Baltijas jūras inkubatori izmēģina jaunus veidus, kā atbalstīt jaundibinātus uzņēmumus

2020. gada 21. maijs

Divus gadus 14 inkubatori no 10 valstīm visā reģionā strādā kopā, lai uzlabotu savus pakalpojumus klientiem – mazajiem un vidējiem uzņēmumiem un jaunizveidotiem uzņēmumiem. Eksperimentējot ar jaunām metodēm, novērtējot savus iekšējos procesus un ieviešot izmaiņas savā pieejā dažādiem procesiem.

Rezultāti projekta ietekmes pārskatā, ko veica vadošā uzņēmējdarbības laboratorija Baltijā “Startup Division”, ir pārsvarā pozitīvi: 100% organizāciju ir ieviesušas partneru ieteikumus, un divas trešdaļas organizāciju ir uzsākušas jaunu sadarbību.
Papildu inkubācijas pakalpojumus ir ieguvuši gandrīz 300 jaunuzņēmumi un uzņēmēji, pateicoties projektam, kura mērķis ir uzlabot inkubācijas pakalpojumus Baltijas jūras reģionā.

Domāšanas maiņa, kas minēta kā galvenais iznākums

Viens no galvenajiem citētajiem ieguvumiem bija salīdzinošās pārskatīšanas mehānisms, unikālā organizācijas novērtēšanas un uzlabošanas pieeja, ko ieviesa projekts. Inkubatori darbojās kā konsultanti un sniedza viens otram atgriezenisko saiti. Šī atgriezeniskā saite palīdzēja inkubatoriem labāk pozicionēt un specializēt savus pakalpojumus klientiem, paplašināt ģeogrāfisko izplatību un ieviest izmaiņas personālā. Visas organizācijas ziņoja, ka ir ieviesušas partneru ieteikumus.
“Projekts mums ir palīdzējis mainīt domāšanu. Pateicoties pieredzējušiem cilvēkiem, kuri apmeklēja mūsu Tehnoloģisko parku, mēs varējām aplūkot mūsu aktivitātes no cita skatupunkta. Darbnīcu laikā mēs iepazināmies ar jaunām pieejām izaicinājumiem, ar kuriem jāsaskaras jaunuzņēmumiem, mēs uzzinājām par jauniem rīkiem un mūsdienīgu praksi, ko var izmantot, strādājot ar iedzīvotājiem un jaunizveidotiem uzņēmumiem. Mūsu uzdevums ir pielāgot tos mūsu pašu apstākļiem valstī, ņemot vērā valdības ietekmes specifiku, ”saka Svetlana Alizarčika no Baltkrievijas Nacionālās tehniskās universitātes Zinātnes un tehnoloģiju parka.
No jaunizveidotā īpašuma līdz izmaiņām personāla vadībā

Papildus salīdzinošajiem pārskatiem 14 inkubatori piedalījās arī 5 tematiskos semināros, kuros tika apskatīti galvenie inkubatoru jautājumi: Kā jūs efektīvi papildināt savu dibinātāju zināšanas? Kā jūs mudināt sievietes uzņēmējas iesaistīties aktivitātēs? Kā jūs palīdzat uzņēmumiem ienākt jaunos tirgos? Darbinieki apskatīja tādus instrumentus kā Sprint vai Disk un iemācījās tos ieviest savā darbā. Turklāt viņi analizēja savus iekšējos procesus, lai atrastu veidus, kā optimizēt savu darbu un atbalstu uzņēmumiem.
“IRIS projekta lielākā vērtība bija iespēja apmainīties ar praktiskām zināšanām un pieredzi starp institūcijām līdzīgā biznesa jomā. Neviens kurss vai studijas nespēj sniegt tik vērtīgas zināšanas, kas tieši izpaužas organizācijas izmaiņās un attīstībā, ”izstrādāja Magdalēna Vodžoviča, Gdaņskas Uzņēmējdarbības fonda valdes priekšsēdētāja vietniece.
Dažas organizācijas ir mainījušas vai mainījušas personāla funkcijas, citas ir pieņēmušas lēmumus par savas inkubācijas telpas izmantošanu un paplašināšanu, paplašinājušas mentoru loku un nodibinājušas jaunas stratēģiskas partnerības.
“Mēs koncentrējāmies uz salīdzinošās pārskatīšanas atsauksmēm par mūsu ēku un biroju telpām. Mums tagad ir vairāk startup draudzīga vide ar sadarbības iespējām, semināriem un birojiem, kas tiek iznomāti elastīgos apstākļos. Tas ir ievērojami uzlabojis zinātnes parka pievilcību, ”saka Jörgen Steen, Dalarna Science Park biznesa treneris, projekta vadošais partneris.

