Bezmaksas digitālie rīki starptautiskas un ilgtspējīgas uzņēmējdarbības veicināšanai

2024. gada 1. februāris

Attālinātais un hibrīda darbs turpinās, un šī daudzveidība saglabāsies arī turpmāk. Uzņēmējiem ir jāpielāgojas jaunajiem darba formātiem. Attālinātā darba un attālināto pakalpojumu joma vēl ir jāattīsta. Vietējā un starptautiskā līmenī DistanceLAB projekta ietvaros tiek pētīti šādi jautājumi:

  • Kā tiek radītas inovācijas attālinātajam darbam un pakalpojumiem?
  • Kas būtu jāņem vērā saziņā hibrīddarba un pakalpojumu kontekstā?
  • Kā sniegt attālinātus pakalpojumus ilgtspējīgi?
  • Kādas izmaiņas jāveic uzņēmējdarbības stratēģijā attālinātā vidē?

Projekta īstenošanā esam virzījušies uz priekšu – no attālinātā darba rīku izstrādes līdz to testēšanai. 2024. gadā plānojam sadarboties gan ar uzņēmumiem, gan valsts iestādēm, aktīvi meklējot organizācijas, kuras testēs izstrādātos rīkus un sniegs atgriezenisko saiti. Savukārt, uzņēmumiem mēs piedāvājam iespēju uzlabot savu konkurētspēju, radošumu un komunikāciju.


  • Kā vienu no pilotprojektiem piedāvājam digitālo rīku ilgtspējīgas uzņēmējdarbības veicināšanai – ar šī rīka palīdzību ir iespējams attīstīt biznesa modeļus, produktus, pakalpojumus un pārvaldību, lai šie procesi kļūtu ilgtspējīgāki un ilgtermiņā palielinātu uzņēmuma konkurētspēju. Izmantojot rīku, ir iespējams izvēlēties sev atbilstošāko iesaistes veidu – tiešsaistes testu veikšanu vai dalību diskusijās.
  • Attālinātā darba apstākļos piedāvājam veikt uzlabojumus arī uzņēmuma prasmē veidot un uzturēt attiecības ar klientiem. Digitālais rīks palīdzēs iegūt jaunus klientus attālināti, noturēt tos, īstenot veiksmīgas mārketinga aktivitātes un klientu apkalpošanu, kā arī pārvaldīt attiecības pat krīzes situācijās. Sazinies ar mums, lai izmēģinātu šo rīku.


DistanceLAB ietvaros izstrādātie digitālie rīki piedāvā dažādas iespējas, neatkarīgi no uzņēmuma darbības jomas. Aplūkojiet visus pieejamos rīku prototipus šeit, skatot zemāk esošo daļu “Latest in DistanceLAB”. Aicinām sekot līdzi jauniem DistanceLAB Facebook lapā, kurā tiks ievietota informācija par gaidāmo tiešsaistes semināru “Test&Talk”, kas norisināsies 2024. gada 6. un 7. martā. Pieteikšanās saite šeit. Semināra laikā būs iespēja rast atbildes uz neskaidrajiem jautājumiem par rīku lietošanu. Semināra darba valoda – angļu.


Projekta ietvaros tiek pētīti ieguvumi un ietekme, kā arī apkopotas atsauksmes, lai pastāvīgi pilnveidotu izstrādātos rīkus. Rīku izmantošana uzņēmumiem ir bez maksas. Projekta ietvaros uzņēmumiem ir arī iespēja stiprināt savus tīklus Baltijas jūras reģionā un doties mācību un sadarbības vizītēs uz citām projekta valstīm. Mūsu partneri ir no Somijas, Zviedrijas, Norvēģijas, Latvijas, Lietuvas un Polijas.

 

“Attālinātā darba prasmes, kā arī pakalpojumi uzņēmējdarbībā mūsdienu pasaulē nav ekstra, bet nepieciešamība. Esot mijiedarbībā ar citām valstīm un aizgūstot pieredzi, varam būt soli priekšā, esot konkurētspējīgāki Eiropas ekonomikas tirgū. Nodibinājuma “Ventspils Augsto tehnoloģiju parks”, kā projekta partnera uzdevums, 2024. gadā ir, sadarbībā ar uzņēmumiem, nodrošināt projekta ietvaros uzņēmējdarbības procesu uzlabošanai izstrādāto rīku testēšanu. Aicinu uzņēmējus būt atvērtiem, piesakoties sadarbībai”, tā Ventspils Augsto tehnoloģiju parka Biznesa atbalsta centra vadītājs Gvido Grīnbergs.

Projektu DistanceLAB finansē Eiropas Savienības Baltijas jūras reģiona programma un līdzfinansē Norvēģijas partneri. Īstenošanas periods ir no 2023. gada 1. janvārim līdz 2025. gada 31. decembrim. Projekta mērķis ir attīstīt attālinātā darba prasmes un pakalpojumus.


