Baltijas jūras inkubatori izmēģina jaunus veidus, kā atbalstīt jaundibinātus uzņēmumus
2020. gada 21. maijs
Divus gadus 14 inkubatori no 10 valstīm visā reģionā strādā kopā, lai uzlabotu savus pakalpojumus klientiem – mazajiem un vidējiem uzņēmumiem un jaunizveidotiem uzņēmumiem. Eksperimentējot ar jaunām metodēm, novērtējot savus iekšējos procesus un ieviešot izmaiņas savā pieejā dažādiem procesiem.
Rezultāti projekta ietekmes pārskatā, ko veica vadošā uzņēmējdarbības laboratorija Baltijā “Startup Division”, ir pārsvarā pozitīvi: 100% organizāciju ir ieviesušas partneru ieteikumus, un divas trešdaļas organizāciju ir uzsākušas jaunu sadarbību.
Papildu inkubācijas pakalpojumus ir ieguvuši gandrīz 300 jaunuzņēmumi un uzņēmēji, pateicoties projektam, kura mērķis ir uzlabot inkubācijas pakalpojumus Baltijas jūras reģionā.
Domāšanas maiņa, kas minēta kā galvenais iznākums
Viens no galvenajiem citētajiem ieguvumiem bija salīdzinošās pārskatīšanas mehānisms, unikālā organizācijas novērtēšanas un uzlabošanas pieeja, ko ieviesa projekts. Inkubatori darbojās kā konsultanti un sniedza viens otram atgriezenisko saiti. Šī atgriezeniskā saite palīdzēja inkubatoriem labāk pozicionēt un specializēt savus pakalpojumus klientiem, paplašināt ģeogrāfisko izplatību un ieviest izmaiņas personālā. Visas organizācijas ziņoja, ka ir ieviesušas partneru ieteikumus.
“Projekts mums ir palīdzējis mainīt domāšanu. Pateicoties pieredzējušiem cilvēkiem, kuri apmeklēja mūsu Tehnoloģisko parku, mēs varējām aplūkot mūsu aktivitātes no cita skatupunkta. Darbnīcu laikā mēs iepazināmies ar jaunām pieejām izaicinājumiem, ar kuriem jāsaskaras jaunuzņēmumiem, mēs uzzinājām par jauniem rīkiem un mūsdienīgu praksi, ko var izmantot, strādājot ar iedzīvotājiem un jaunizveidotiem uzņēmumiem. Mūsu uzdevums ir pielāgot tos mūsu pašu apstākļiem valstī, ņemot vērā valdības ietekmes specifiku, ”saka Svetlana Alizarčika no Baltkrievijas Nacionālās tehniskās universitātes Zinātnes un tehnoloģiju parka.
No jaunizveidotā īpašuma līdz izmaiņām personāla vadībā
Papildus salīdzinošajiem pārskatiem 14 inkubatori piedalījās arī 5 tematiskos semināros, kuros tika apskatīti galvenie inkubatoru jautājumi: Kā jūs efektīvi papildināt savu dibinātāju zināšanas? Kā jūs mudināt sievietes uzņēmējas iesaistīties aktivitātēs? Kā jūs palīdzat uzņēmumiem ienākt jaunos tirgos? Darbinieki apskatīja tādus instrumentus kā Sprint vai Disk un iemācījās tos ieviest savā darbā. Turklāt viņi analizēja savus iekšējos procesus, lai atrastu veidus, kā optimizēt savu darbu un atbalstu uzņēmumiem.
“IRIS projekta lielākā vērtība bija iespēja apmainīties ar praktiskām zināšanām un pieredzi starp institūcijām līdzīgā biznesa jomā. Neviens kurss vai studijas nespēj sniegt tik vērtīgas zināšanas, kas tieši izpaužas organizācijas izmaiņās un attīstībā, ”izstrādāja Magdalēna Vodžoviča, Gdaņskas Uzņēmējdarbības fonda valdes priekšsēdētāja vietniece.
Dažas organizācijas ir mainījušas vai mainījušas personāla funkcijas, citas ir pieņēmušas lēmumus par savas inkubācijas telpas izmantošanu un paplašināšanu, paplašinājušas mentoru loku un nodibinājušas jaunas stratēģiskas partnerības.