Bonusa efekts: Vairāk nekā divas trešdaļas uzsāk jaunas partnerības

Šie jaunie darbības veidi ir ne tikai kļuvuši par taustāmiem ieguvumiem uzņēmumiem un uzņēmējiem, bet arī pavēruši jaunas iespējas reģionā.
Saskaņā ar ziņojuma rezultātiem 57% inkubatoru uzsāka 1 līdz 3 veiksmīgas partnerības un vairāk nekā 14% norādīja, ka viņiem ir izdevies atrast no 4 līdz 6 jauniem partneriem, pateicoties projektam, kura mērķis ir uzlabot inkubācijas pakalpojumus Baltijas jūrā reģionā. Lielākā daļa projekta partneru jau ir uzsākuši sadarbību un partnerību ārpus IRIS.
“Ventspils Augsto tehnoloģiju parks sāka interesēties par vakuuma plazmas apstrādes tehnoloģiju un elektrolītu plazmas apstrādi, kas izstrādāta mūsu zinātnes un tehnoloģiju parkā; vairāki paraugi viņiem tika nodoti demonstrēšanai potenciālajiem klientiem Latvijā, ”atzīmēja Zinātnes un tehnoloģijas parka pārstāve Alizarhika.
IRIS projektu finansē Eiropas Reģionālās attīstības fonda programma Interreg. Projekts tika uzsākts 2017. gada oktobrī, un to plānots pabeigt 2021. gada martā. Lai uzzinātu vairāk, lūdzu, apmeklējiet vietni: http://www.startupdivision.eu/iris.