Lai iegūtu vairāk informācijas, sazinieties ar vietējo DistanceLAB komandu:

Elīna Ģipsle

Distance LAB projekta vadītāja,

Nodibinājums "Ventspils Augsto tehnoloģiju parks",

elina.gipsle@vatp.lv

+371 26579091

Citas ziņas

Autors Signe Kraule 2025. gada 25. augusts
Didža Grāvīša vadībā uzņēmējiem būs iespēja gūt praktiskus un niansētus padomus savas operatīvās darbības un komunikācijas uzlabošanā
Kristaps Felzenbergs
Autors Signe Kraule 2025. gada 22. augusts
Piesakies unikālai iespējai ar 100% līdzfinansējumu!
Autors Kristīne Macate 2025. gada 21. augusts
Ikvienam uzņēmuma pārstāvim ir iespēja pieteikt savu dalību kursos - Microsoft Excel datu apstrāde vizualizācija un analīze ikdienas darbā! Datums: 22. septembris Laiks: no plkst. 9:00-17:30 Norises vieta: Ventspils augsto tehnoloģiju parkā 1 (VATP telpās) Kursa apraksts 1.daļa Pamata Excel funkcionalitāte datu apstrādei • Relatīvās un absolūtās atsauces, formulu izveides principi un kopēšana • Teksta apstrādes funkcijas: TEXT, CONCAT, TEXTJOIN, un to pielietošana • Datumu un laika funkcijas: TODAY, NOW, YEAR, MONTH, un aprēķinu piemēri • Loģiskās funkcijas: IF, AND, OR un nosacījumu veidošana Datu uzmeklēšana un apvienošana • Uzmeklēšanas funkcijas: VLOOKUP, XLOOKUP, HLOOKUP, to atšķirības un pielietojums • Uzmeklēšanas funkciju dinamika apvienojumā ar MATCH funkciju Datu analīzes funkcijas un rīki • Nosacījumu atlases funkcijas: SUMIFS, COUNTIFS, AVERAGEIFS • Datu atlase, izmantojot filtrēšanas funkcionalitāti un uzlaboti filtra rīki • Datu validācija: ierobežojumi, nolaižamās izvēlnes un dinamiska atlase • Darbgrāmatu un darblapu aizsardzība, datu drošības uzstādījumi Dinamiskie apgabali un efektīva datu struktūra • Excel tabulas (Excel Table): priekšrocības, automātiskā formatēšana un datu pārvaldība • Dinamisko apgabalu funkcionalitāte • Automātiska datu paplašināšana tabulās • Kombinēšana ar dinamisko apgabalu formulām, piemēram, FILTER, UNIQUE, SORT • Praktiski piemēri dinamisku pārskatu izveidē 2.daļa Datu vizualizācija un nosacījumu formatēšana • Datu attēlošana diagrammās: stabiņi, līniju diagrammas, kombinētās diagrammas • Nosacījumu formatēšana: krāsu joslas, ikonas, noteikumu izveide sarežģītiem nosacījumiem • Efektīvas diagrammas atbilstoši datu specifikai un auditorijas vajadzībām Datu analīze un vizualizācija ar PivotTable un PivotChart • PivotTable izveide un pielāgošana datu analīzei • PivotChart: interaktīvas diagrammas, datu filtrēšana un pielāgošana • Slicers un timeline rīku izmantošana interaktīviem paneļiem • Padziļinātās PivotTable funkcijas: aprēķinu lauki, grupēšana un datu kopsavilkumi E fektivitātes uzlabošana un īsceļi • Vērtīgākie Excel īsceļi un triki, kas uzlabo darba ātrumu • Automātiskās darbības un procesu optimizācija ikdienas uzdevumiem • Noderīgas pielāgotas formatēšanas un darbgrāmatas pārvaldības metodes  Komersantu ieguvums pēc kursa pabeigšanas • Izpratne par MI pamatprincipiem un lomu uzņēmējdarbības vadībā • Spēja izvēlēties atbilstošus MI rīkus konkrētiem vadības uzdevumiem • Prasme identificēt un izmantot MI rīkus dažādos uzņēmējdarbības procesos • Stratēģijas un politikas izstrādes iemaņas MI ieviešanai organizācijā • Prasme novērtēt MI projektu izmaksas, atdevi un riskus • Izpratne par ētiskas un atbildīgas MI izmantošanas principiem • Spēja analizēt MI ietekmi uz organizācijas struktūru un procesiem Pasniedzējs: Ivars Krampis-Vanags Ivars Krampis-Vanags ir datu analīzes eksperts ar vairāk nekā 20 gadu pieredzi darbā ar Microsoft Excel un Power BI. Viņš ir Excel Know How dibinātājs un AI Master Lab partneris, pasniedzis Estonian Business School un Latvijas Universitātes Vadības un uzņēmējdarbības mācību centrs (VUMC), un apmācījis vairāk nekā 3000 studentu. Power BI apmācības Ivars vada kopš 2018. gada, sniedzot praktiskas zināšanas, kas palīdz uzņēmumiem pieņemt efektīvus lēmumus. 