
Autors Signe Kraule 2025. gada 22. augusts
Piesakies unikālai iespējai ar 100% līdzfinansējumu!
Autors Kristīne Macate 2025. gada 21. augusts
Ikvienam uzņēmuma pārstāvim ir iespēja pieteikt savu dalību kursos - Microsoft Excel datu apstrāde vizualizācija un analīze ikdienas darbā! Datums: 22. septembris Laiks: no plkst. 9:00-17:30 Norises vieta: Ventspils augsto tehnoloģiju parkā 1 (VATP telpās) Kursa apraksts 1.daļa Pamata Excel funkcionalitāte datu apstrādei • Relatīvās un absolūtās atsauces, formulu izveides principi un kopēšana • Teksta apstrādes funkcijas: TEXT, CONCAT, TEXTJOIN, un to pielietošana • Datumu un laika funkcijas: TODAY, NOW, YEAR, MONTH, un aprēķinu piemēri • Loģiskās funkcijas: IF, AND, OR un nosacījumu veidošana Datu uzmeklēšana un apvienošana • Uzmeklēšanas funkcijas: VLOOKUP, XLOOKUP, HLOOKUP, to atšķirības un pielietojums • Uzmeklēšanas funkciju dinamika apvienojumā ar MATCH funkciju Datu analīzes funkcijas un rīki • Nosacījumu atlases funkcijas: SUMIFS, COUNTIFS, AVERAGEIFS • Datu atlase, izmantojot filtrēšanas funkcionalitāti un uzlaboti filtra rīki • Datu validācija: ierobežojumi, nolaižamās izvēlnes un dinamiska atlase • Darbgrāmatu un darblapu aizsardzība, datu drošības uzstādījumi Dinamiskie apgabali un efektīva datu struktūra • Excel tabulas (Excel Table): priekšrocības, automātiskā formatēšana un datu pārvaldība • Dinamisko apgabalu funkcionalitāte • Automātiska datu paplašināšana tabulās • Kombinēšana ar dinamisko apgabalu formulām, piemēram, FILTER, UNIQUE, SORT • Praktiski piemēri dinamisku pārskatu izveidē 2.daļa Datu vizualizācija un nosacījumu formatēšana • Datu attēlošana diagrammās: stabiņi, līniju diagrammas, kombinētās diagrammas • Nosacījumu formatēšana: krāsu joslas, ikonas, noteikumu izveide sarežģītiem nosacījumiem • Efektīvas diagrammas atbilstoši datu specifikai un auditorijas vajadzībām Datu analīze un vizualizācija ar PivotTable un PivotChart • PivotTable izveide un pielāgošana datu analīzei • PivotChart: interaktīvas diagrammas, datu filtrēšana un pielāgošana • Slicers un timeline rīku izmantošana interaktīviem paneļiem • Padziļinātās PivotTable funkcijas: aprēķinu lauki, grupēšana un datu kopsavilkumi E fektivitātes uzlabošana un īsceļi • Vērtīgākie Excel īsceļi un triki, kas uzlabo darba ātrumu • Automātiskās darbības un procesu optimizācija ikdienas uzdevumiem • Noderīgas pielāgotas formatēšanas un darbgrāmatas pārvaldības metodes  Komersantu ieguvums pēc kursa pabeigšanas • Izpratne par MI pamatprincipiem un lomu uzņēmējdarbības vadībā • Spēja izvēlēties atbilstošus MI rīkus konkrētiem vadības uzdevumiem • Prasme identificēt un izmantot MI rīkus dažādos uzņēmējdarbības procesos • Stratēģijas un politikas izstrādes iemaņas MI ieviešanai organizācijā • Prasme novērtēt MI projektu izmaksas, atdevi un riskus • Izpratne par ētiskas un atbildīgas MI izmantošanas principiem • Spēja analizēt MI ietekmi uz organizācijas struktūru un procesiem Pasniedzējs: Ivars Krampis-Vanags Ivars Krampis-Vanags ir datu analīzes eksperts ar vairāk nekā 20 gadu pieredzi darbā ar Microsoft Excel un Power BI. Viņš ir Excel Know How dibinātājs un AI Master Lab partneris, pasniedzis Estonian Business School un Latvijas Universitātes Vadības un uzņēmējdarbības mācību centrs (VUMC), un apmācījis vairāk nekā 3000 studentu. Power BI apmācības Ivars vada kopš 2018. gada, sniedzot praktiskas zināšanas, kas palīdz uzņēmumiem pieņemt efektīvus lēmumus. 300.00 € Cena (bez PVN) Lai kursos piedalītos ar 100% de minimis atbalsta intesitāti mācību maksai, nepieciešams aizpildīt dokumentāciju. Pateicoties ES Atveseļošanās fonda atbalstam, uzņēmumi var saņemt simtprocentīgu atbalstu (maksā tikai PVN) 1) Reģistrē savu uzņēmumu lift.rbs.lv mājaslapā 2) Aizpildi Digitālā Brieduma testu un piesaki Digitālo prasmju Ceļa karti ( www.tests.edic.lv ) 3) Iesniedz dokumentus - Atbalsta pieteikumu un De minimis vaidlapu no EDS VID mājaslapas 4) Sagaidi Līdzmaksājuma apstiprinājumu 5) Paraksti līgumu 6) Izvēlies kursus 7) Veic avansa maksājuma PVN daļas apmaksu un dodies apmeklēt kursus! Lai izmantotu līdzfinansējuma iespējas, sazinies ar mums, palīdzēsim! Pasākums notiek projekta “EDIC uzņēmumu digitālo prasmju attīstība” Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/1/24/I/CFLA/001 ietvaros.