“Mēs koncentrējāmies uz salīdzinošās pārskatīšanas atsauksmēm par mūsu ēku un biroju telpām. Mums tagad ir vairāk startup draudzīga vide ar sadarbības iespējām, semināriem un birojiem, kas tiek iznomāti elastīgos apstākļos. Tas ir ievērojami uzlabojis zinātnes parka pievilcību, ”saka Jörgen Steen, Dalarna Science Park biznesa treneris, projekta vadošais partneris.
Bonusa efekts: Vairāk nekā divas trešdaļas uzsāk jaunas partnerības
Šie jaunie darbības veidi ir ne tikai kļuvuši par taustāmiem ieguvumiem uzņēmumiem un uzņēmējiem, bet arī pavēruši jaunas iespējas reģionā.
Saskaņā ar ziņojuma rezultātiem 57% inkubatoru uzsāka 1 līdz 3 veiksmīgas partnerības un vairāk nekā 14% norādīja, ka viņiem ir izdevies atrast no 4 līdz 6 jauniem partneriem, pateicoties projektam, kura mērķis ir uzlabot inkubācijas pakalpojumus Baltijas jūrā reģionā. Lielākā daļa projekta partneru jau ir uzsākuši sadarbību un partnerību ārpus IRIS.
“Ventspils Augsto tehnoloģiju parks sāka interesēties par vakuuma plazmas apstrādes tehnoloģiju un elektrolītu plazmas apstrādi, kas izstrādāta mūsu zinātnes un tehnoloģiju parkā; vairāki paraugi viņiem tika nodoti demonstrēšanai potenciālajiem klientiem Latvijā, ”atzīmēja Zinātnes un tehnoloģijas parka pārstāve Alizarhika.
IRIS projektu finansē Eiropas Reģionālās attīstības fonda programma Interreg. Projekts tika uzsākts 2017. gada oktobrī, un to plānots pabeigt 2021. gada martā. Lai uzzinātu vairāk, lūdzu, apmeklējiet vietni: http://www.startupdivision.eu/iris.
Citas ziņas

Aicinām Saldus novada uzņēmējus pievienoties iedvesmojošam rītam kopā ar citiem uzņēmējiem un ekspertiem, lai kopīgi ielūkotos uzņēmumiem aktuālajos izaicinājumos, atklātu praktiskus risinājumus un iepazītu digitālās iespējas, kas palīdzēs Tavam biznesam augt un attīstīties digitālā ātrumā! Pasākuma norises datums: 15. augusts Norises laiks: 10:00-13:00 Norises vieta: Saldus, Striķu iela 2, "Koptelpa" Pasākuma formāts: Neformālas uzņēmēju brokastis ar kafiju un gardām uzkodām. Pasākuma laikā dalībniekiem būs iespēja: Dzirdēt iedvesmojošu stāstu, kā digitalizācija ir automatizējusi uzņēmuma procesus, Piedalīties diskusijās par uzņēmumiem aktuāliem izaicinājumiem, Saņemt pārskatāmu un praktiski orientētu ieskatu digitālās transformācijas stratēģijā ar fokusu uz NIS2 direktīvas prasībām. Dzirdēt par 2 digitālajiem projektiem, kuros šobrīd uzņēmumiem pieejams 100% ES Atveseļošanas fonda līdzfinansējums. " Tīkloties" / veidot kontaktus un iespējamās sadarbības Baudīt gardu kafiju un uzkodas Pasākuma programma 10:00 Ierašanās (Kafija, uzkodas) 10:20 Pasākuma atklāšanas uzruna 10:30 Iedvesmas stāsts 11:00 Izaicinājumu panelis (ieskats) 11:10 Kafijas pauze 11:30 Eksperta uzruna par NIS 2 regulu 12:15 Digitālās iespējas uzņēmumiem (EDIC projekti) 12:30 Izaicinājumu panelis (diskusijas, jautājumi) 13:00 Noslēgums Pasākums notiek projekta “EDIC uzņēmumu digitālo prasmju attīstība” Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/1/24/I/CFLA/001 ietvaros.