Citas ziņas

Autors Līna Damberga 2025. gada 11. jūnijs
Sabiedrības integrācijas fonds sadarbībā ar nodibinājumu “Ventspils Augsto tehnoloģiju parks” īstenoja izglītojošus pasākumus jauniešiem iecietības veicināšanai “Solis pretī”. Tajos piedalījās 52 jaunieši un 16 pedagogi no Ventspils, Liepājas, Kandavas, Ugāles, Jelgavas, Dobeles, Iecavas, Ozolniekiem un Saldus. Pasākumi notika šī gada aprīlī un maijā Ventspilī un Jelgavā un tajos piedalījās 16 līdz 19 gadus veci jaunieši no 9 Kurzemes un Zemgales pilsētām. Aktivitāšu laikā dalībnieki ieguva zināšanas par neiecietības izpausmēm savstarpējās attiecībās un pret dažādām sabiedrības grupām, izprata neiecietības sekas un apguva rīcības modeļus šādu situāciju risināšanai. “Šādas mācības jauniešiem ir ļoti nozīmīgas, jo tās dod iespēju paskatīties no malas uz situāciju savā skolā un dzīvē, iegūt un papildināt zināšanas. Jaunieši īpaši novērtēja interaktīvās metodes, kas ļāva izspēlēt ikdienā ieraudzītas vai pašu piedzīvotas neiecietības situācijas. Īpaši vērtīgi ir tas, ka iniciatīvu īsteno valsts iestāde, sniedzot atbalstu un veidojot iekļaujošu sabiedrību. Daudziem jauniešiem programma bija arī kā sava veida terapija – viņi aktīvi dalījās pieredzē, pārdomāja notikumus, vērtēja sekas un mācījās uzlabot saskarsmes iemaņas,” secina eksperte diskriminācijas novēršanas jautājumos Ilze Bērziņa. Vērtējot pasākumus, jaunieši atzīst: “tagad daudz vairāk domāšu, ko es runāju, lai neaizvainotu citus sev apkārt esošos cilvēkus” , tie “atvēra acis par to, cik daudz neiecietības mēs redzam ikdienā” un deva „noderīgas, jaunas zināšanas; stiprināja spēju strādāt komandā ar „svešiem” cilvēkiem, kuri nav mani draugi ikdienā”. Pasākumu laikā tika izmantotas interaktīvas metodes, kas palīdzēja jauniešiem izprast stereotipus veidošanos un neiecietību, ar ko ikdienā saskaras dažādas sabiedrības grupas. Īpašs uzsvars tika likts uz kibervidi, kur neiecietības izpausmes vērojamas īpaši bieži un to ietekme, t.sk., pāraugot no verbālas aizskaršanas līdz fiziskai vardarbībai reālajā dzīvē, var skart ikvienu. Pasākumus vadīja eksperte diskriminācijas novēršanas jautājumos Ilze Bērziņa un eksperts neformālās izglītības darbā ar jauniešiem Emīls Anškens. Šī gada rudenī izglītojošie pasākumi tiks īstenoti Vidzemes, Latgales un Rīgas reģionos. Pieteikšanās ir iespējama šeit – informācija par konkrētām norises vietām un datumiem tiks nosūtīta uz pieteikumā norādīto e-pasta adresi. Pasākumu mērķauditorija ir jaunieši, kuri mācās vispārizglītojošo skolu 10.–12. klasē vai profesionālo skolu 1.–4. kursā, kā arī izglītības speciālisti. Katru pasākumu veido divas savstarpēji saistītas mācību dienas, starp kurām ir mēneša starplaiks, kas paredzēts individuālo aktivitāšu īstenošanai. Izglītojošus pasākumus jauniešiem iecietības veicināšanai “Solis pretī” organizē Sabiedrības integrācijas fonds sadarbībā ar nodibinājumu “Ventspils Augsto tehnoloģiju parks” programmas “Nacionāli saliedētas un pilsoniski aktīvas sabiedrības attīstība” ietvaros. Papildus informācijai: Līna Damberga Nodibinājums “Ventspils Augsto tehnoloģiju parks” Projekta koordinatore lina.damberga@vatp.lv
Autors Kristīne Macate 2025. gada 26. maijs
This is a subtitle for your new post
Autors Kristīne Macate 2025. gada 26. maijs