Autors Kristīne Macate 2025. gada 21. augusts
Ikvienam uzņēmuma pārstāvim ir iespēja pieteikt savu dalību kursos - ChatGPT, Claude, Copilot uc. no nulles līdz rezultātam! Datums: 8. septembris Laiks: no plkst. 14:00-17:00 Norises vieta: Ventspils augsto tehnoloģiju parkā 1 (VATP telpās) Trīs stundu intensīva darbnīca ar praktiskiem uzdevumiem, demonstrācijām un diskusijām (70% no laika) Kursa apraksts MI asistentu pamati un efektīva lietošana • MI asistentu būtība un darbības principi • Praktiski padomi darbam ar dažādiem MI asistentiem • Pay-per-use asistentu (Msty) apguve un parametru konfigurācija Uzvedņu (promptu) veidošana un strukturēšana • RACEF ietvara izmantošana • Konteksta nozīme un tā efektīva nodošana • Biežākās kļūdas un to novēršana MI asistentu praktiskais pielietojums • Rakstīšana un satura radīšana, toņa un stila pielāgošana • Datu analīze un apkopošana • Ideju ģenerēšana un strukturēšana • Koda un formulu veidošana MI asistentu “lomas” un to izmantošana • Praktikants, domātājs, kritiķis, skolotājs • Atbilstošas lomas izvēle konkrētiem uzdevumiem Komersantu ieguvums pēc kursa pabeigšanas Spēs veidot strukturētas un efektīvas uzvednes Zinās, kā pielāgot MI asistentu “lomas” dažādiem uzdevumiem Pratīs izmantot MI asistentus ikdienas darbu optimizācijai Spēs izvēlēties piemērotākos rīkus un metodes konkrētiem uzdevumiem Priekšzināšanas Praktiska pieredze ar MI asistentiem nav nepieciešama Atvērts visiem, kas grib izmantot MI iespējas Apmācību procesa pilnvērtīgai norisei, aicinām uz nodarbību ierasties ar portatīvo datoru Mācību metodes Pasniedzējs: Roberts Tomme Roberts Tomme ir mākslīgā intelekta uzņēmumu Hyperscan un AI Academy līdzdibinātājs un vadītājs. 300.00 € Cena (bez PVN) Lai kursos piedalītos ar 100% de minimis atbalsta intesitāti mācību maksai, nepieciešams aizpildīt dokumentāciju. Pateicoties ES Atveseļošanās fonda atbalstam, uzņēmumi var saņemt simtprocentīgu atbalstu (maksā tikai PVN) 1) Reģistrē savu uzņēmumu lift.rbs.lv mājaslapā 2) Aizpildi Digitālā Brieduma testu un piesaki Digitālo prasmju Ceļa karti ( www.tests.edic.lv ) 3) Iesniedz dokumentus - Atbalsta pieteikumu un De minimis vaidlapu no EDS VID mājaslapas 4) Sagaidi Līdzmaksājuma apstiprinājumu 5) Paraksti līgumu 6) Izvēlies kursus 7) Veic avansa maksājuma PVN daļas apmaksu un dodies apmeklēt kursus! Lai izmantotu līdzfinansējuma iespējas, sazinies ar mums, palīdzēsim! Pasākums notiek projekta “EDIC uzņēmumu digitālo prasmju attīstība” Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/1/24/I/CFLA/001 ietvaros.
Atvērt vairāk ziņu