Ikvienam uzņēmuma pārstāvim ir iespēja pieteikt savu dalību kursos - ievads mākslīgajā intelektā! Datums: 8. septembris Laiks: no plkst. 9:00-13:00 Norises vieta: Ventspils augsto tehnoloģiju parkā 1 (VATP telpās) Kursa apraksts Pamatizpratne par MI • Kā darbojas MI? Kāda MI ir nozīme šobrīd un nākotnē? • Kā orientēties MI kā nozarē? • Kādas iespējas MI sniedz biznesam? • Kādas ir lielākās problēmas MI ieviešanā? Efektīva MI asistentu lietošana vadībā • Kādi ir MI asistentu veidi? • Kā izvēlēties piemērotāko? • Kā MI asistenti strādā? • Kādi ir MI asistentu pielietojumi? • Kā efektīvi strādāt ar MI asistentiem? MI rīki un to pielietojumi biznesā • Kādas iespējas MI sniedz dažādos medijos? • Attēli un balss – apstrāde un radīšana • Mūzika un video – radīšana • Kā orientēties plašajā rīku klāstā? • Kādi ir vērtīgākie, zināmākie piemēri MI rīkiem biznesā? Darba automatizācija un datu apstrāde ar MI • Kā ar MI var apstrādāt datus izklājlapās? • Kā izveidot uz savu informāciju trenētu sarunbotu? • Kādi ir šādu sarunbotu potenciālie pielietojumi biznesā? • Kā izveidot savas darbplūsmu automatizācijas, kurās iekļauts MI? MI stratēģiskā pārvaldība • MI ieviešanas stratēģija un politika uzņēmumā • MI projektu izmaksu un atdeves (ROI) novērtēšana • Datu pārvaldība un drošības politika MI kontekstā • Risku identificēšana un pārvaldība MI projektos • MI ētika un atbildīgas izmantošanas vadlīnijas • MI ieviešanas ietekme uz organizācijas struktūru un procesiem Komersantu ieguvums pēc kursa pabeigšanas • Izpratne par MI pamatprincipiem un lomu uzņēmējdarbības vadībā • Spēja izvēlēties atbilstošus MI rīkus konkrētiem vadības uzdevumiem • Prasme identificēt un izmantot MI rīkus dažādos uzņēmējdarbības procesos • Stratēģijas un politikas izstrādes iemaņas MI ieviešanai organizācijā • Prasme novērtēt MI projektu izmaksas, atdevi un riskus • Izpratne par ētiskas un atbildīgas MI izmantošanas principiem • Spēja analizēt MI ietekmi uz organizācijas struktūru un procesiem Pasniedzējs: Roberts Tomme Roberts Tomme ir mākslīgā intelekta uzņēmumu Hyperscan un AI Academy līdzdibinātājs un vadītājs. 300.00 € Cena (bez PVN) Lai kursos piedalītos ar 100% de minimis atbalsta intesitāti mācību maksai, nepieciešams aizpildīt dokumentāciju. Pateicoties ES Atveseļošanās fonda atbalstam, uzņēmumi var saņemt simtprocentīgu atbalstu (maksā tikai PVN) Piesakies! Aizpildi Digitālā Brieduma testu un piesaki Digitālo prasmju Ceļa karti ( www.tests.edic.lv ) Iesniedz dokumentus - Atbalsta pieteikumu un De minimis vaidlapu no EDS VID mājaslapas Sagaidi Līdzmaksājuma apstiprinājumu Paraksti līgumu! Lai izmantotu līdzfinansējuma iespējas, sazinies ar mums, palīdzēsim! Pasākums notiek projekta “EDIC uzņēmumu digitālo prasmju attīstība” Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/1/24/I/CFLA/001 ietvaros.

Būvniecības nozare kļūst digitāla – vai Jūsu uzņēmums jau izmanto modernās tehnoloģijas? Aicinām būvniecības nozares profesionāļus uz praktisku un iedvesmojošu pasākumu par jaunākajām digitālajām iespējām nozarē: BIM digitālais modelis RIXBuild programmatūra būvniecībai Risinājumi būvtehnikas digitalizācijai Digitālās apmācības Tikšanās ar nozares ekspertiem, praktiski piemēri un tīklošanās pie gardas kafijas un uzkodām. Vietu skaits ierobežots! Info: 22382236; Kristine.macate@vatp.lv PIETEIKŠANĀS → skatīt QR kodu attēlā vai https://forms.gle/uPnVEGBiYifykm3j6 Dalība pasākumā - BEZMAKSAS