Aicinām uzņēmējus pievienoties iedvesmojošam rītam kopā ar citiem uzņēmējiem un ekspertiem, lai kopīgi ielūkotos uzņēmumiem aktuālajos izaicinājumos, atklātu praktiskus risinājumus un iepazītu digitālās iespējas, kas palīdzēs Tavam biznesam augt un attīstīties digitālā ātrumā! Pasākuma norises datums: 13. jūnijs Norises laiks: 9:00–12:00 Norises vieta: Ventspils Augsto tehnoloģiju parks, 1 Pasākuma formāts: Neformālas uzņēmēju brokastis ar kafiju un gardām uzkodām. Pasākuma laikā dalībniekiem būs iespēja: Dzirdēt iedvesmojošu stāstu, kā digitalizācija ir automatizējusi uzņēmuma procesus, Piedalīties diskusijās par uzņēmumiem aktuāliem izaicinājumiem, Saņemt pārskatāmu un praktiski orientētu ieskatu digitālās transformācijas stratēģijā ar fokusu uz NIS2 direktīvas prasībām. Dzirdēt par 3 digitālajiem projektiem, kuros šobrīd uzņēmumiem pieejams 100% ES Atveseļošanas fonda līdzfinansējums. " Tīkloties" / veidot kontaktus un iespējamās sadarbības Baudīt gardu kafiju un uzkodas Pasākuma programma 9:00 Ierašanās (Kafija, uzkodas) 9:20 Pasākuma atklāšanas uzruna 9:30 Iedvesmas stāsts 10:00 Izaicinājumu panelis (ieskats) 10:10 Kafijas pauze 10:30 Eksperta uzruna 11:15 Digitālās iespējas uzņēmumiem (EDIC projekti) 11:30 Izaicinājumu panelis (diskusijas, jautājumi) 12:00 Noslēgums Pasākums notiek projekta “EDIC uzņēmumu digitālo prasmju attīstība” Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/1/24/I/CFLA/001 ietvaros.
Autors Līna Damberga 2025. gada 7. maijs
Nodibinājums "Ventspils Augsto tehnoloģiju parks" (VATP), reģ. Nr. 40008088258, aicina pievienoties komandai enerģisku un mērķtiecīgu kolēģi – Klientu attiecību vadītāju. Ja Tevi aizrauj darbs ar B2B klientiem, piemīt lieliskas pārdošanas prasmes un Tev patīk sasniegt rezultātus, pievienojies mūsu komandai! Tavi pienākumi: Aktīvi meklēt un piesaistīt jaunus apmācību kursu dalībniekus un klientus Kurzemē Uzturēt ilgtermiņa sadarbību ar esošajiem klientiem, nodrošinot augstāko apkalpošanas kvalitāti Informēt klientus par apmācību kursiem, izzināt viņu vajadzības un piedāvāt piemērotākos risinājumus Piedalīties apmācību kursu organizēšanas procesā un sekot līdzi klientu pieredzei Analizēt tirgus tendences un konkurentu piedāvājumus, lai nodrošinātu efektīvu klientu piesaisti Sagatavot atskaites par piesaistes aktivitātēm un sasniegtajiem rezultātiem. No Tevis sagaidām: Iepriekšēja darba pieredze klientu apkalpošanas, pārdošanas vai attiecību vadības jomā, vēlams apmācību vai izglītības sektorā Teicamas komunikācijas un saskarsmes prasmes Spēja patstāvīgi organizēt darbu un pieņemt lēmumus Analītiskā domāšana un spēja risināt problēmas Labas datorprasmes (MS Office, CRM sistēmas) B kategorijas autovadītāja apliecība Vēlama pieredze darbā ar tiešsaistes grafiskā dizaina rīkiem (Canva u.c.). Vēlama augstākā izglītība (priekšroka tiks dota ar komercdarbību, mārketingu vai klientu apkalpošanu saistītā jomā) Mēs piedāvājam: Bruto atalgojumu no 1600 EUR Stabilu un dinamisku darbu uzņēmumā, kas aktīvi aug un attīstās Iespēju pilnveidot savas profesionālās prasmes un augt kopā ar mums Apmaksātas telefonsarunas un mobilo internetu Draudzīgu un atsaucīgu kolektīvu Veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika. Ja šis piedāvājums raksturo Tevi, līdz 2025. gada 13. maijam gaidīsim Tavu pieteikumu uz e-pastu cv@vatp.lv ar norādi "Klientu attiecību vadītājs". Pateicamies ikvienam pretendentam tomēr lūdzam ņemt vērā, ka sazināsimies ar tiem pretendentiem, kas tiks virzīti nākamajai atlases kārtai. Ja nesazināmies ar Jums 3 nedēļu laikā kopš dienas, kad esat mums nosūtījis/-usi savu CV, lūdzam uzskatīt, ka nākamajai kārtai neesat izvirzīts/-a.
Atvērt vairāk ziņu