300.00 € Cena (bez PVN) Lai kursos piedalītos ar 100% de minimis atbalsta intesitāti mācību maksai, nepieciešams aizpildīt dokumentāciju. Pateicoties ES Atveseļošanās fonda atbalstam, uzņēmumi var saņemt simtprocentīgu atbalstu (maksā tikai PVN) 1) Reģistrē savu uzņēmumu lift.rbs.lv mājaslapā 2) Aizpildi Digitālā Brieduma testu un piesaki Digitālo prasmju Ceļa karti ( www.tests.edic.lv ) 3) Iesniedz dokumentus - Atbalsta pieteikumu un De minimis vaidlapu no EDS VID mājaslapas 4) Sagaidi Līdzmaksājuma apstiprinājumu 5) Paraksti līgumu 6) Izvēlies kursus 7) Veic avansa maksājuma PVN daļas apmaksu un dodies apmeklēt kursus! Lai izmantotu līdzfinansējuma iespējas, sazinies ar mums, palīdzēsim! Pasākums notiek projekta “EDIC uzņēmumu digitālo prasmju attīstība” Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/1/24/I/CFLA/001 ietvaros.
Autors Kristīne Macate 2025. gada 21. augusts
Ikvienam uzņēmuma pārstāvim ir iespēja pieteikt savu dalību kursos - ChatGPT, Claude, Copilot uc. no nulles līdz rezultātam! Datums: 8. septembris Laiks: no plkst. 14:00-17:00 Norises vieta: Ventspils augsto tehnoloģiju parkā 1 (VATP telpās) Trīs stundu intensīva darbnīca ar praktiskiem uzdevumiem, demonstrācijām un diskusijām (70% no laika) Kursa apraksts MI asistentu pamati un efektīva lietošana • MI asistentu būtība un darbības principi • Praktiski padomi darbam ar dažādiem MI asistentiem • Pay-per-use asistentu (Msty) apguve un parametru konfigurācija Uzvedņu (promptu) veidošana un strukturēšana • RACEF ietvara izmantošana • Konteksta nozīme un tā efektīva nodošana • Biežākās kļūdas un to novēršana MI asistentu praktiskais pielietojums • Rakstīšana un satura radīšana, toņa un stila pielāgošana • Datu analīze un apkopošana • Ideju ģenerēšana un strukturēšana • Koda un formulu veidošana MI asistentu “lomas” un to izmantošana • Praktikants, domātājs, kritiķis, skolotājs • Atbilstošas lomas izvēle konkrētiem uzdevumiem Komersantu ieguvums pēc kursa pabeigšanas Spēs veidot strukturētas un efektīvas uzvednes Zinās, kā pielāgot MI asistentu “lomas” dažādiem uzdevumiem Pratīs izmantot MI asistentus ikdienas darbu optimizācijai Spēs izvēlēties piemērotākos rīkus un metodes konkrētiem uzdevumiem Priekšzināšanas Praktiska pieredze ar MI asistentiem nav nepieciešama Atvērts visiem, kas grib izmantot MI iespējas Apmācību procesa pilnvērtīgai norisei, aicinām uz nodarbību ierasties ar portatīvo datoru Mācību metodes Pasniedzējs: Roberts Tomme Roberts Tomme ir mākslīgā intelekta uzņēmumu Hyperscan un AI Academy līdzdibinātājs un vadītājs. 300.00 € Cena (bez PVN) Lai kursos piedalītos ar 100% de minimis atbalsta intesitāti mācību maksai, nepieciešams aizpildīt dokumentāciju. Pateicoties ES Atveseļošanās fonda atbalstam, uzņēmumi var saņemt simtprocentīgu atbalstu (maksā tikai PVN) 1) Reģistrē savu uzņēmumu lift.rbs.lv mājaslapā 2) Aizpildi Digitālā Brieduma testu un piesaki Digitālo prasmju Ceļa karti ( www.tests.edic.lv ) 3) Iesniedz dokumentus - Atbalsta pieteikumu un De minimis vaidlapu no EDS VID mājaslapas 4) Sagaidi Līdzmaksājuma apstiprinājumu 5) Paraksti līgumu 6) Izvēlies kursus 7) Veic avansa maksājuma PVN daļas apmaksu un dodies apmeklēt kursus! Lai izmantotu līdzfinansējuma iespējas, sazinies ar mums, palīdzēsim! Pasākums notiek projekta “EDIC uzņēmumu digitālo prasmju attīstība” Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/1/24/I/CFLA/001 ietvaros.
Atvērt vairāk ziņu